Szkolenia i rozwój

Polskie narzędzia dla marketerów - przegląd firm i platform

23 stycznia 2023

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 16 głosów

16 głosów

0 komentarzy

Polskie narzędzia dla marketerów - przegląd firm  i platform
Narzędzia wspomagające działania marketingowe, wykorzystywane do promowania biznesu online, są główną częścią tego, co czyni Twoją strategię skalowalną, nawet w przypadku małej firmy. W czym mogą pomóc Ci te narzędzia i które z nich wypróbować w dziale marketingu? Stworzyliśmy listę polskich platform i usług, które pomogą Ci zrewolucjonizować Twoją pracę i podejmowanie marketingowych aktywności.

Narzędzia przewagi konkurencyjnej

Budowanie dobrze działającego biznesu zdecydowanie wymaga czasu i wysiłku. Nieustannie zmieniający się rynek, każdego dnia stawia przed nami nowe wyzwania do pokonania oraz zadania, które wymagają rozwiązania. Obecnie bardzo ważne jest, aby mieć otwarty umysł i na bieżąco uczyć się nowych strategii marketingowych, które systematycznie pojawiają się na konkurencyjnych rynkach. Marketing się zmienia, a inteligentne firmy wykorzystują możliwości Internetu do pozyskiwania nowych klientów i zwiększania przychodów. Bez względu na to jak dobrze opracowany jest Twój plan marketingowy – bez odpowiednich narządzi nie odniesiesz sukcesu.

Video

Poniżej znajdziesz listę 10 narzędzi marketingowych wywodzących się z naszego rodzimego, polskiego rynku. Narzędzia te mogą przybierać rożne formy, a zastosowanie ich w swojej strategii wprowadzi Twoją firmę na właściwy tor i zdecydowanie ułatwi wdrażanie marketingowych aktywności!

Częścią tworzenia prawidłowo prosperującego biznesu internetowego jest wiedza, co ludzie mówią o twoich produktach lub usługach. Problem pojawia się w momencie, gdy firma nie ma czasu, zasobów ani wiedzy potrzebnej do wdrożenia systemu monitorowania. Najczęściej pracownicy obsługi klienta mają za zadanie kontrolę szkód, nie wiedząc, w jaki sposób mogą zapobiec powtórzeniu się tego rodzaju problemów. Na szczęście istnieją rozwiązania, które mogą pomóc w zarządzaniu reputacją firmy w Internecie, zanim nastąpi eskalacja.

Brand24

Nasze zestawienie rozpoczynamy od narzędzia, które pozwala dowiedzieć się, co tam
w Internecie „piszczy”.

Brand24 monitoruje fora internetowe i media społecznościowe, pod kątem wzmianek oraz analizuje dane z zebranych wyników. Narzędzie oferuje ponad 20 wskaźników, dzięki którym zmierzysz efekty prowadzonych kampanii. Analiza zaprojektowana w celu śledzenia „rozmów” online i komentarzy o twoich markach oraz produktach zbiera dane społecznościowe w czasie rzeczywistym. Tam, gdzie pojawiają się wzmianki (zarówno pozytywne, jak i negatywne), możesz jednym kliknięciem uzyskać dostęp do komentarzy za pośrednictwem pulpitu nawigacyjnego czy aplikacji mobilnej.

Brand24 to narzędzie stworzone przez Michała Sadowskiego, Piotra Wierzejowskiego, Karola Wnukiewicza oraz Dawida Szymańskiego. Pomysł na stworzenie usługi narodził się prawie dekadę temu, a swoją uwagę skupiał na polskim rynku. 2013 rok był rokiem przełomowym dla przedsiębiorstwa, bowiem właśnie wtedy ukazała się azjatycka wersja usługi Brand24 - to zaś dało firmie globalne możliwości rozwoju. Obecnie tysiące firm z całego świata używa Brand24 do identyfikacji i analizy dyskusji w sieci na temat ich marki, produktów oraz konkurencji.

Firma oferuje darmowy, 14-dniowy okres, w którym można przetestować wszystkie główne funkcjonalności usługi. Ponadto w ich ofercie znajdziemy cztery plany abonamentowe, których przedział cenowy obejmuje 179-2399 zł.

Poniżej znajduje się jedna z opinii na temat narzędza oferowanego przez Brand24. Więcej można znaleźć oczywiście na ich stronie:

Źródło: https://www.getapp.com/marketing-software/a/brand24/reviews/

Whitepress

Whitepress to prężnie rozwijająca się platforma, która od 2014 roku wspiera działania content marketingu i influencer marketingu.

Źródło: https://www.whitepress.pl/

Whitepress to platforma, która pośredniczy w publikacji artykułów i promocji treści na ponad 15 500 portalach i blogach. Cały proces wspomaga wygodna wyszukiwarka wydawców, wzbogacona o wskaźniki, na podstawie których możemy filtrować wyniki według własnych kryteriów.

Funkcje wskaźników to m.in.:

  • analiza techniczna SEO i ruchu (MOZ, Alexa, Google)
  • badanie widoczności w Google (SemStorm, Senuto)

Whitepress oferuje również własne kryterium, którego celem jest ocena jakości technicznej i merytorycznej serwisu, dokonywana przez redakcję platformy. Wymienione opcje zdecydowanie ułatwiają wyłonienie odpowiedniego dla nas wydawcy.

Szukasz pracy?

Specjalista ds. Zamówień Publicznych

MDT international Sp.z.o.o.

  • Kraków
Dodana
Polecana

Regionalny Manager Sprzedaży OZE

ZESSTOS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

  • Częstochowa
Dodana
Polecana
Dodana

PRACOWNIK UTRZYMANIA RUCHU (K/M)

AUDIT HR Sp. z o.o.

  • Kłodawa
Dodana

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej poszukiwany

International Trilingual School of Warsaw

  • Warszawa
Dodana
Polecana

Platforma jest także swego rodzaju spoiwem łączącym influencerów, youtuberów, blogerów, czyli osoby aktywne w social mediach - z reklamodawcami. Taka współpraca pozwala na zamówienie publikacji artykułu na wybranym medium, zakup postu sponsorowanego w mediach społecznościowych, przygotowanie infografiki lub współpracę barterową.

Źródło: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/540/influencer-marketing-%E2%80%93-efektywna-forma-promocji-nie-tylko-dla-swiatowych-marek-case-studies

Wewnętrzna wyszukiwarka pozwala na znalezienie kont powiązanych z daną tematyką. Funkcja ta jest sporym ułatwieniem, ze względu na szeroko rozbudowaną bazę użytkowników.

Whitepress swoją ofertę kieruje do:

  • wszystkich zainteresowanych klientów,
  • agencji interaktywnych,
  • agencji SEO,
  • domów mediowych,
  • a także firm z branży e-PR.

Platforma umożliwia wgląd do statystyk na temat kont danych profili w social mediach, dzięki czemu wiemy, czy wybrana osoba odpowiada założeniom naszych kampanii.

Pośrednictwo w publikacji artykułów, copywritingu, projektowanie infografik, wsparcie działań influencer marketingu, efektywna promocja treści oraz analityka i raportowanie to szeroki zakres usług realizowanych przez Whitepress.

Twórcami biznesu są Paweł Strykowski oraz Tomasz Kwaśny, którzy od roku konsekwentnie rozwijają platformę na europejskie rynki, m.in. w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, a także w Rumunii.

GoodContent.pl

Niepowtarzalne artykuły publikowane na stronie internetowej to sposób na skupienie i zwrócenie uwagi czytelników na to, co dana witryna promuje lub sprzedaje.

Platforma GoodContent.pl łączy ponad 20 000 copywriterów, tworzących teksty SEO, treści na strony internetowe i social media. Celem platformy jest dostarczanie wysokiej jakości treści do zleceniodawców. Teksty sprawdzane są przez system antyplagiatowy, dzięki czemu właściciele witryn dostają w 100% unikalne treści. Przejrzyste zasady współpracy oraz inteligentna automatyzacja sprawiają, że GoodContent nie ma sobie równych w kwestii wygodnej obsługi i efektywności platformy. To co wyróżnia firmę to z pewnością zautomatyzowany system płatności, dzięki któremu nie musisz skupiać się na formalnościach, a faktura VAT wpływa do Ciebie drogą mailową.

Platforma nie narzuca cennika, a jedynie określa próg minimalny. Stawkę ustala klient, który kieruje się wymogami zlecenia.

Źródło: https://goodcontent.pl/

Senuto

To wielofunkcyjne narzędzie pozwalające na wspieranie aktywności marketingu internetowego. Od 2022 działa pod skrzydłami Whitepress (zakup Senuto został sfinalizowany przez Whitepress 6 października 2022).

Senuto skupia w sobie trzy główne funkcje:

  • analizę widoczności serwisów w Google,
  • monitoring pozycji,
  • bazę słów kluczowych.

Wystarczy, że wpiszemy adres wybranej strony internetowej, a już po chwili otrzymamy zestaw danych, które pozwolą nam na określenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Nie mniej ważną rolę w Senuto odgrywa wyszukiwarka słów kluczowych. Opierając się na wybranej frazie, narzędzie jest w stanie zaproponować nam inne wartościowe słowa. Grupy słów, słowa zależne czy pytania, udostępniane przez Senuto, pozwalają na stworzenie obszaru tematycznego dla artykułu czy podstrony. Narzędzie umożliwia nam na dokonanie analizy konkurencji na podstawie słów kluczowych. Filtrowanie wyników pozwala na zdobycie interesujących nas, cennych danych, ułatwiających opracowywanie poszczególnych etapów SEO i budowania kampanii content marketingowej.

Źródło: https://www.senuto.com/pl/

Senuto daje możliwość przeprowadzenia 14-dniowego testu konta, które umożliwia dostęp do wszystkich oferowanych usług. W ofercie znajdują się 4 plany cenowe, będące odpowiedziami na potrzeby naszego biznesu.

Semstorm

Z pomocą narzędzia jakim jest Semstorm, także dokonamy analizy widoczności strony oraz sprawdzimy liczbę fraz kluczowych w sformułowanym przez nas okresie. Semstorm zbiera dane z największej bazy polskich słów kluczowych, dzięki którym można zoptymalizować swoją stronę i wypracować dla niej wysoką pozycję w wyszukiwarce. Semstorm wyróżnia także aktualizacja bazy słów kluczowych w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że gdy pojawi się jakiś nowy trend - zobaczymy go od razu w słowach kluczowych.

Video

Platforma SEMSTORM po rejestracji zezwala na bezpłatny dostęp do podstawowych, ograniczonych wskaźników. Ponadto w ofercie znajdują się 3 plany, których subskrypcji możemy podjąć się na okres miesiąca, pół roku i roku.

Funkcjonalność obu programów opiera się na bazie słów kluczowych. Senuto ma indeks 101 milionów słów kluczowych, z kolei Semstorm 400 milionów. Monitoring pozycji, aktualizacja bazy słów kluczowych i analiza widoczności strony to działania, które wskazują za wszechstronność narzędzi. Nie są to wszystkie możliwości, które oferują Semstorm i Senuto. Dla osiągnięcia jak najlepszych efektów najlepsze rozwiązanie to łączenie i korzystanie z funkcjonalności oferowanych przez obie platformy.

Landingi.pl

Landingi.pl to prosta w obsłudze aplikacja, pozwalająca na samodzielne stworzenie funkcjonalnego landing page, który będzie sprzyjał konwersji i zwiększaniu liczby klientów.

Intuicyjny edytor ułatwia realizację przyciągającej uwagę strony, bez konieczności znajomości zasad oprogramowania. Usługa oferuje kilkadziesiąt gotowych szablonów stron, z których może skorzystać każdy użytkownik. Szablony można poddawać wielu modyfikacjom, m.in. zmienianiu czcionek, kolorów, dodawaniu zdjęć czy pól tekstowych. Nie trzeba być programistą, nie potrzeba też sztabu informatyków, którzy przygotują strony docelowe pod dowolną kampanię. Dzięki dużej liczbie integracji z innymi aplikacjami jesteśmy w stanie sami opracować kluczowy element prowadzonych działań marketingowych.

Źródło: https://landingi.com/pl/tworzenie-landing-page

Do wyboru są 3 plany abonamentowe, oferujące dziesiątki szablonów stron i rozmaite formularze zbierania leadów. Możesz również skorzystać darmowego okresu próbnego, dającego możliwość testowania wybranego planu na okres 14 dni.

LiveChat

Dzisiejsi konsumenci chcą informacji - tu i teraz. Czat na żywo w erze cyfrowej jest integralną częścią dobrej obsługi klienta. Pozwala na bezproblemowe połączenie z klientem, bezpośrednio na stronie internetowej. Te cechy z pewnością odróżniają czat od wszystkich innych kanałów kontaktowych, a to może pozytywnie wpłynąć na sukces firmy.

LiveChat to platforma internetowej obsługi klienta, maketingu online oraz analityki ruchu na stronie. LiveChat sprzyja nie tylko prawidłowej obsłudze klienta, a także generowaniu potencjalnych klientów i zwiększaniu sprzedaży. Dzięki usłudze, przedstawiciele firm mogą w czasie rzeczywistym komunikować się z użytkownikami odwiedzającymi ich stronę internetową. Livechat pozwala na personalizację widżetu, tak by pasował do stylu Twojej marki, a także na tworzenie wiadomości powitalnych dla angażujących się odbiorców.

Narzędzie zostało stworzone w 2002 roku przez Livechat Software, a dziś korzysta z niego ponad 28 000 firm na całym świecie.

Video

Decydując się na korzystanie z usługi wybieramy jeden z 3 planów cenowych dla małych
i dużych firm. Wcześniej jednak możemy skorzystać w 14-dniowego okresu próbnego jednego z programów.

Nozbe Personal i Nozbe Teams

Nozbe Personal to program zaprojektowany pod kątem użytku indywidualnego, pozwalający na stworzenie własnego systemu efektywności. Intuicyjny interfejs sprzyja tworzeniu projektów oraz planowaniu i organizacji czasu. Możliwość kategoryzacji zadań pozwala zachować ogólny porządek, co w sposób naturalny dyscyplinuje użytkownika.

Natomiast Nozbe Teams to osobny pakiet aplikacji do zarządzania czasem, zadaniami
i projektami
. Celem produktu jest zwiększanie produktywności wśród pracowników. Umożliwia pracę zdalną, czego przykładem jest 26-osobowy zespół firmy Nozbe, który od 2007 roku wykonuje swoje służbowe obowiązku z domu. Usługa została zaprojektowana tak, by wychodzić naprzeciw oczekiwaniom mikro-, małych oraz średnich zespołów, dlatego sprawdzi się także w zespołach, które pracują w biurach stacjonarnych.

Video

Z Aplikacji można korzystać na komputerach w przeglądarkach oraz na smartfonach, zarówno tych z Androidem jak i systemem iOS. Mając ciągły dostęp do projektów, zadań i komentarzy, wszyscy członkowie zespołu są na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie. To rozwiązanie z pewnością uskutecznia komunikację w zespole.

Nozbe oferuje 3 plany cenowe, a także możliwość skorzystania z okresu próbnego.

FreshMail.pl

FreshMail.pl to skuteczne, łatwe w użyciu narzędzie do e-mail marketingu, które umożliwia korzystanie z gotowych szablonów maili i newsletterów oraz wysłanie mailingów do własnej bazy klientów. Dzięki wielu funkcjom doskonalącym Twoją komunikację mailingową, możesz w pełni zautomatyzować tworzenie listy odbiorców, a także wysyłkę newsletterów i mailingów.

Video

System udostępnia raporty, dzięki którym możesz obserwować efekty swoich działań, ilość zaoszczędzonego czasu, a także wzrost efektywności Twoich aktywności. Freshmail otwiera drzwi do spersonalizowanej i wielokanałowej komunikacji z odbiorcami oraz najwyższego poziomu obsługi klienta.

FreshMail.pl to rewolucyjne narzędzie do e-mail marketingu. Wystarczy skorzystać z jednego z dziesiątek szablonów, uzupełnić go własną treścią i uruchomić pierwszą kampanię reklamową. Dzięki narzędziu FreshMail.pl oraz wysłanym dzięki niemu biuletynom informacyjnym (np. mailing, newsletter), możesz pozyskać nowych klientów na swoje produkty i usługi.

Oferta FreshMail składa się z 4 planów, dopasowanych do częstotliuwości wysyłek. W tym przypadku, firma również zakłada możliwość skorzystania z bezpłatnego, 14-dniowego okresu próbnego.

Podsumowanie

To zaledwie krótka lista polskich narzędzi, które mogą przydać się w pracy marketingowca. Nasz rynek marketingowy rozwija się w zawrotnym tempie - na szczęście istnieją rozwiązania, które pozwalają za nim nadążyć.

Wymienione platformy nie są jedynymi, które obejmują podany zakres działań i świadczonych usług. Polskie firmy mają do zaoferowania szeroką gamę świetnych narzędzi, obejmujących wiele różnych zastosowań - od marketingu społecznościowego, po tworzenie treści, aż do kampanii mailingowych. Często nie zdajemy sobie sprawy, że w wielu przypadkach ich pomysłodawcy i twórcy, wywodzą się z polskiego rynku!

Nie ma najmniejszego znaczenia to, czy pracujesz w niewielkim zespole czy poszukujesz rozwiązań marketingowych na poziomie wielkiego przedsiębiorstwa. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś - koniecznie wypróbuj funkcjonalności wyżej wymienionych narzędzi, przy okazji wspierając rodzime biznesy.

Podziel się

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka