Franczyza, czyli przepływ know-how
Jako model biznesowy, franczyza zakłada przepływ informacji między franczyzodawcą a franczyzobiorcą (know-how). Mowa oczywiście o informacjach dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej. Organizując szkolenia i kursy, franczyzodawca dzieli się cennym doświadczeniem w zakresie działania na rynku. Takie jest bezcenne i pozwala uchronić się franczyzobiorcy przez licznymi błędami, które mogłyby rzutować na osiągane przez jego przedsiębiorstwo zyski.
Dostęp do know-how to jednak nie jedyne założenie franczyzy. Istotą tego modelu biznesowego jest to, że franczyzobiorca ma dostęp m.in. do znaków towarowych i usługowych franczyzodawcy. W efekcie otrzymuje markę, która jest dobrze rozpoznawalna wśród konsumentów.
Rozwiązanie docenione przez wielu
Franczyza jest wybierana przez wielu początkujących przedsiębiorców. Na takie rozwiązanie decydują się przede wszystkim ci, którzy są świadomi konkurencji i jednocześnie w takim modelu biznesowym upatrują zarobku. Mimo że start nie jest najłatwiejszy pod względem finansowym (zainteresowani muszą nabyć pakiet startowy), to i tak jest mniejszym obciążeniem niż samodzielne rozwijanie biznesu.
Wybór franczyzy często jest podyktowany praktycznością. Skoro przedsiębiorca może zaoszczędzić i jednocześnie działać pod znaną marką, to ma większe szanse na to, aby odnieść na rynku sukces. Takie rozwiązanie sprawdza się szczególnie w miastach, w których działa wiele punktów usługowo-handlowych. Wówczas specjalistyczne wsparcie jest szczególnie cenne.
Aby zwiększyć swoje szanse rozwój biznesu
Aktualnie franczyzę oferuje wiele firm działających w różnych branżach. Na portalu Franchising.pl są wymienione przedsiębiorstwa proponujące prowadzenie m.in. aptek, sklepów spożywczych, punktów gastronomicznych czy nawet gabinetów odnowy biologicznej.
Osoby decydujące się na franczyzę nie mogą nastawiać się na to, że otrzymają gotową receptę na sukces – nie obejdzie się bez ciężkiej pracy. Z drugiej jednak strony czerpanie z doświadczenia solidnej marki, która z powodzeniem działa na rynku od wielu lat, pozwala lepiej konkurować z firmami działającymi w tej samej branży. Klienci chętnie kupują produkty lub usługi w sklepach, które się reklamują i pokazują, co mogą zaoferować.
Postaw na to, co znane
Jesteś zainteresowany franczyzą? Świetnie, masz wiele możliwości! Chcesz osiągnąć sukces? Postaraj się działać w sposób przemyślany. Podstawową sprawą jest dokładne zapoznanie się ze specyfiką lokalnego rynku. W tym przypadku również posłuży franczyzodawca. Po przeanalizowaniu konkurencji, będzie on w stanie odpowiedzieć ci na pytanie, czy współpraca będzie opłacalni.
Franczyza to odpowiedź na potrzeby i oczekiwania początkujących przedsiębiorców. A skoro rozwiązanie to zostało przetestowane przez wielu i sprawdza się, to dlaczego nie mógłbyś spróbować i ty?
To może Cię również zainteresować