Praca Specjalista ds. obsługi klienta

Znaleźliśmy 263 oferty pracy

Praca alert - powiadomienia

Specjalista ds. obsługi klienta

Zapisz wyszukiwanie, a my powiadomimy Cię mailowo o nowych ofertach gdy się pojawią

Oferty pracy specjalista ds. obsługi klienta w miastach

Zawód specjalista ds. obsługi klienta w województwach

Popularne zapytania

Praca zawód specjalista ds. obsługi klienta

Zawód specjslisty ds. obsługi klienta

Specjalista ds. obsługi klienta to specjalista odpowiedzialny za znajdowanie i obsługiwanie klientów, a także budowanie z nimi relacji. Często specjalista reprezentuje interesy klienta - zapewnia, że usługi są świadczone zgodnie z oczekiwaniami kupującego i wymaganiami umowy. Zawód specjalisty ds. obsługi klienta jest dobrym punktem wyjścia do kariery - łatwo znajdziesz pracę, szybko odkryjesz dziedzinę biznesu i możliwości dalszego rozwoju. Wśród nazw tego zawodu są także: menedżer konta, menedżer przyciągania klientów i menedżer obsługi klienta. Pozycja specjalisty ds. obsługi klienta jest pożądana w firmach o różnym profilu działalności. Obecność w personelu takiego pracownika ma znaczenie dla przedsiębiorstwa komercyjnego, agencji reklamowej, a także dla firm świadczących usługi.

Jak zostać specjalistą ds. obsługi klienta?

Zawód specjalisty ds. obsługi klienta pojawił się w USA w XIX wieku. W tym okresie postępowe amerykańskie przedsiębiorstwa odczuwały potrzebę odpowiedniego podejścia do pracy z klientami. W obliczu rosnącej konkurencji firmy walczyły o każdego klienta i dlatego zatrudniały pracowników wyspecjalizowanych w pracy z klientami. Do obowiązków specjalisty ds. obsługi klienta należą:

  • praca z klientami (wyszukiwanie, spotkania, negocjacje, konsultacje);
  • obsługa połączeń przychodzących i e-maili;
  • prowadzenie dokumentacji;
  • zawieranie umów.


Czasami specjalista ds. obsługi klienta angażuje się w sprzedaż międzynarodową, często podróżuje służbowo i robi prezentacje na temat usług lub produktów firmy.

Pracodawcy najczęściej mają następujące wymagania dla menedżera obsługi klienta:

  • wyższe wykształcenie;
  • znajomość komputera;
  • właściwa mowa i dykcja;
  • towarzyskość;
  • doświadczenie sprzedaży (wymagane w niektórych miejscach pracy).


Czasami potrzebuje znajomości angielskiego i posiadania własnego samochodu. Prawie każdy może zostać specjalistą ds. obsługi klienta, niezależnie od wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Często, aby wykonać niezbędne obowiązki, wystarczy umiejętność komunikacji i obsługi komputera. Oczywiście, najczęściej pracodawcy chcą widzieć osoby z wyższym wykształceniem, doświadczeniem zawodowym w sprzedaży, z dobrą znajomością marketingu i umiejętnościami działania w zespole.

Standardowy dzień roboczy specjalisty do spraw obsługi klienta rozpoczyna się od sprawdzenia wiadomości e-mail i odpowiadania na wiadomości, które właśnie dotarły, lub na listy, które zostały odroczone. Następnie dzwoni do klientów, tłumaczy im sprawy, które są trudne do sformułowania na piśmie, odpowiada na pytania, koordynuje dalsze działania. W ciągu dnia odpowiada na przychodzące rozmowy telefoniczne. W wolnym czasie od bezpośredniej komunikacji z klientami pracuje z dokumentami: tworzy oferty komercyjne, poprawia umowy i wystawia faktury.

Specjalista ds. obsługi klienta - wymagania

Zawód specjalisty ds. obsługi klienta niezmiennie plasuje się w pierwszej dziesiątce poszukiwanych zawodów. Oznacza to, że osoby poszukujące pracy mogą stosunkowo łatwo znaleźć wakat dla tego profilu. Tymczasem wiele osób jest zainteresowanych: kim jest specjalista ds. obsługi klienta? Jakie obowiązki musi spełnić? Jakie wymagania są, aby otrzymać ofertę pracy? Funkcjonalność specjalisty koncentruje się w branży usługowej osób korzystających z usług przedsiębiorstwa, organizacji lub potencjalnego nabywcy towarów. Cechy zadań pracy przedstawiciela tego zawodu i wymagania kandydatów określone w ofertach pracy zależą od wielu czynników. Jednak głównym z nich są obowiązki menedżera w konkretnym miejscu pracy. Kontraktowanie, utrzymywanie relacji, przygotowywanie ofert handlowych, doradztwo klientom.

Wszystko to leży w gestii tego pracownika. Kluczowy aspekt odpowiedzialności specjalistów: musi znaleźć specjalne podejście do wszystkich kontrahentów, być w stanie elastycznie reagować w różnych sytuacjach, gdy ma do czynienia z potencjalnymi klientami. W związku z tym ci, którzy chcą opanować ten zawód, powinni zwrócić szczególną uwagę na poprawę mechanizmów komunikacji, a nawet częściowo pokazać umiejętności psychologa. Pracownik powinien kierować się funkcjami pokrycia różnych sektorów klienta. Komunikacja z korporacyjnymi, kluczowymi, sieciowymi klientami jest często inna. Obserwowane są również istotne różnice w funkcjach w zależności od danej sfery.

Ile zarabia specjalista ds. obsługi klienta?

Jak pokazują internetowe badania na temat zarobków w poszczególnych zawodach, specjalista ds. obsługi klienta zarabia średnio (mediana) 3636 złotych brutto. Mediana pokazuje, że połowa ankietowanych zarabia od 2831 do 4607 złotych brutto, co jest całkowitym zarobkiem w skali miesiąca. Oznacza to także, że 1/4 z nich zarabia więcej, podobnie jak taka sama liczba mniej. W zawodzie pracuje więcej kobiet, a badanie zostało przeprowadzone na podstawie wynagrodzenia około 3150 pracowników z całej Polski. Płace są różne w wielu miejscach kraju i zależą także od szczegółów stanowiska pracy i wielkości firmy. Pracodawcy często motywują pracowników systemem premiowym, dodają bony okolicznościowe, telefon służbowy, a także prywatną opiekę medyczną i zniżki do placówek sporowych i innych.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka