Własna firma

Promowanie firmy w Mapach Google - jak promować swoją firmę?

25 października 2021

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 19 głosów

19 głosów

4 komentarze
Promowanie firmy w Mapach Google - jak promować swoją firmę?
Google to lat bijąca od lat rekordy popularności wyszukiwarka internetowa, która jest prawdziwą kopalnią wiedzy. Dla wielu internautów podstawowym miejscem służącym do poszukiwania informacji na temat różnorodnych produktów i usług jest właśnie Google. Każdy przedsiębiorca powinien zadbać o właściwą widoczność jego firmy w tej popularnej wyszukiwarce. W tym celu można utworzyć specjalną wizytówkę w mapach Google. Poniżej dokładnie wyjaśniamy, jak promować swoją firmę w tej najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Jak promować swoją firmę w Google i Mapach Google?

Jak promować firmę w internecie? To pytanie spędza sen z powiek wielu początkującym przedsiębiorcom. "Nie ma cię w internecie - nie istniejesz" - to powiedzenie doskonale podkreśla, jak ważna jest cyfrowa sieć we współczesnym świecie. Dla milionów ludzi internet jest podstawowym sposobem pozyskiwania informacji.

Myśląc o obecności w internecie nie sposób zainteresować się niesamowitymi narzędziami, jakie zapewnia Google, czyli najpopularniejsza wyszukiwarka online na świecie. Amerykański potentat technologiczny od dawna ma dla firm szereg ciekawych rozwiązań, dzięki którym zyskuje się szansę na przyciągnięcie znacznie większej liczby klientów. 

Podstawowym narzędziem jest Google Moja Firma. Jest to całkowicie bezpłatny profil (wizytówka), w którym wpisuje się podstawowe informacje na temat swojej firmy. Skorzystanie z tej usługi powoduje, że znacząco wzrasta widoczność firmy w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google. 

Jakie informacje można zamieścić w wizytówce Google Moja Firma? Przede wszystkim nazwę firmy, dane kontaktowe (adres, telefon, e-mail), godziny pracy, branżę, opis oferowanych produktów i usług. Ponadto Google umożliwia także dodawanie zdjęć oraz filmów. Statystyki wskazują, że promując się za pośrednictwem darmowej wizytówki w Google Moja Firma można zwiększyć ruch na stronie internetowej nawet o 25%, co w konsekwencji wpływa bezpośrednio na wzrost liczby klientów. 

Najważniejsze korzyści, które wynikają z założenia wizytówki firmy w Google Moja Firma, to: 

  • możliwość dotarcia do nowych, potencjalnych klientów,
  • klienci mogą publikować opinie, zaś firma w razie wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości może szybko zareagować i wprowadzić odpowiednie zmiany,
  • wzrost widoczności firmy w wynikach wyszukiwania na określone frazy,
  • klienci mogą łatwo skontaktować się z firmą poprzez e-mail czy telefon a także sprawdzić, gdzie znajduje się jej siedziba,
  • wzrost wiarygodności marki,
  • możliwość łatwego informowania klientów, gdy z różnych względów godziny otwarcia ulegają zmianie.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Aby utworzyć wizytówkę w Google Moja Firma, należy podążać za poniższą instrukcją. 

Szukasz pracy?

Pracownik magazynowy

LAMINTEX sp. z o.o.

  • Nowy Sącz
Dodana

Ambasador/ka marki

Interkadra Spółka z o.o.

  • Warszawa
Dodana

Asystent/ka ds. Biurowych

4mobility SA

  • Warszawa
Dodana

Operator POS

Coffee Service Sp. z o.o.

  • Sokołów
Dodana

Pracownik Produkcji

Human & Hunter Sp. Z O.O.

  • Brzozów
Dodana
Aplikuj bez CV

1. Logujemy się na konto Google. Jeśli go nie posiadamy, zakładamy je pod adresem https://accounts.google.com/. 

2. Wchodzimy na dedykowaną stronę https://www.google.pl/business/ i zakładamy wizytówkę. 

3. Wpisujemy nazwę firmy. Google umożliwia także dodanie słów kluczowych związanych z prowadzoną przez nas działalnością. Najlepiej, gdy tych fraz będzie niewiele, maksymalnie 2-3. 

4. Wpisujemy dane adresowe. Jak dodać dane adresowe do Google Maps? To proste. Jest to niezbędne, aby klienci wiedzieli, gdzie znajduje się siedziba naszego przedsiębiorstwa. Dane te muszą być prawidłowe także dlatego, że później Google na podany adres przysyła kod PIN w celu zweryfikowania prawdziwości złożonego wniosku. Całkowicie zabronione podawanie jest adresów, w których w rzeczywistości działalność nie jest prowadzona. Co ważne, podany podczas rejestracji adres nie musi być wyświetlany użytkownikom na wizytówce. Jest to szczególnie ważne dla tych podmiotów, które świadczą swoje usługi w sposób zdalny na całym świecie, czyli np. e-sklepów czy informatyków. Warto jednak pamiętać o tym, że Google "premiuje" te firmy, które zdecydują się na upublicznienie swojego adresu. 

5. Określamy kategorię działalności. Wskazanie kategorii jest szczególnie ważne, gdyż ma to ogromny wpływ na to, pod jakie frazy kluczowe będzie wyświetlała się firma. W późniejszym czasie można określić także kategorie dodatkowe lub - gdy zajdzie taka potrzeba - zmienić kategorię główną. Jeżeli nie mamy pomysłu na to, jaką kategorię wybrać, sprawdźmy wizytówki konkurencyjnych firm. Na bazie case study znacznie łatwiej będzie nam podjąć ostateczną decyzję. 

6. Wpisujemy dane kontaktowe. Google umożliwia wpisanie m.in. adresu strony WWW, numeru telefonu, adresu e-mail itd. 

7. Odpowiadamy na pytanie, czy chcemy otrzymywać powiadomienia i wiadomości od Google. Nie ma obowiązku udzielania zgody. W takich wiadomościach otrzymuje się różne wskazówki na temat tego, co zrobić, aby zwiększyć widoczności firmy w sieci. 

8. Przechodzimy przez proces weryfikacji. Najczęściej weryfikacja jest realizowana przez listownie. Na podany wcześniej adres Google przysyła list, w którym zawarty jest pięciocyfrowy kod PIN. Korespondencja trafia zazwyczaj w ciągu maksymalnie 15 dni. Rzadziej stosowana jest weryfikacja telefoniczna - wówczas na podany numer telefonu dzwoni do nas robot Google i przekazuje kod weryfikacyjny. Ta opcja jest dostępna dla tych przedsiębiorców, których adres w przeszłości został już choć raz zweryfikowany listownie. 

Na co należy zwrócić uwagę, aby firma była widoczna w wynikach Google?

Samo utworzenie wizytówki w Google Moja Firma to dopiero połowa sukcesu. Następnie trzeba skupić się na tym, aby jej pozycja w wynikach wyszukiwania była jak najwyższa. O czym koniecznie trzeba pamiętać oraz jakich błędów nie popełniać? Przede wszystkim, informacje publikowane w wizytówce muszą być zawsze aktualne oraz spójne z tym, co publikujemy na swojej głównej stronie WWW.

Absolutnie nie można doprowadzać do sytuacji, w której numer telefonu firmy w wizytówce jest zupełnie inny od tego na stronie. Ta sama zasada dotyczy innych informacji, czyli siedziby czy adres e-mail itd. 

Bardzo ważne są także opinie klientów. Jeżeli firma może pochwalić się średnią powyżej 4,5, wtedy z pewnością pojawiać się będzie wysoko na liście wyników wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że Google przy wyświetlaniu wizytówki bierze pod uwagę także inne czynniki, takie jak odległość firmy od użytkownika, dopasowanie do wpisanej frazy kluczowej oraz rozpoznawalność. Ważnym elementem jest też czas istnienia wizytówki - im jest on dłuższy, tym lepiej. 

Umieszczanie swojej strony w internetowej w Google

Równie ważną kwestią co wizytówka w Google Moja Firma jest posiadanie firmowej strony internetowej. Informację o witrynie przedsiębiorstwa można zamieścić nie tylko w wizytówce. Jeżeli nasza strona jest nowa, wtedy najpewniej nie została jeszcze zaindeksowana przez roboty Google. Można im jednak w tym pomóc. 

Wystarczy wejść na dedykowaną stronę https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url i wkleić tam adres URL naszego portalu. Dzięki temu strona będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania, gdy potencjalni klienci wpiszą w Google odpowiednią frazę powiązaną z prowadzoną przez nas działalnością. 

Lokalne pozycjonowanie

Niewątpliwą korzyścią wynikającą z posiadania wizytówki w Google Moja Firma jest możliwość wypozycjonowania firmy na lokalne frazy. Pozycjonowanie lokalne pozwala na dotarcie do użytkowników szukających firm w konkretnym miejscu. Strona firmy wyświetla się w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania osobom, które wpiszą określoną frazę, np. Kawiarnia Bytom.

Dzieje się tak, gdy zarówno w wizytówce firmy jak i na jej stronie internetowej są zawarte jej kompletne dane teleadresowe. W ten sposób Google z pewnością umieści naszą firmę wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Podsumowanie:
  • Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które pozwala firmom na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania oraz na mapach Google.
  • Wizytówka pozwala na zamieszczenie podstawowych informacji o firmie, w tym nazwy, adresu, godzin pracy, kategorii działalności oraz opisu produktów i usług.
  • Założenie wizytówki pozwala na dotarcie do nowych klientów, łatwe informowanie o zmianach w godzinach otwarcia oraz zwiększenie wiarygodności marki.
  • Aby założyć wizytówkę, należy zalogować się na konto Google, wejść na stronę Google Moja Firma i wpisać podstawowe informacje o firmie, a następnie przejść przez proces weryfikacji.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Ewa Sztuczka-Mazur

Social Media Manager

Social Media Manager w branży HR, autorka tekstów, copywriterka, specjalistka Facebook ADS, wokalistka i pszczelarka.
Obecnie w Aplikuj.pl odpowiedzialna głównie za treści z obszaru miękkiego HR oraz prawa pracy.

4 komentarze

Simoradz

Simoradz

Jako pracodawca uważam, że Google Moja Firma to doskonała metoda na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie rozpoznawalności marki. Polecam tę usługę każdemu, kto chce promować swoją firmę w internecie.
Jane

Jane

Uważam, że Google Moja Firma to świetne narzędzie dla osób poszukujących pracy, ponieważ dzięki niemu łatwiej znaleźć lokalne firmy, które mogą potrzebować pracowników.
Jagna

Jagna

Myślę, że to świetny sposób dla małych firm na zwiększenie swojej widoczności bez konieczności ponoszenia wielkich kosztów. Mam nadzieję, że więcej przedsiębiorców korzysta z tego narzędzia.
Prawda

Prawda

W mojej opinii, Google Moja Firma to fajny i łatwy w obsłudze sposób na dotarcie do nowych klientów. Warto skorzystać z tej możliwości, zwłaszcza, że rejestracja jest darmowa.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.