Poszukiwanie pracownika

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?

25 maja 2020

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 17 głosów

17 głosów

6 komentarzy

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?
Gdybyś szukał zatrudnienia, to czy odpowiedziałbyś na każde ogłoszenie o pracę? Z pewnością nie, bo treść tylko niektórych zachęca do kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Dowiedz się, jak napisać ogłoszenie, które przyciągnie wzrok specjalistów i zwiększy ilość otrzymanych aplikacji.

Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę?

Standardem stało się dziś poszukiwanie ogłoszeń o pracę w sieci. To właśnie tam działa wiele portali pracy, na których można zamieścić przygotowaną ofertę. Co więcej, właściciele takich serwisów pozwalają zainteresowanym np. wyróżnić ich ogłoszenie, co przekłada się na większą ilość jego wyświetleń, bo jest ono umieszczone na samej górze listy.

Poszukujesz pracownika i w związku z tym zdecydowałeś się zamieścić ogłoszenie na Aplikuj.pl lub innym portalu ogłoszeniowym? Aby zainteresowało się nim naprawdę wiele osób, musisz popracować nad jego treścią. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci przygotować naprawdę dobre ogłoszenie o pracę.

Szablon ogłoszenia o pracę? Wykaż się kreatywnością!

W sieci znajdziesz wiele przykładów ogłoszeń o pracę. Jak napisać takie, które naprawdę zainteresuje osoby poszukujące zatrudnienia? Zamiast korzystać z szablonów, wykaż się kreatywnością i profesjonalizmem. Pamiętaj, że ci, którzy poszukują pracy, nie chcą odpowiadać na lakoniczne ogłoszenia. Właśnie dlatego musisz dokładnie opisać m.in. stanowisko pracy, na które zamierzasz zatrudnić wybraną osobę.

Co powinno się znaleźć w dobrym ogłoszeniu o pracę?
Aby oferta pracy spełniła swoją funkcję i skłoniła kandydatów do aplikowania, ważne jest umieszczenie w niej najważniejszych informacji:
  • opis stanowiska i obowiązków pracownika – powinny być szczegółowo wypunktowane,
  • wymagania wobec kandydata – sprecyzuj swoje wymagania, wskaż, kogo poszukujesz, jakim wykształceniem czy umiejętnościami musi wykazać się kandydat,
  • korzyści dla osoby, która zostanie przyjęta do pracy – w tej sekcji powinieneś umieścić informacje na temat tego, co konkretnie proponujesz pracownikowi. Poza wynagrodzeniem w dokładnej wysokości lub widełkach wskaż pozapłacowe benefity, jeżeli przyznanie takich przewidujesz.

Choć nie ma żadnego obowiązku udostępniania w ogłoszeniu wysokości wynagrodzenia, zdecydowanie lepiej jest podać przynajmniej widełki płacowe, niż nie udzielić żadnej informacji na ten temat. Wysokość wynagrodzenia jest kluczowa dla większości kandydatów, a wielu z nich wręcz pomija oferty, które nie podają nawet zakresu zarobków na danym stanowisku.

Szukasz pracy?
Dodana
Polecana

Elektryk

Schnellkraft Personalmanagement GmbH

  • Niemcy
Dodana
Polecana

Specjalista ds. przetargów i ofert

ITURRI Poland

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Tokarz OSN

PCO SPÓŁKA AKCYJNA

  • Warszawa
Dodana
Polecana

Starszy Inspektor ds. Zamówień Publicznych

Straż Miejska m. st. Warszawy

  • Warszawa
Dodana
Polecana

Istotną kwestią jest również podanie danych firmy. Aby wzbudzić zaufanie, unikaj podawania adresu mailowego założonego na popularnych serwisach. W ostatnim czasie coraz więcej specjalistów wskazuje, że uczciwe firmy muszą liczyć się z podawaniem prawdziwych danych, bo w innym przypadku nie mogą liczyć na otrzymanie dokumentów aplikacyjnych najlepszych osób w branży.

Czego unikać w ogłoszeniu o pracę?

Gdy piszesz, kogo poszukujesz, unikaj ogólnych sformułowań – w ten sposób spowodujesz, że na ogłoszenie odpowie wiele osób, które faktycznie nie będą nadawać się do pracy na danym stanowisku. Załóżmy, że szukasz handlowca. Zamiast pisać o komunikatywności, możesz np. napisać, że poszukujesz osoby, która na osobistym spotkaniu przekona Cię do zakupu tradycyjnej szczoteczki do zębów. W ten sposób bardziej obrazowo określisz swoje oczekiwania i wyeliminujesz sytuację, gdy Twoja poczta zostanie zasypana dokumentami aplikacyjnymi zainteresowanych, którzy jednak nie potrafią sprzedawać.

Warto też szczególnie zwrócić uwagę na informacje, które budzą niechęć większości kandydatów i spróbować przeciwstawić im lub podkreślić mocne strony oferty, by całokształt brzmiał atrakcyjnie. Zamiast pisać: praca na dwie zmiany, system ewidencji czasu pracy, możesz dodać pozytywny wydźwięk, np: stałe godziny i regularne przerwy w pracy, elastyczny grafik (dwie zmiany). 

Informacje w ofertach pracy zniechęcające kandydatów - wykres z ankiety

Źródło: Raport Jakość Procesów Rekrutacji 2019, Aplikuj.pl

Dodatkowe wskazówki, jak pisać ogłoszenie o pracę

Warto także pamiętać, aby podawać jak najwięcej szczegółów. Poszukujesz księgowej z wykształceniem wyższym i doświadczeniem? Zaznacz zatem, że interesuje Cię zatrudnienie księgowej po studiach wyższych na kierunku np. ekonomia i posiadającej co najmniej np. 5 lat wykształcenia.

Im bardziej szczegółowe ogłoszenie zamieścisz w sieci, tym lepiej. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie przeglądania aplikacji, które nie będą spełniać Twoich oczekiwań. Również odbiorcy, czyli osoby poszukujące pracy, dobrze zastanowią się przed wysłaniem zgłoszenia. W efekcie masz szansę szybko znaleźć najlepszego kandydata na wolne stanowisko i ograniczyć aplikacje do tych, które spełniają wymagania kwalifikacyjne i kompetencyjne.

Jak napisać ogłoszenie o pracę, które trafi do potencjalnych kandydatów?

W dzisiejszych czasach mówi się, że nastał rynek pracownika, przez co pracodawcy mają większe niż kiedyś problemy ze skompletowaniem załogi. Dlatego coraz większą uwagę zaczynają przywiązywać do ogłoszeń o pracę, zastanawiając się, jak je skonstruować, aby zgłosiło się jak najwięcej chętnych.

Przygotowując się do zamieszczenia nowego ogłoszenia, warto najpierw zastanowić się, gdzie zamierzasz dodać ogłoszenie o pracę. Poza popularnymi portalami pracy, serwisami internetowymi zrzeszającymi pracodawców i pracowników, można też posiłkować się portalami aukcyjnymi czy społecznościowymi, czyli nie stricte związanymi z poszukiwaniem pracy. Dobrym pomysłem jest także zamieszczenie ogłoszenia np. na LinkedIn, serwisie poświęconym właśnie społecznościom pracodawców, kandydatów i pracowników. 

Źródło tabeli: outsourcingporta.eu

Minusem takich portali jest fakt, że ich użytkownicy to w zdecydowanej większości osoby w wieku poniżej 50 lat. Jeśli szukasz pracownika starszego, z wieloletnim doświadczeniem, krótko przed emeryturą lub na emeryturze, lepiej publikować ogłoszenie na tradycyjnych portalach pracy i ogłoszeniowych oraz w serwisie Urzędu Pracy. Starsze osoby z większym prawdopodobieństwem odwiedzą takie strony, niż fanpage w social mediach.

Co powinno zawierać ogłoszenie?

Ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika powinno być przede wszystkim napisane przystępnym, życzliwym językiem. Musi zawierać nazwę firmy i przynajmniej przedział oferowanego wynagrodzenia. Coraz częściej pracownicy w ogóle nie odpowiadają na ogłoszenia bez podanej nazwy firmy czy widełek płacowych. Skąd to się bierze? Przede wszystkim stąd, że przed wysłaniem aplikacji lubią sprawdzić opinie o firmie w sieci, a poniżej pewnego progu zarobków oferta ich w ogóle nie interesuje. Skuteczne ogłoszenie musi też zawierać jak najwięcej zalet związanych z pracą na danym stanowisku. Możliwość rozwoju i awansu, liczne szkolenia, dodatki pozapłacowe, wolne tzw. długie weekendy, możliwość pracy z domu, benefity pozapłacowe – to najpopularniejsze z nich. Dla wielu pracowników często też te dodatkowe zalety mogą rekompensować wysokość wynagrodzenia.

W ogłoszeniu należy podać też obowiązki potencjalnego pracownika oraz zamieścić informację o godzinach pracy czy lokalizacji firmy, aby pracownik mógł od razu zorientować

Podziel się

6 komentarzy

Ostra

Ostra

Każdy kto szuka znajdzie jak lepiej wypromować swoją ofertę i pomóc sobie w znalezieniu właściwych kandydatów.
Mazan

Mazan

W Internecie tak jak tutaj wiele znajdzie się przydatnych porad oraz można śledzić analogiczne oferty i dzięki temu perfekcyjnie można stworzyć ofertę albo wykorzystać gotowe szablony do tego rodzaju działalności.
Zośka

Zośka

Bardzo przydatne informacje w tym artykule. Ogłoszenie o pracę musi zawierać wszystko to, co napisaliście.
choma

choma

Ostatecznie nikt nie chce tracić czasu na promowanie miejsc pracy - za darmo lub nie - w niewłaściwej puli talentów i przesiewanie przez morze CV od niewykwalifikowanych kandydatów.
Mariusz

Mariusz

Na przykład wniosek może mieć następujący charakter: „konieczne jest wykształcenie wyższe, mile widziane jest doświadczenie w pracy z obcokrajowcami, wykluczeni są kandydaci, którzy nie mają własnego samochodu”.
Konop

Konop

Bardzo ciekawe porady. Ja jako pracodawca wiem teraz, że źle konstruowałem ofertę, a teraz może na rozmowy przyjdą lepsi kandydaci, bowiem duża jest u nas rotacja.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka