Czy wiesz, że znalezienie pracownika wcale nie jest sprawą prostą i oczywistą? Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, współcześnie mówi się o rynku pracy pracownika, a to oznacza, że ofert pracy jest więcej niż osób zainteresowanych poszukujących zatrudnienia. Po drugie, dodatkowe kłopoty możesz mieć wówczas, gdy szukasz specjalistów. W takiej sytuacji pojawia się pytanie, czy jesteś w stanie zaoferować mu – poza wynagrodzeniem – również dodatkowe benefity.
Proces rekrutacji zawsze zaczyna się od stworzenia i opublikowania oferty pracy. Jeżeli nie wiesz, jak napisać ofertę i gdzie ją opublikować, to chętnie pomożemy.
Jak napisać dobrą ofertę pracy?
Zastanawiasz się, jak sprawić, aby twoja oferta pracy była poczytna i została zauważona przez osoby poszukujące zatrudnienia? Okazuje się, że wcale nie jest to tak trudne, jak się wydaje. Pamiętaj, że dobra oferta pracy wcale nie musi być długa, ale w jej treści musi znaleźć się kilka kluczowych z punktu widzenia osoby poszukującej zatrudnienia informacji. Mowa o:
• Opisie stanowiska pracy. Im bardziej szczegółowy opis, tym lepiej. Gdybyś poszukiwał zatrudnienia, to chciałbyś wiedzieć, gdzie będziesz pracować i jaki będzie zakres twoich obowiązków, prawda?
• Wymaganiach stawianych potencjalnemu pracownikowi. Czego będziesz wymagać od osoby, która będzie dla ciebie pracować? Zależy ci wyłącznie na doświadczeniu czy też na stanowisku, na które przeprowadzasz rekrutację, konieczne jest, aby pracownik miał specjalne uprawnienia?
• Oferowanych warunkach pracy. Czy pracownik może liczyć na umowę o pracę? Czy proponujesz dodatkowe benefity, np. dostęp do prywatnej służby zdrowia? Poinformuj potencjalnego pracownika o swojej ofercie.
Tak przygotowane ogłoszenie z pewnością przyciągnie wzrok osób poszukujących zatrudnienia. Jeżeli dodatkowo napiszesz choć kilka zdań o swojej firmie, to możesz być pewien, że oferta będzie wzbudzać zaufanie. Wówczas też możesz spodziewać się sporego odzewu.
Ile kosztuje dodanie oferty pracy?
Czy wiesz, że umieszczając ogłoszenie na jednym z bezpłatnych portali ogłoszeniowych możesz jedynie stracić? Problem w tym, że pracownicy bardzo ostrożnie podchodzą do ofert publikowanych w takich miejscach. Nie powinno to dziwić, jeżeli wziąć pod uwagę fakt, że to właśnie tam najczęściej działają osoby, których celem jest wyłudzenie danych osobowych.
Chcesz szybko znaleźć pracownika? Postaw na lokalny portal z ogłoszeniami. Opublikowanie oferty na takim portalu jest tańsze niż na portalu ogólnopolskim. Co więcej, zawężasz swoje poszukiwania do grona osób zamieszkujących na danym terenie, które nie będą mieć problemu z dojazdem do zakładu pracy.
Ile kosztuje dodanie ogłoszenia na tym portalu? Koszt to zaledwie 20 zł. Możesz też zainwestować w wyróżnienie oferty (10 zł za dzień) – wówczas będzie ona pojawić się wysoko na liście ogłoszeń.
Jeżeli będziesz regularnie dodawał ogłoszenia na naszych portalach, to ekonomicznym rozwiązaniem będzie nabycie jednego z proponowanych przez nas abonamentów. Tutaj znajdziesz szczegółowe informacje o znajdujących się w naszej ofercie abonamentach i cennik: http://www.praca-strumien.pl/cennik.
Gdy poszukujesz specjalisty
Potrzebujesz pracownika o bardzo wysokich kwalifikacjach? A może poszukujesz programisty lub administratora bazy danych, czyli osoby, która nie narzeka na brak ofert pracy? W takim razie dodanie ogłoszenia może nie być wystarczające – dobrze zrobisz, jeżeli zdecydujesz się również na jego promocję – pomożemy ci w tym.
W stałej ofercie posiadamy promocję ogłoszeń w mediach społecznościowych i na zewnętrznych portalach. Możemy również przeprowadzić kampanię na Facebooku, dzięki czemu twoja oferta dotrze do szerokiego grona osób poszukujących zatrudnienia.
To może Cię również zainteresować