Spis treści
Każdy poszukujący odpłatnego zajęcia pracownik doskonale wie, jak ważne jest przygotowanie dobrego pakietu dokumentów aplikacyjnych. Z roku na rok specjaliści, którzy działają w branży HR coraz częściej zauważają, że rośnie wiedza kandydatów na temat tego, w jaki sposób należy zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy. Część pracowników decyduje się nawet skorzystać z pomocy doradcy zawodowego. Rozmowa z takim profesjonalistą pozwala na wskazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron sylwetki pracownika. Tego typu wiedza w procesie rekrutacyjnym jest bezcenna. Ale czy pracodawcy w równie poważny sposób podchodzą do kwestii szukania pracowników?
Standardowe ogłoszenie
Większość publikowanych ogłoszeń o pracy jest źle napisana. Na ten fakt uwagę zwracają przede wszystkim specjaliści, którzy działają w branży HR. Przede wszystkim większość pracodawców nie zadaje sobie trudu, aby ich ogłoszenie o pracę wyróżniało się wśród innych. Można powiedzieć, że dotychczas nie było takiej potrzeby – faktycznie, osób szukających stałego zatrudnienia było znacznie więcej niż ogłoszeń. Sytuacja się jednak powoli zmienia – otwarcie granic sprawiło, że polskie przedsiębiorstwa o wysoko wykwalifikowanych pracowników muszą konkurować z międzynarodowymi firmami.
Z tego też względu coraz częściej słychać głosy, które mówią o konieczności budowania przez firmy strategii w zakresie układania ogłoszeń rekrutacyjnych. W raporcie Aplikuj.pl na temat jakości procesów rekrutacji 2019 r. podawaliśmy wyniki ankiety przeprowadzonej wśród kandydatów do pracy. Pokazały one m.in., jak ważna jest treść oferty i pracę i jakie informacje przede wszystkim warto w niej zawrzeć:

Konkretne dane
Z punktu widzenia pracownika, który zainteresowany jest pracą, istotne jest też to, aby w ogłoszeniu znalazło się przynajmniej kilka konkretnych informacji. Większość firm niechętnie ujawnia wysokość wynagrodzenia za pracę, ale to nie jest zawsze najważniejszą kwestią. Równie istotne może być to, jak długo trwa proces rekrutacyjny. Często pracownicy, nawet podczas spotkania z pracodawcą, nie otrzymują konkretnych informacji na temat tego, kiedy zostaną poinformowani o wynikach. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pracodawcy, którym zależy na dobrych pracownikach, umieszczali więcej konkretnych danych, które mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego kandydata.
Co możemy Ci zaproponować?
Większość pracodawców w ogłoszeniach stosuje popularne, ale nic nieznaczące zwroty. Przykładami takich mogą być na przykład międzynarodowy koncern czy jedna z wiodących firm w branży chemicznej. Tymczasem używanie takich zwrotów niewiele mówi pracownikowi. Jak więc napisać ogłoszenie o pracę? Przede wszystkim warto wymienić konkretne korzyści, jakie potencjalny kandydat może odnieść ze świadczenia pracy właśnie na rzecz tego podmiotu. Poza najważniejszymi informacjami dodatkowe, atrakcyjne warunki zatrudnienia mogą być kluczowe w zebraniu CV od wielu wykwalifikowanych kandydatów.
Firmy, które to dostrzegły, konstruują ogłoszenia o pracę w umiejetny sposób. Wspominają przede wszystkim o atmosferze w pracy, nowych rozwiązaniach, które zostały ostatnio wdrożone czy też przedstawiają opinie na swój temat. Wszystko to sprawia, że na takie ogłoszenia nie tylko odpowiada znacznie więcej zainteresowanych osób, ale również jakość spływających aplikacji jest znacznie wyższa.

Dobre ogłoszenie i odpowiednie miejsce
Każdy pracodawca chce otrzymywać liczne CV w odpowiedzi na swoje ogłoszenie. Z całą pewnością jest to możliwe wówczas, gdy sam przygotuje interesujące ogłoszenie o pracę. Zainteresowanie kandydatów warunkami pracy, możliwościami rozwoju czy dodatkowymi szkoleniami może zaowocować wyłącznie pełną skrzynką e-mailową. A w tej z całą pewnością znajdzie się aplikacja właściwego kandydata, którego praca przyczyni się do rozwoju firmy.
Oczywiście to, ile otrzymasz aplikacji, w dużej mierze zależy od tego, gdzie zamieścisz ogłoszenie o pracy. Dziś najskuteczniejszym medium w tym celu jest internet. W ramach naszego portalu dysponujemy stronami lokalnymi dla wszystkich miejscowości, a codziennie odwiedzają je setki tysięcy kandydatów do pracy. Oprócz umieszczenia na nich oferty o pracę (zarejestruj się w Aplikuj.pl, by to zrobić), możesz dodatkowo skorzystać z promocji w social media i tym samym jeszcze bardziej zwiększyć zasięg poszukiwań.
To może Cię również zainteresować