Pracownik - prawa i obowiązki

5 nawyków, których warto się oduczyć - inaczej czeka cię zwolnienie

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 17 głosów

17 głosów

4 komentarze

5 nawyków, których warto się oduczyć - inaczej czeka cię zwolnienie
Praca w biurze ma to do siebie, że pracownik samodzielnie ustala sobie przerwy, decyduje o organizacji czasu pracy. To stwarza wiele pokus. Czy wiesz, że niektóre twoje zachowania mogą doprowadzić do tego, że pewnego dnia zobaczyć na swoim biurku wypowiedzenie zawartej umowy o pracę? Poznaj nawyki mogące zaszkodzić twojej karierze.

1) Plotki, ploteczki…

Pracując w firmie, nie sposób uniknąć rozmów ze współpracownikami. Problem jednak w tym, że te zawsze powinny być merytoryczne i odnosić się do pracy, którą należy wykonać. W innym przypadku nie trudno o plotki. Gdy te się pojawiają, w miejscu pracy z tygodnia na tydzień psuje się atmosfera. Efekt? Narastają niepotrzebne spory i pretensje, a ich rozwiązanie po pewnym czasie jest praktycznie niemożliwe.

Lubisz czasem sobie poplotkować? Zatem czas powalczyć z tym nałogiem. Pamiętaj, że w firmie każdy będzie wiedział, kto stoi za pojawieniem się kolejnych plotek. Współpracownicy nie tylko mogą zacząć cię unikać, lecz także przeprowadzić poważną rozmowę z pracodawcą. Dodatkowo nie licz na zaufanie kolegów i koleżanek – będziesz uważany za osobę, której nie można przekazać w tajemnicy żadnych informacji.


2) SMS-y i lajki, czyli ile godzin tak naprawdę poświęcasz na pracę?

Przychodząc do pracy, wykonujesz zadania na sprzęcie pracodawcy. Ten ma prawo sprawdzić, jak korzystasz z firmowego komputera. Zdarza ci się zajrzeć na prywatną pocztę lub konto na Facebooku? W porządku, to nic złego, chyba że takie czynności zajmują ci znaczną część dnia. Wówczas musisz się spodziewać, że w nieprzychylny sposób zaczną na ciebie patrzeć nie tylko współpracownicy, lecz także przełożeni.

Jeżeli chodzi o wykonywanie prywatnych rozmów telefonicznych czy wysyłanie SMS-ów, to musisz pamiętać, że mogą one skutecznie przeszkadzać współpracownikom. Nie ma przy tym znaczenia, czy pracujesz z zaledwie kilkoma osobami w pokoju, czy też masz biurko w open space.

Szukasz pracy?

Regionalny Manager Sprzedaży OZE

ZESSTOS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

  • Częstochowa
Dodana
Polecana
Dodana

Pracownik Administracyjny

Schiever Polska

  • Białystok
Dodana
Dodana

KONTROLER JAKOŚCI (K/M)

AUDIT HR Sp. z o.o.

  • Gorzów Wielkopolski
Dodana


3) „Ale mi się dziś nie chcę…”, „Głowa mnie boli”, czyli gdy lubisz sobie ponarzekać

Trudno uniknąć słabszych dni – takie zdarzają się niezależnie od firmy, w której pracujesz czy zajmowanego stanowiska. Musisz jednak wiedzieć, że narzekanie nie jest mile wiedziane przez pracodawców. Dlaczego? Bo demotywujesz swoich współpracowników. Trudno o dobrą, sprzyjającą pracy atmosferę, gdy cały dział pracowników zaczyna dzień właśnie od narzekania.
W jaki sposób oduczyć się tego nawyku? Pamiętaj, aby oddzielać życie prywatne od zawodowego. Po przekroczeniu progu firmy, powinieneś zapomnieć o swoich osobistych problemach i skoncentrować się na zawodowych obowiązkach. Postaraj się też zmienić podejście do swojej pracy – zamiast narzekać, znajdź powody, aby się „nakręcić” na pracę.


4) Krytyka nie zawsze bywa konstruktywna

Przyjmujesz od przełożonych zadania z uśmiechem, ale gdy tylko się odwrócą, lubisz skrytykować ich pomysły w towarzystwie współpracowników? Krytyka jest dobra, ale tylko wówczas, gdy jest konstruktywna. Gdy krytykujesz przełożonego tylko dlatego, że to on dostał awans, a ty nie, to spodziewaj się, że prędzej czy później do jego uszu dotrą twoje uwagi.

Abyś nie otrzymał wypowiedzenia właśnie przez krytykowanie przełożonych, ich sposobu pracy czy rozdzielania zadań, krytykuj podejmowane przez nich działania, nie ich samych. Co więcej, nie rób to za ich plecami, ale otwarcie. Ten sposób wymaga nie tylko odwagi, lecz także wymyślenia alternatywnych rozwiązań, o których przedstawienie z pewnością zostaniesz poproszony.


5) Przeklinanie

Z wulgarnymi określeniami w miejscu pracy spotyka się wiele osób. Czy gdy praca nie układa się po twojej myśli, zaczynasz przeklinać? Musisz wiedzieć, że takie zachowanie nie jest mile widziane, bo kojarzy się z wybuchowością. Dodatkowo wprowadza nerwową atmosferę w miejscu pracy. Przeklinasz? Spodziewaj się, że ktoś – prędzej czy później – zwróci ci uwagę. Na takie zachowanie na pewno nie możesz sobie pozwolić przy klientach!

Aby nie okazało się, że to właśnie używanie soczystego języka jest główną przyczyną zwolnienia, czasem powinieneś… ugryźć się w język i trzymać emocje na wodzy. Jeżeli masz spory problem z przeklinaniem, to może czas pomyśleć o wykorzystaniu technik relaksacyjnych?

To może Cię również zainteresować

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę

Podziel się

4 komentarze

Lori

Lori

Raz po raz słyszymy od pracodawców, że chcą pracować z ludźmi, których lubią i z którymi czują więź, więc jeśli chcesz znaleźć się na radarze szefa, dobrze jest poświęcić trochę czasu na to.
Diana

Diana

Z wszystkim da się walczyć. Jeżeli są konkretnie wykryte problemy, które coś burzą. Dobrym rozwiązaniem po ich weryfikacji jest zwalczanie ich. Tak to wszystko wygląda.
Grześ

Grześ

Bardzo dobrze napisaliście. 5 nawyków, których warto się oduczyć - inaczej czeka cię zwolnienie. Kto klnie w pracy, to źle o nim na pewno świadczy. Albo plotkarz w dziale, źle się z takim pracuje - psuje atmosferę. Powinien iść do innego działu, jeśli dalej tam będzie taki - powinno się takiego zwolnić. Kto w pracy stale dzwoni, źle się z takim pracuje.
Zakrzepek

Zakrzepek

W miarę jak firmy stają się większe, zmienia się ich podejście do realizacji zadań. Biurokracja wkrada się i coraz więcej osób bierze udział w każdej decyzji. To dobra opcja.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka