Agencje tymczasowe są kolejnym wspaniałym źródłem informacji, jeśli chodzi o znalezienie pracy sekretarskiej. Ponadto agencje te mogą czasami zapewniać formalne szkolenia komputerowe i biurowe. Po zdobyciu doświadczenia i opanowaniu wtajemniczeń stanowiska wielu sekretarzy jest w stanie awansować na stanowiska nadzorcze lub asystentów. Stanowiska te oferują średnio wyższe płace i zazwyczaj wiążą się z większą odpowiedzialnością, w tym nadzorowaniem innych pracowników. Ofert pracy na stanowisko sekretarki jest bardzo dużo w Krakowie i praktycznie codziennie w ogłoszeniach pojawia się coś nowego. To bardzo różnorodne stanowiska cechujące się podobnymi wymaganiami. Zarobki są także uzależnione od obowiązków i wielkości firmy.
Ostatnie ogłoszenia pokazują, że sekretarki szukają firmy produkcyjne i usługowe każdej wielkości. Comarch S.A. prowadził nabór na stanowisko sekretarki, która miała mieć wykształcenie wyższe. Do innych pracodawców, którzy zamieścili analogiczne ogłoszenie, można zaliczyć firmy, takie jak: Geotronics Dystrybucja Sp. z o.o., Merida Company Sp. z o.o. czy Polski HR International Sp. z o.o. Większość pracodawców ceni sobie profesjonalizm w obsłudze klienta, dobrą organizację biura, systematyczność i dokładność, samodzielność w pracy i umawianie spotkań, prowadzenie księgi podawczej i koordynowanie działu IT. Pracodawcy także zatrudniają pomoce biurowe do większych działów, gdzie pracuje więcej sekretarek. W przypadku tego zawodu można znaleźć stabilne zatrudnienie w ciekawej firmie o ugruntowanej pozycji na rynku, a także można w trakcie kształcić się i szkolić by wewnętrznie awansować na wyższe stanowiska managerskie. W Krakowie możliwości zdobycia angażu na tego rodzaju stanowisku jest bardzo dużo. Najważniejsze jest właściwe podejście do całego procesu rekrutacyjnego.
Żeby zostać sekretarzem, potrzebujesz dyplomu ukończenia szkoły średniej. Stopień ukończenia studiów wyższych zwykle nie jest wymagany na stanowiskach w biurze ogólnym, ale może być wskazany w niektórych dziedzinach, takich jak na stanowisku sekretarki w placówce prawnej i medycznej. W każdej sytuacji otrzyma się także szkolenie w miejscu pracy, które pomoże Ci przyzwyczaić się do procedur biurowych. Sekretarze pracują w różnych środowiskach, ale większość z nich jest zatrudniona w organizacjach prawnych, medycznych lub biznesowych. Dążący do tego sekretarze powinni zdecydować, którą dziedziną są zainteresowani, zanim przejdą szkolenie lub starają się o pracę. Pomocne jest również zdobycie wiedzy na temat danej dziedziny.