Oferty pracy Specjalista ds. reklamy w miastach

Specjalista ds. reklamy - najnowsze oferty pracy

Znalezionych ofert: 7
Zawód: Specjalista ds. reklamy

Specjalista ds. sprzedaży digital marketingu z językiem niemieckim

ManpowerGroup Sp. z o.o. (Manpower Polska Sp. z o.o.)
Specjalista ds. reklamy umowa o pracę
Gdańsk
13-01-2022

Specjalista ds. sprzedaży digital marketingu z językiem węgierskim

ManpowerGroup Sp. z o.o. (Manpower Polska Sp. z o.o.)
Specjalista ds. reklamy umowa o pracę
Gdańsk
13-01-2022

MŁODSZY OPERATOR REKLAMY

Kontakt przez PUP
Specjalista ds. reklamy umowa o pracę pełny etat
Rzeszów
25-01-2022

SPECJALISTA DO REKLAMY

Kontakt przez PUP
Specjalista ds. reklamy umowa o pracę pełny etat
Słupno
19-01-2022

SPECJALISTA DO SPRAW REKLAMY

Kontakt przez PUP
Specjalista ds. reklamy staż/praktyka pełny etat
Wieliczka
17-01-2022

SPECJALISTA DO SPRAW REKLAMY

Kontakt przez PUP
Specjalista ds. reklamy staż/praktyka pełny etat
Legionowo
03-01-2022

SPECJALISTA DO SPRAW REKLAMY INTERNETOWEJ (92 S RPO)

Kontakt przez PUP
Specjalista ds. reklamy staż/praktyka pełny etat
Józefów
03-01-2022
Zawód / stanowisko
Miejscowość
Województwo
Formy zatrudnienia
Zarobki brutto/mies. ?
Oferty z okresu

Zawód specjalisty ds. reklamy

Specjalista ds. reklamy (także menedżer ds. reklamy, kierownik ds. reklamy) jest specjalistą odpowiedzialnym za działalność reklamową firmy, tj. do reklamowania swoich produktów i usług. Zawód jest odpowiedni dla osób interesujących się ekonomią i psychologią. W swojej pracy opiera się na badaniach marketingowych. Sam specjalista ds. reklamy wymyśla pomysł na reklamę produktu lub powierza jego rozwój profesjonalnej agencji. Następnie specjalista ds. reklamy decyduje, w której formie masowego przekazu umieścić reklamę, na podstawie liczbę odbiorców i ich preferencje. Specjalista taki tworzy budżet reklamowy, koordynując go z kierownictwem firmy, monitoruje ceny usług reklamowych w mediach i agencjach, kontroluje wydatki reklamowe. Ponadto zapewnia, że reklama została umieszczona w odpowiednim czasie w mediach, ocenia jej skuteczność, analizuje błędy i czynniki pozytywne. Jeśli specjalista ds. reklamy zamawia kampanię reklamową w agencji reklamowej, specjaliści agencji sami określają jej strategię, wybierają miejsca docelowe, oceniają jej skuteczność, wymyślają pojęcie reklamy (slogan, wizualizacje itp.) i wdrażają tę koncepcję w życie. Specjalista ds. reklamy firmy klienta pozostaje w stałym kontakcie z ekspertami agencji i wybiera najbardziej odpowiednią opcję spośród proponowanych koncepcji. Jego rola ma znaczenie w firmie, którą reprezentuje.

Jak zostać specjalistą ds. reklamy?

Specjalista ds. reklamy potrzebuje umiejętności komunikacji biznesowej, profesjonalnej wiedzy z zakresu marketingu i reklamy, musi mieć szeroką perspektywę i zmysł artystyczny. Niezbędną wiedzę powinien zdobyć w wydziale reklamy. Osoba z wyższym wykształceniem może potrzebować szkoleń i kursów specjalnych. Nowoczesny menedżer ds.reklamy musi być pewnym użytkownikiem komputera. Jeśli założymy, że specjalista samodzielnie utworzy układy dla reklamy drukowanej (takie połączenie jest możliwe tylko w małych firmach), będzie musiał znać profesjonalne programy graficzne. Wielki atutem będzie znajomość języka angielskiego.

Jak zostać specjalistą ds. reklamy?

Reklama jest jednym z narzędzi marketingowych i sprzedażowych firmy. Specjaliści ds. Reklamy tworzą różnego rodzaju produkty reklamowe i wizerunkowe: reklamy telewizyjne i radiowe, specjalne promocje, banery w Internecie, plakaty, plakaty i inne. Ponadto "reklamodawcy" angażują się w interakcję z kontrahentami, na przykład z agencjami reklamowymi, umieszczaniem materiałów w różnych witrynach, analizowaniem skuteczności kampanii reklamowych. Technologie wykorzystywane przez specjalistów od reklamy w celu przyciągnięcia uwagi ich docelowych odbiorców, rozwoju internetu i sieci społecznościowych oraz przyzwyczajenia się społeczeństwa do dominacji reklamy stają się coraz bardziej złożone. To twórczy zawód, który często graniczy ze sztuką. Nie bez powodu festiwale i pokazy filmowe najlepszych reklam odbywają się na całym świecie każdego roku.

W mediach specjalista ds. reklamy dzwoni do potencjalnych klientów i zaprasza ich do umieszczenia reklamy na stronach magazynu lub na antenie. W przedsiębiorstwach produkcyjnych robi dokładnie odwrotnie: projektuje i umieszcza reklamy na korzystnych warunkach w mediach, monitoruje ich skuteczność i prowadzi badania marketingowe. W obu przypadkach sam może wymyślać reklamę, działając jako twórca. W małych firmach specjaliści ds. reklamy łączą swoje obowiązki z pracą w powiązanych obszarach marketingu, merchandisingu, sprzedaży i copywritingu. Specjalista ds. reklamy nie może obejść się bez towarzyskości i uroku, musi być w stanie przekonująco i naturalnie rozmawiać z różnymi ludźmi, w tym z najwyższymi urzędnikami firm. Kolejnym warunkiem udanej kariery jest aktywność.

Specjalista ds. reklamy - wymagania

Do pracy jako menedżer ds. reklamy wystarczą kursy, ale wiele szkół wyższych przygotowuje studentów w specjalności "Reklama". Wymagania dla specjalistów są podobne do wymagań dla specjalistów ds. sprzedaży. Specjaliści ds. reklamy pracują w czasopismach i gazetach, agencjach reklamowych. Doświadczony menedżer organizuje własny biznes. Dzisiaj reklama bezpośrednia stała się bardzo droga. Z uwagi na to, że inwestycje w nią nie spełniają swoich głównych zadań: zwiększenie bazy klientów, sprzedaży, świadomości marki, wielu dyrektorów marketingu redukuje koszty reklamy. Ponadto często okazuje się, że skuteczność kontaktu podczas wydarzeń PR jest kilkakrotnie wyższa niż podczas prowadzenia kampanii reklamowej.

Ile zarabia specjalista ds. reklamy?

Specjalista do spraw reklamy zarabia w Polsce średnio 3856 złotych brutto. Jest to kwota średniego całkowitego wynagrodzenia brutto, która wskazuje, że 50% badanych pracowników na tym stanowisku zarabia między 2775 PLN a 5495 PLN, analogicznie 25% z badanych zarabia poniżej 2775 PLN i 25% ankietowanych zarabia więcej niż 5495 PLN. Specjalista na stanowisku otrzymuje często przenośny komputer, opiekę medyczną i telefon komórkowy. Wynagrodzenia zależne są także od regionu zatrudnienia i wielekości firmy. Liczy się tutaj także wykształcenie oraz staż. Stanowisko pracy pozwala jednak z czasem awansować na wyższe miejsce pracy, co związane jest z większymi korzyściami z tego tytułu.