Praca Content Manager

Znaleźliśmy 233 oferty pracy

Praca alert - powiadomienia

Content Manager

Zapisz wyszukiwanie, a my powiadomimy Cię mailowo o nowych ofertach gdy się pojawią

Praca zawód content manager

Zawód content managera

Zawód content managera / menedżera treści pojawił się niemal równocześnie z pierwszą stroną i stał się jednym z najpopularniejszych w branży internetowej. Prawie każda strona wymaga specjalisty w zakresie wsparcia i rozwoju. Zadania i stanowiska takich specjalistów można nazwać: menedżer treści, administrator strony lub webmaster. Menedżer treści publikuje artykuły lub wiadomości na stronie, publikuje zdjęcia, koryguje błędy, bierze udział w promocji SEO, a czasami pisze artykuły, recenzje i wywiady. Pełny zestaw zadań zależy od życzeń konkretnego pracodawcy.

Jak zostać content managerem?

Menedżer treści to specjalista odpowiedzialny za tworzenie, edytowanie i reklamowanie treści na określonej stronie internetowej. Eksperci ci mogą także samodzielnie edytować witrynę, wprowadzając niezbędne zmiany i wypełniając ją informacjami tekstowymi i piękną grafiką (zdjęcia, animacje, wideo). Perspektywa zawodu polega na tym, że w procesie pracy content manager może zdobyć szerokie doświadczenie w dziedzinie technologii internetowych i wybrać coś bardziej interesującego i poważnego dla swojej kariery. Menedżerowie treści są potrzebni w bardzo wielu projektach internetowych i firmach: witrynach informacyjnych, mediach, sklepach internetowych, studiach SEO, agencjach reklamowych, a zwłaszcza dużych odwiedzanych witrynach i agencjach internetowych.

Obowiązki content managera obejmują:

  • wprowadzanie i edycja informacji na stronie:
  • pracę z grafiką;
  • umieszczanie treści wideo;
  • pisanie artykułów, unikanie prostych błędów na stronie i opis złożonych problemów;
  • monitorowanie poprawności działania strony;
  • komunikacja z odwiedzającymi stronę.


Niemal zawsze to, co robi content manager, zależy od specyfiki pracodawcy, zatem obowiązki mogą obejmować:

  • współpracę z freelancerami lub specjalistami;
  • drukowanie (ulotki, broszury, wizytówki itp.);
  • zarządzanie i rozwój profili w serwisach społecznościowych;
  • prowadzenie newslettera;
  • umieszczanie i zarządzanie reklamami online.


Warto zauważyć, że zawód menedżera treści nie polega wyłącznie na monotonnym dodawaniu nowych informacji do strony internetowej. Specjaliści w tym zawodzie również wykonują obowiązki marketingowe w celu zwiększenia zapotrzebowania na docelowych użytkowników witryny. Idealnie realizują swoją strategię marketingową dla konkretnego produktu lub usługi za pomocą strony internetowej. Ponadto praca menedżera treści obejmuje wzmocnienie partnerstwa z innymi stronami o podobnych tematach, zapewniając wzrost liczby odwiedzających witrynę przy użyciu najnowszych i tradycyjnych narzędzi marketingu internetowego. Menedżer treści koordynuje również pracę copywriterów, projektantów stron internetowych, redaktorów, specjalistów SEO zaangażowanych w tworzenie treści.

Content manager - wymagania

Content menagerowie zajmują dziś znaczącą niszę na nowoczesnym rynku pracy w dziedzinie IT. Podnoszą swoje umiejętności w kilku obszarach: w pracy z witrynami, a także w pracy z odbiorcami. Z reguły menedżerowie treści często uczestniczą w różnego rodzaju imprezach poświęconych badaniom marketingowym lub nowym metodom promocji strony internetowej. Żeby zostać menedżerem treści, pożądane jest wykształcenie filologiczne. Dotyczy to tekstów ogólnych Jednak aby stać się dobrym profesjonalistą i tworzyć wysokiej jakości tematy o węższym znaczeniu, na przykład w medycynie lub technologii, nie można obejść się bez wyspecjalizowanego wykształcenia i specyficznej wiedzy.

Wymagania content managera:

  • Pewne umiejętności obsługi komputera;
  • Podstawowa znajomość HTML, CSS;
  • Wysoka umiejętność pisania (umiejętność pisania bez błędów);
  • Umiejętność wykonywania monotonnej pracy;
  • Dokładność i uważność;
  • Możliwość pracy z dużą ilością informacji.


Pożądane wymagania dotyczące content managera mogą obejmować:

  • Znajomość Photoshopa, Corel Draw i innych pakietów graficznych;
  • Zrozumienie zasad witryn optymalizujących wyszukiwarki (SEO);
  • Znajomość systemów statystyk Google Analytics, Yandex-Metrics;
  • Znajomość języka angielskiego;
  • Doświadczenie w prowadzeniu reklam kontekstowych.

Po zdobyciu niezbędnego doświadczenia menedżer treści może stać się redaktorem naczelnym strony, kierownikiem projektu internetowego, specjalistą ds. marketingu online i SEO. Nie ma ogólnie przyjętej metodologii szkolenia menedżerów treści, ale atrakcyjność tego zawodu tkwi w uniwersalności edukacji podstawowej.

Ile zarabia content manager?

Zawód cieśli wiąże się w Polsce z wynagrodzeniem średnim rzędu 3700 złotych brutto, co stanowi medianę zarobków, czyli średnie całkowite wynagrodzenie miesięczne brutto. W ten sposób można stwierdzić, że połowa badanych cieśli zarabia od 2790 do 4540 złotych brutto. 1/4 ankietowanych wskazała wyższe zarobki. Wiele firm posiada także konkretny i sprecyzowany system motywacyjny, a także dodatki do pensji, do których można zaliczyć karty zniżkowe do klubów fitness, czy też finansowanie opieki medycznej, premie świąteczne, bony towarowe, a także komputer przenośny, telefon komórkowy do celów prywatnych i inne. Kariera w zawodzie pozwala na zwiększanie płac, a najlepsi w tej dziedzinie mogą zajmować się pracą na wyższych stanowiskach w branży CM.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka