Wyznaczając osoby na stanowiska kierownicze, pracodawca bierze pod uwagę, że wymagania kwalifikacyjne dla tych stanowisk są dość wysokie. Zasadą jest, że kierownicy powinni mieć wyższe wykształcenie zawodowe w specjalności "zarządzanie" i co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w danej działalności lub wyższym wykształceniu zawodowym, specjalne szkolenie w zakresie zarządzania i doświadczenie w pracy trwające co najmniej 5 lat w danej działalności. Na przykład, jeśli przedmiotem działalności pracownika jest ekonomia, powinien on mieć wykształcenie ekonomiczne i doświadczenie zawodowe w dziedzinie działalności gospodarczej.
Zabrze w województwie śląskim jest miejscem działalności wielu firm różnych profesji. To właśnie tutaj istnieje potrzeba wykorzystania pracowników na stanowiskach kierowniczych. Osoby do zarządzania i kierowania mogą znaleźć zatrudnienie w wielu organizacjach. Wymagania są oczywiście bardzo zróżnicowane. Płace zależne są od firmy i wymagań wobec pracowników. Przeważnie osoba musi posiadać udokumentowane wykształcenie, doświadczenie i umiejętności, które zostaną wykorzystane przez daną firmę.
Bardzo dużo ofert pracy znajduje się w regionalnych serwisach z ogłoszeniami. Dobrze jest także stale patrzyć na oferty pracy w Urzędzie Pracy. Agencje zatrudnienia także mogą być źródłem ciekawego ogłoszenia. Pracodawcy w Zabrzu i całym regionie określają w ofercie wymagania i obowiązki. Ostatnio pojawiło się wiele ciekawych ofert dotyczących zatrudnienia na stanowiska kierownicze. Jedna z firm poszukiwała Kierownika Projektu Centrum Obsługi Klienta. Państwowy Urząd Pracy w Zabrzu prowadził nabór na kierownika działu reklamy i promocji, a "ANATOL" Sp. z o.o. z Bielska Podlaskiego oferował pracę dla kierownika produkcji w jednym z oddziałów firmy. Sporo ogłoszeń dotyczy handlu, Żabka Polska Sp. z o.o. ogłaszała nabór na kierownika rejonu. W branży usługowej był także poszukiwany kierownik utrzymania ruchu warsztatu elektrycznego.
Posiadanie wyższego wykształcenia jest kluczowe dla kierownika. Kierownik powinien mieć dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Musi być w stanie znaleźć podejście do każdej osoby na poziomie interpersonalnym. Jest to bardzo ważne, ponieważ specjalista działa jako pośrednik między wszystkimi powiązaniami korporacji i państwa, a także z mediami w budowaniu relacji biznesowych. Ponieważ organizacja i realizacja projektów na dużą skalę ma złożoną strukturę, umiejętności organizacyjne, myślenie strategiczne, zdolność do identyfikowania problemów i ich szybkiego rozwiązywania, a także kreatywnego myślenia w niestandardowych sytuacjach są niezbędne. Jeśli firma działa na arenie międzynarodowej, mile widziany jest znajomość języków obcych.