Praca Copywriter

Znaleźliśmy 28 ofert pracy

Praca alert - powiadomienia

Copywriter

Zapisz wyszukiwanie, a my powiadomimy Cię mailowo o nowych ofertach gdy się pojawią

Praca zawód copywriter

Praca copywritera

Pomimo tego, że zawód ten pojawił się dopiero na początku XXI wieku, można śmiało powiedzieć, że zapotrzebowanie na mistrzów słowa rośnie, a z nim zarobki. Praca copywritera jest odpowiednia dla dziennikarzy, filologów, lingwistów, tłumaczy, naukowców zajmujących się kulturą, autorów tekstów, referentów-tych, którzy są przyzwyczajeni do pracy ze słowem, którzy są w stanie wyciągać wnioski. To nie jest łatwe. Komunikacja z nieudolnym rozmówcą zostanie zminimalizowana i czytelnik przejdzie na inną stronę lub nawet opuści ją całkowicie, jeśli materiał wydaje mu się nudny, leksykalny, pozbawiony sensu.

Jak zostać copywriterem?

Praca jako copywriter wymaga talentu, pracowitości i ciężkiej pracy, chęci zrozumienia zawiłości posiadania słowa i reklamowania różnych towarów i usług. Jest to trudny zawód, po opanowaniu tego, osoba może liczyć na dobre zarobki. Ponieważ copywriter to osoba, która wie, jak sprzedawać towary i usługi oraz pisać na dany temat, to istnieje stały popyt na takich pracowników. Copywriter jest autorem tekstów reklamowych, sloganów, opisów, scenariuszy reklam w telewizji i radiu. Jego teksty powinny sprzedawać produkty i usługi dla klientów, więc dobrzy copywriterzy, którzy potrafią tworzyć naprawdę skuteczne teksty reklamowe, są wysoko cenione w agencjach reklamowych. Copywriter jest jednym z kluczowych specjalistów w tworzeniu wszelkiego rodzaju reklam. Copywriterzy biegle władający językami obcymi mogą pracować jako tłumacze reklam i sloganów, dostosowywać reklamy zagraniczne do lokalnego rynku.

Nie tylko absolwenci różnych szkół są w stanie tworzyć treści. Wiele zadań leży w mocy uczniów, licealistów, gospodyń domowych, emerytów, matek na urlopie macierzyńskim. Kto może lepiej porozmawiać o domowej kuchni, jeśli nie kobieta z doświadczeniem? Opisy filmów, programów telewizyjnych, gier wirtualnych. Menedżerowie treści potrzebują recenzji książek, esejów. Copywriterzy także przygotowują treść typowo pod pozycjonowanie stron internetowych. Zawsze istnieje potrzeba opinii na temat urządzeń gospodarstwa domowego, samochodów czy firm budowlanych. Wrażenia z wycieczek turystycznych to także dobra reklama miejsc.

W dawnych czasach, gdy wymagania dotyczące dziennikarzy internetowych nie były tak surowe, Internet wypełnił się tekstami z błędami stylistycznymi i ortograficznymi. Dlatego początkujący copywriterzy powinni odświeżyć zasady języka polskiego oraz korzystać z automatycznych programów do sprawdzania pisowni. Po otrzymaniu zamówienia na tekst potrzeba od razu przystąpić do pracy, ponieważ okres ten jest ograniczony do dni, czasem godzin. Wynik jest koniecznie sprawdzany pod kątem unikalności. Większa swoboda twórczej ekspresji copywritera, to także odpowiedzialność: trzeba samemu strukturyzować tekst, śledzić sekwencję prezentacji, zapewnić "chwytliwy" początek i logiczne zakończenie. Ogólne wymagania materiałowe są uniwersalne. Dobrze napisany tekst charakteryzuje osobę jako kulturalną, piśmienną, cywilizowaną, którą przyjemnie się czyta. Jeśli chcesz, aby inni ludzie cię rozumieli i traktowali cię poważnie - naucz się nie tylko mówić, ale także pisać.

Copywriter praca

Dobry tekst autora nie zawsze "trafia w dziesiątkę". Czasami trzeba umieścić specjalne zwroty lub frazy w treści artykułu. Wyszukiwarka poprzez takie frazy doprowadzi użytkownika do takiego tekstu. SEO copywriting jest dość skomplikowany, wymaga specjalnych umiejętności. Stawiając na staranność, otrzyma się nie tylko wiele pozytywnych emocji, wiedzy i umiejętności, ale także przyzwoity dochód. Umiejętność pisania i dobre pisanie nie jest tym samym. W rozszerzonym znaczeniu słowo to oznacza prawidłowe formułowanie myśli, konsekwentne budowanie pojedynczych zdań i całych akapitów, zgodnie z logiką prezentacji, jest dostępne do ujawnienia tematu. Mówiąc najprościej, umiejętność pisania to umiejętność tworzenia tekstów, które są łatwe do odczytania, cieszą się stylem prezentacji, pozwalają uczyć się czegoś nowego lub odkrywać nowe fakty o sobie. Takie powinny być nie tylko literackie bestsellery, ale także eseje szkolne i teksty w Internecie. Żyjemy w świecie ciągłej komunikacji, której rozwój nie jest możliwy bez pisemnych umiejętności. Dlatego, aby nie zagubić się w nowoczesnej przestrzeni globalnej, należy opanować jej narzędzia. Nawet blog w Internecie, napisany w złym języku, nie jest dla nikogo interesujący.

Copywriter - wymagania

Praca jako copywriter wymaga dużego doświadczenia życiowego, umiejętności zrozumienia psychologii ludzi, postrzegania produktów i usług oczami potencjalnych nabywców. Głównymi klientami i pracodawcami są: agencje reklamowe, firmy i sklepy internetowe, działy reklamy i marketingu firm, działy pozycjonowania stron internetowych oraz content marketingu. Podstawowe umiejętności wymagane w pracy copywritera to:

  1. Znajomość psychologii człowieka;
  2. Znajomość teorii i praktyki reklamy i marketingu;
  3. Możliwość pojęcia dużych ilości informacji;
  4. Umiejętności analityczne;
  5. Naturalna ciekawość, optymizm;
  6. Umiejętność pisania i czytania.


Pożądana wiedza w zawodzie copywritera: doświadczenie jako asystent sprzedaży, doświadczenie w agencji reklamowej na dowolnym stanowisku, znajomość obsługi komputera oraz umiejętność wyszukiwania informacji w Internecie.

Copywriter zarobki - ile zarabia copywriter?

Copywriter może liczyć na średnie zarobki na poziomie 3 297 PLN (mediana), co oznacza, że po 25% pracowników zarabia poniżej 2 648 PLN lub powyżej 4 642 PLN. Dość często pracownicy zatrudniani są na inne umowy niż o pracę. Charakter zawodu pozwala na pracę zdalną. W tym przypadku liczy się jakość napisanego tekstu. Ceny dotyczą ilości znaków (długość tekstu) oraz fachowości napisanego artykułu. Stawki są bardzo zróżnicowane. Innymi korzyściami pracy jako copywriter jest możliwość otrzymania komputera przenośnego oraz karnetów i zniżek.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka