Poszukiwanie pracownika

Dobre ogłoszenie o pracę rzadko spotykane?

3 kwietnia 2020

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 20 głosów

20 głosów

12 komentarzy
Dobre ogłoszenie o pracę rzadko spotykane?
Proces rekrutacyjny rozpoczyna się od wystawienia ogłoszenia przez pracodawcę. To jednak nie zawsze zachęca pracowników do złożenia dokumentów aplikacyjnych. Czy ogłoszenie powinno być dobrze napisane, aby potencjalni pracownicy się nim zainteresowali? I co znaczy "dobrze napisane"

Każdy poszukujący odpłatnego zajęcia pracownik doskonale wie, jak ważne jest przygotowanie dobrego pakietu dokumentów aplikacyjnych. Z roku na rok specjaliści, którzy działają w branży HR coraz częściej zauważają, że rośnie wiedza kandydatów na temat tego, w jaki sposób należy zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy. Część pracowników decyduje się nawet skorzystać z pomocy doradcy zawodowego. Rozmowa z takim profesjonalistą pozwala na wskazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron sylwetki pracownika. Tego typu wiedza w procesie rekrutacyjnym jest bezcenna. Ale czy pracodawcy w równie poważny sposób podchodzą do kwestii szukania pracowników?

Standardowe ogłoszenie

Większość publikowanych ogłoszeń o pracy jest źle napisana. Na ten fakt uwagę zwracają przede wszystkim specjaliści, którzy działają w branży HR. Przede wszystkim większość pracodawców nie zadaje sobie trudu, aby ich ogłoszenie o pracę wyróżniało się wśród innych. Można powiedzieć, że dotychczas nie było takiej potrzeby – faktycznie, osób szukających stałego zatrudnienia było znacznie więcej niż ogłoszeń. Sytuacja się jednak powoli zmienia – otwarcie granic sprawiło, że polskie przedsiębiorstwa o wysoko wykwalifikowanych pracowników muszą konkurować z międzynarodowymi firmami.

Z tego też względu coraz częściej słychać głosy, które mówią o konieczności budowania przez firmy strategii w zakresie układania ogłoszeń rekrutacyjnych. W raporcie Aplikuj.pl na temat jakości procesów rekrutacji 2019 r. podawaliśmy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród kandydatów do pracy. Pokazały one m.in., jak ważna jest treść oferty i pracę i jakie informacje przede wszystkim warto w niej zawrzeć:

Szukasz pracy?
Dodana

Zbieracz zamówień w Jumbo

Carriere Contracting International Recruitment Polska Sp. z o. o.

  • Holandia
Dodana

Operator maszyn>Panie i Panowie> od zaraz> Żywiec

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Żywiec
  • 4 300-4 800 zł / mc
Dodana

Laborant

Dr Green Sp. z o.o.

  • Chrzanów
Dodana
Dodana
Wykres przedstawiający ważne dla kandydatów informacje w ofercie pracy

Konkretne dane

Z punktu widzenia pracownika, który zainteresowany jest pracą, istotne jest też to, aby w ogłoszeniu znalazło się przynajmniej kilka konkretnych informacji. Większość firm niechętnie ujawnia wysokość wynagrodzenia za pracę, ale to nie jest zawsze najważniejszą kwestią. Równie istotne może być to, jak długo trwa proces rekrutacyjny. Często pracownicy, nawet podczas spotkania z pracodawcą, nie otrzymują konkretnych informacji na temat tego, kiedy zostaną poinformowani o wynikach. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pracodawcy, którym zależy na dobrych pracownikach, umieszczali więcej konkretnych danych, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego kandydata.

Co możemy Ci zaproponować?

Większość pracodawców w ogłoszeniach stosuje popularne, ale nic nieznaczące zwroty. Przykładami takich mogą być na przykład międzynarodowy koncern czy jedna z wiodących firm w branży chemicznej. Tymczasem używanie takich zwrotów niewiele mówi pracownikowi. Jak więc napisać ogłoszenie o pracę? Przede wszystkim warto wymienić konkretne korzyści, jakie potencjalny kandydat może odnieść ze świadczenia pracy właśnie na rzecz tego podmiotu. Poza najważniejszymi informacjami dodatkowe, atrakcyjne warunki zatrudnienia mogą być kluczowe w zebraniu CV od wielu wykwalifikowanych kandydatów.

Benefity coraz ważniejsze!
Tym, co pozwala szczególnie wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć więcej kandydatów do pracy, są benefity pozapłacowe. Według międzynarodowego Dice 2020 Tech Salary Report poszukujący zatrudnienia w IT najbardziej doceniają takie benefity, jak: pakiet opieki zdrowotnej, elastyczny czas pracy lub możliwość pracy zdalnej, a także zapewnienie szkoleń lub dopłat do szkoleń. Te korzyści przy zatrudnieniu wydają się być równie popularne także w innych branżach.

Firmy, które to dostrzegły, konstruują ogłoszenia o pracę w umiejetny sposób. Wspominają przede wszystkim o atmosferze w pracy, nowych rozwiązaniach, które zostały ostatnio wdrożone czy też przedstawiają opinie na swój temat. Wszystko to sprawia, że na takie ogłoszenia nie tylko odpowiada znacznie więcej zainteresowanych osób, ale również jakość spływających aplikacji jest znacznie wyższa.

Video

Dobre ogłoszenie i odpowiednie miejsce

Każdy pracodawca chce otrzymywać liczne CV w odpowiedzi na swoje ogłoszenie. Z całą pewnością jest to możliwe wówczas, gdy sam przygotuje interesujące ogłoszenie o pracę. Zainteresowanie kandydatów warunkami pracy, możliwościami rozwoju czy dodatkowymi szkoleniami może zaowocować wyłącznie pełną skrzynką e-mailową. A w tej z całą pewnością znajdzie się aplikacja właściwego kandydata, którego praca przyczyni się do rozwoju firmy.

Oczywiście to, ile otrzymasz aplikacji, w dużej mierze zależy od tego, gdzie zamieścisz ogłoszenie o pracy. Dziś najskuteczniejszym medium w tym celu jest internet. W ramach naszego portalu dysponujemy stronami lokalnymi dla wszystkich miejscowości, a codziennie odwiedzają je setki tysięcy kandydatów do pracy. Oprócz umieszczenia na nich oferty o pracę (zarejestruj się w Aplikuj.pl, by to zrobić), możesz dodatkowo skorzystać z promocji w social media i tym samym jeszcze bardziej zwiększyć zasięg poszukiwań.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Patrycja Kosek

Dziennikarz

Marketing specialist w WhitePress. Copywriter w Aplikuj.pl Dziennikarz w bielsko.biala.pl. Ponad 10 lat doświadczeń.
Moja praca kręci się wokół treści. Tworzę, przerabiam, sprawdzam, poprawiam, zlecam i weryfikuję. Planowanie i budowanie contentu sprawia mi przyjemność, tak samo jak poznawanie rozmaitych metod komunikacji i efektywne ich wykorzystanie. 

12 komentarzy

nos

nos

Ważne, że artykuł przypomina o tym, jak istotne jest napisanie dobrego ogłoszenia o pracę. Wiadomo, że w dzisiejszych czasach pracownicy chcą wiedzieć, czego mogą oczekiwać od pracodawcy, żeby móc podjąć decyzję o złożeniu aplikacji. Dobrze napisane ogłoszenie może przyciągnąć uwagę potencjalnego kandydata i sprawić, że złoży on aplikację.
Rafael

Rafael

Właśnie przeglądałam ogłoszenia o pracę i niestety większość z nich jest napisana w taki sposób, że nie wiadomo, czego można oczekiwać. Bardzo się cieszę, że coraz więcej firm zaczyna pisać bardziej atrakcyjne ogłoszenia i pokazywać, co oferują pracownikom. Mam nadzieję, że będę mogła znaleźć ofertę odpowiadającą moim oczekiwaniom.
licencjat

licencjat

Artykuł jest prawdziwy - firmy, które chcą znaleźć najlepszych pracowników, powinny zadbać o dobrze napisane ogłoszenia rekrutacyjne. Muszą one być atrakcyjne i zawierać konkretne informacje. Firmy, które nie inwestują w dobre ogłoszenia, tracą czas i pieniądze na rekrutację nieodpowiednich kandydatów.
Sonia

Sonia

Cieszy mnie, że coraz więcej firm zaczyna zadawać sobie trud z napisaniem dobrego ogłoszenia o pracę. Dzięki temu osoby poszukujące zatrudnienia łatwiej znajdą ofertę odpowiadającą ich potrzebom. Bardzo ważne są konkrety i informacje o możliwościach rozwoju.
niechcemalemuszem

niechcemalemuszem

Zgadzam się z treścią artykułu, że większość ogłoszeń rekrutacyjnych jest napisana w ogólnikach. Zwracam uwagę na fakt, że brak konkretnych informacji i korzyści może odstraszać potencjalnego kandydata. Firmom zależy na dobrze przygotowanych i wykwalifikowanych pracownikach, to warto wiedzieć, co może je przyciągnąć.
Emilia

Emilia

Dobre ogłoszenie o pracę musi być skonstruowane prawidłowo. Dlatego porady jak to tworzyć są bardzo korzystne dla pracodawców.
Ben Cholik

Ben Cholik

Wydaje mi się, że jak się zna zasady zamieszczania ogłoszeń to tak jak z wszystkim co jest związane z pracą da się to wdrożyć i powielać dobrze.
Klimczak Ewa

Klimczak Ewa

Zgadzam się całkowicie coście napisali w tym artykule. Dobre ogłoszenie o pracę jest rzadko spotykane. Ja znalazłam pracę za 6 razem, bo albo ja takiej pracy nie chciałam, albo mnie nie chcieli. Uważam, że ogłoszenia bardzo często o pracę są źle napisane.
Sevilla

Sevilla

W przypadku długoterminowej, krótkoterminowej lub tymczasowej rekrutacji i zatrudnienia, upewnij się, że jesteś „reklamowany” we właściwy sposób. Dobre ogłoszenie ma znaczenie.
Gosia

Gosia

Jeśli menedżer chce znaleźć skutecznego pracownika, nie będzie mu trudno opisać szczegółowo wszystkie cechy, które powinien posiadać wnioskodawca, jak również jego obowiązki, płace, warunki pracy i tak dalej.
gość

gość

Prawda jest taka, że najlepsi pracodawcy wcale nie korzystają z ogólnodostępnych form rekrutacji i realizują się w rekrutacji wewnętrznej oraz w mediach nie dostępnych dla zwykłego Kowalskiego.
oGratispl

oGratispl

Portal ogłoszeń to darmowe anonse dotyczące pracy.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka