Dlaczego warto założyć konto na GoldenLine lub LinkedIn?

Dlaczego warto założyć konto na GoldenLine lub LinkedIn?
Masz ogromny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez potencjalnych pracodawców i osoby pracujące w danej branży. Masz dobrą posadę i nie zamierzasz w najbliższym czasie jej zmieniać?

Nie szkodzi – i tak warto, aby zadbał o swój wizerunek. Okazuje się, że dziś jest to stosunkowo łatwe, bo w sieci działają serwisy specjalizujące się w budowaniu kontaktów zawodowo-biznesowych.

Nawiąż kontakty biznesowe na zawodowych portalach społecznościowych

Portali pozwalających budować kontakty zawodowo-biznesowe przybywa w sieci cyklicznie. Te, które cieszą się największą popularnością wśród użytkowników to m.in. GoldenLine i LinkedIn. Każdy z nich pozwala założyć darmowe konto i opublikować informacje na temat swojej dotychczasowej ścieżki zawodowej. To jednak nie wszystko, bo poszczególni użytkownicy mogą również dodawać swoich znajomych i zbierać referencje od współpracowników czy przełożonych. Założenie konta na wybranym serwisie nie zajmie ci wiele czasu, a nawet jeśli poświęcisz go więcej na przygotowanie profilu, możesz być pewien, że warto. 

Co robić na LinkedIn? Pokaż się w branży

Nie musisz mieć dużego doświadczenia zawodowego, aby pomóc innym lub podyskutować o aktualnej sytuacji w branży z bardziej doświadczonymi pracownikami. Na portalach pozwalających budować sieć kontaktów biznesowo-zawodowych znajdziesz grupy dyskusyjne. Dołączając do wybranych, możesz zakładać nowe tematy lub zabierać głos w toczących się dyskusjach.  

Taki networking to nie tylko okazja do zdobycia nowej wiedzy, wymiany informacji i pokazania własnych kompetencji, ale zarazem budowanie relacji ze społecznością branżową. To wszystko może później bardzo zaprocentować – nie powinieneś zapominać, że jeżeli w przyszłości będziesz poszukiwał posady, to potencjalny pracodawca z pewnością sprawdzi, na jakich portalach widac Twoją aktywność i jak się wypowiadałeś.

GoldenLine czy LinkedIn – gdzie założyć konto?

Możesz zastanawiać się, czy jest sens utrzymywać konta na każdym z tych serwisów – nie, wystarczy jedno, ale mądrze prowadzone. Gdzie zatem założyć profil? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, a wiele zależy od Twoich umiejętności, doświadczenia zawodowego i wykształcenia.

To Cię powinno też zainteresować: Szukam pracy! Jak zrobić to skutecznie?

W Polsce nadal liderem, jeśli chodzi o portal wspierający rekrutację, jest GoldenLine, ale obecnie znacznie więcej – głównie młodych osób i kadr kierowniczych – decyduje się założyć konto i prowadzić aktywność na portalu LinkedIn. Popularność GoldenLine ze względu na ogromną liczbę obecnych tam pracodawców i wygodną możliwość kontaktu z nimi, decyduje o tym, że portal ten służy teraz głównie jako dodatkowe narzędzie do poszukiwania pracowników i employer brandingu. Choć nadal ma grupy dyskusyjne, w aspekcie networkingu nie są już tak popularne jak kilka lat temu.

Popularność portali rekrutacyjnych w 2017 - wykres

Tak przedstawiała się czołówka portali najpopularniejszych portali rekrutacyjncyh na początku 2017 r. Źródło: https://blog.goldenline.pl/2017/04/03/goldenline-liderem-wsrod-serwisow-rekrutacyjnych/

LinkedIn z kolei przekształcił się bardziej w stronę portalu społecznościowego skupiającego osoby rozwijające się zawodowo: z roku na rok staje się coraz bardziej dopracowanym serwisem. Oferuje użytkownikom szereg możliwości do personal brandingu i rozwijania kontaktów zawodowych, a także gromadzi mnóstwo rzeczowych materiałów w swojej bazie, do której cegiełkę może dołożyć każdy użytkownik.

Mamy możliwość tworzenia publikacji, wrzucania prezentacji, dodawania projektów zawodowych do profilu, tagowania, obserwowania ciekawych profili i udzielania się w grupach. Od kilku lat LinkedIn ma też strony firmowe, które funkcjonują jak Fanpage na Facebooku, co oznacza, że można na nim promować także samą markę.

Z jakich portali korzystają najczęściej polscy liderzy 2018

Tak przedstawiają się dane na temat portali, z których korzystają liderzy zespołów – wśród nich prym wiedzie LinkedIn. 

LinkedIn i GoldenLine nie tylko dla pracowników

O GoldenLine, LinkedIn czy innych tego typu portalach przyjęło się uważać, że są one dedykowane pracownikom. Nie do końca jest to prawda, bo konto tam mogą założyć również przedsiębiorcy, a wiele funkcji jest przeznaczonych właśnie dla nich. Jeżeli prowadzisz firmę, możesz w ten sposób nie tylko pozyskać nowych pracowników, lecz także wypowiadać się w interesujących cię tematach. To również nowoczesna i skuteczna forma promocji oraz budowania świadomości marki. Tworząc wizerunek firmy jako eksperta możesz jedynie zyskać.

Dziś pracownicy dokładnie sprawdzają przedsiębiorcę, do którego mają zamiar wysłać np. CV, a im więcej aktywności świadczącej o profesjonalizmie i realnej obecności na rynku, tym lepsze wrażenie robi firma w sieci, a co za tym idzie: więcej osób będzie zainteresowanych pracą dla niej. Jako pracodawca, który nie jest anonimowy, możesz liczyć, że w przypadku prowadzenia poszukiwań pracownika, firmowa skrzynka elektroniczna zostanie dosłownie zasypana aplikacjami, a Ty będziesz mógł wybrać najlepszą kandydaturę.

Oceń ten wpis
Dlaczego warto założyć konto na GoldenLine lub LinkedIn?
Ocena: 4.4, liczba głosów: 7

Opinie

Iga
2020-02-13, 15:30
Fakt- nie miałam pojęcia co to GoldenLine czy LinkedIn. Przeczytałam co w artykule napisane i nareszcie wiem w czym rzecz...
Zyzański
2019-12-11, 12:32
Społecznościowe konta biznesowe pozwalają na poszerzanie bazy swoich kontaktów biznesowych a także dają możliwość rekruterom na wyszukanie danego profilu więc ważne jest by o niego właściwie dbać.
Małgorzata
2019-05-21, 13:46
Szczerze powiedziawszy pojęcia typu - GoldenLine oraz LinkedIn słyszę pierwszy raz w życiu. Nie miałam pojęcia co one znaczą. Z tego artykułu wiem, gdzie założyć takie konto i w jakim celu
Imam
2019-05-07, 17:19
Jeżeli to jest sprawdzone i tworzy się tutaj baza pracowników, to trzeba takie rzeczy wykorzystywać, jeśli wiadomo że pracodawcy przeglądają także takie profile.
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.