Praca Specjalista ds. marketingu

Znaleźliśmy 289 ofert pracy

Praca alert - powiadomienia

Specjalista ds. marketingu

Zapisz wyszukiwanie, a my powiadomimy Cię mailowo o nowych ofertach gdy się pojawią

Oferty pracy specjalista ds. marketingu w miastach

Zawód specjalista ds. marketingu w województwach

Popularne zapytania

Praca zawód specjalista ds. marketingu

Zawód specjalisty ds. marketingu

Pierwsze próby wykorzystania zasad marketingu pojawiły się w starożytności, kiedy zaczął się handel. Na tle rosnącej liczby ofert sprzedający musieli zbadać rynek i potrzeby ludzi, aby skutecznie rozwijać swoją działalność. Oficjalnie jednak kierunek pojawił się dopiero w latach 80-tych XX wieku. Zawód marketingu zaczął mieć znaczenie, gdy przepełnienie rynku różnymi rodzajami towarów doprowadziło do spadku dobrobytu producentów. Handlowanie produktywne było niemożliwe bez uniwersalnego podejścia i kompetentnych specjalistów. Marketing jako odrębny rodzaj specjalizacji pojawił się stosunkowo niedawno, ale rozwija się dynamicznie.

Specjalista ds. marketingu jest specjalistą w badaniu gustów konsumenckich i promocji produktów. Sprawdza, które produkty będą duże zapotrzebowanie i dlaczego, ocenia rynek dla konkretnych towarów i usług. Prowadzi dokładny monitoring branży, organizuje pracę ankieterów, którzy dowiadują się o preferencjach klientów. Przetwarza informacje za pomocą specjalnych programów komputerowych. Tworzy szczegółowy raport z liczbami, wykresami, charakterystyką porównawczą. Tworzy prognozę i opracowuje rekomendacje. Specjaliści ds. marketingu są dziś potrzebni każdej firmie zainteresowanej promowaniem i marketingiem swoich produktów. Działy marketingu znajdują się w bankach, gospodarstwach przemysłowych, firmach handlowych. Marketerzy są również poszukiwani w wyspecjalizowanych firmach konsultingowych świadczących usługi badań marketingowych.

Jak zostać specjalistą ds. marketingu?

Zawód ma na celu zaspokojenie potrzeb i wymagań danej organizacji. Głównym zadaniem specjalisty jest badanie struktury popytu na poszczególne produkty rynku konsumenckiego. Specjalista ds. marketingu opracowuje również strategię PR dla przyciągnięcia stałych klientów. W zależności od wykonanych zadań istnieją dwie kategorie specjalistów: analitycy i twórcy. Pierwsza grupa zajmuje się pierwotnym przetwarzaniem informacji, dynamiką sprzedaży i konkurentami. Drugi działa z narzędziami promującymi markę. Marketing wymaga umiejętności dokładnej nauki i analitycznego umysłu. Analiza danych jakościowych jest niemożliwa bez tych komponentów. Również w części obliczeniowej jest uważność. Twórcze myślenie pomoże uczynić reklamę bardziej kreatywną. Można połączyć to w jedno zdanie: odporność na stres pozwoli zaoszczędzić na niepotrzebnych zakłóceniach w procesie pracy z pracownikami analizowanych punktów sprzedaży.

Czasami ludzie zaczynają angażować się w marketing, który nie rozumie specyfiki tego obszaru. Rzadko się im to udaje, ponieważ brakuje im niezbędnych cech, nawet z dobrym zapleczem teoretycznym. Mówiąc o marketerach, jako wysokiej klasy specjalistach, ważne jest, aby zrozumieć, że musi on mieć wiele obowiązkowych cech.

Specjalista ds. marketingu - wymagania

Żeby rozpocząć naukę jako marketingowiec, kandydat powinien zdać język polski, matematykę, nauki społeczne i / lub język obcy. Warto zauważyć, że profilu "Marketing" należy szukać na Wydziale Zarządzania lub Socjologii. Przyszły specjalista będzie wchłaniał podstawy wyższej matematyki i ekonomii. Podstawą edukacji humanistycznej będą przedmioty z psychologii i socjologii. W niektórych przypadkach kurs marketingu międzynarodowego jest nauczany w ramach procesu edukacyjnego. Absolwent bez doświadczenia zawodowego jest odpowiedni na stanowisko stażysty w dziale marketingu. Następnym krokiem będzie standardowe stanowisko w dziale marketingu, a następnie - kierownik wyspecjalizowanej jednostki - specjalista ds. marketingu.

Praca w zawodzie zapewnia aktywną pracę nawet przed momentem sprzedaży produktów. Przed uruchomieniem procesu produkcyjnego marketer określa kategorię potencjalnych nabywców, pojemność rynku, analizuje pracę konkurencyjnych organizacji itp. W dużych firmach o podobnej liczbie prac jeden specjalista nie może sobie poradzić, dlatego obowiązki są rozdzielane na cały dział marketingu, który składa się wyłącznie z wykwalifikowanych pracowników.

  1. Marketer-ekonomista jest odpowiedzialny za ustalanie cen, biorąc pod uwagę wskaźniki kosztów i popytu, cechy pracy konkurencyjnych organizacji i tak dalej.
  2. Menedżer produktu bada rynek, odpowiada za promocje mające na celu reklamę produktu firmy, w której działa, analizuje produkty sprzedawane przez inne organizacje.
  3. Menedżer marki zarządza działem marketingu, planuje kampanie reklamowe, szczegółowo analizuje charakterystykę gospodarki rynkowej i konkurencyjne środowisko, określa plany sprzedaży i monitoruje ich wdrażanie, opracowuje strategie mające na celu uzyskanie dobrych dochodów i dalsze poszerzanie grona odbiorców.


W zawodzie specjalisty ds. marketingu jest ważna znajomość języka angielskiego, ponieważ większość literatury specjalistycznej publikuje nowe teksty wyłącznie na jego temat.

Specjalista ds. marketingu zarobki

Raport dotyczący wynagrodzeń na stanowiskach pracy: specjalisty ds. marketingu, marketing specialist, specjalisty ds. marketingu handlowego, specjalisty do spraw marketingu, specjalisty do spraw marketingu handlowego, na próbie około 2800 pracowników wskazuje, że w Polsce wynagrodzenie kształtuje się na poziomie 4236 złotych brutto miesięcznie. Tylko 25% pracowników zarabia powyżej 5605 złotych, a połowa pracowników zarabia między 3297 a 5605 złotych. Na tym stanowisku na 3 osoby 2 są kobietami.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka