Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 920        SUBSKRYBUJE: 7448
Tematy, które interesują czytelników:  Staż a praktyka, Umowa o dzieło, List motywacyjny wzór

Nie zatrudniasz? Podziękuj za poświęcony czas, czyli savoir-vivre rekrutacji

Nie zatrudniasz? Podziękuj za poświęcony czas, czyli savoir-vivre rekrutacji
Narzekasz na niesłownych kandydatów, którzy – po umówieniu się na rozmowę kwalifikacyjną – nie zjawiają się w siedzibie firmy? A czy ty okazujesz szacunek tym, którzy poświęcili czas, aby bliżej poznać ciebie i stworzone przez ciebie przedsiębiorstwo? Jeżeli nie udzielasz odpowiedzi zwrotnej po rozmowie kwalifikacyjnej, to niestety, ale nie…

Wiele pisze się o rozmowie kwalifikacyjnej z punktu widzenia kandydatów. To oni mają pamiętać o nienagannym stroju, punktualnym przybyciu pod wskazany adres czy przygotowaniu listy pytań, które mogliby zadać pracodawcy. Jako pracodawca z pewnością docenisz trud osoby, która postąpi właśnie w taki sposób.

Chcesz, aby nawet te osoby, które nie otrzymały u ciebie zatrudnienia, miały o tobie bardzo dobre zdanie? Musisz zatem zadbać o to, aby poinformować wszystkich kandydatów o wynikach przeprowadzonej rekrutacji. Dowiedz się, jak zrobić to.


Gdy przygotowujesz ogłoszenie o pracę

Przygotowując ogłoszenie o pracę, z pewnością rozplanowałeś, jak będzie wyglądał proces rekrutacji. Zaznacz zatem, w jakim terminie będziesz kontaktował się z osobami, których kandydatury cię zainteresują. W ten sposób unikną one niepewnością – będą wiedziały, kiedy telefon na pewno już nie zadzwoni, co pozwoli im skoncentrować się na poszukiwaniu zatrudnienia w innych firmach.

Każde ogłoszenie opublikowane na portalu ogłoszeniowym jest aktywne przez kilkanaście dni, np. 2 tygodnie. Nie będziesz miał zatem problemu ze wskazaniem, kiedy będziesz kontaktował się z osobami, których kandydatury cię zainteresowały.


A może autoresponder?

Przygotowując ogłoszenie o pracę, możesz wskazać adres mailowy specjalnie utworzony z myślą o przeprowadzeniu procesu rekrutacji. W takiej sytuacji dobrym pomysłem jest ustawienie autorespondera, czyli automatycznej wiadomości, która będzie wysyłana do każdej osoby, która prześle wiadomość, w tym wypadku odpowie na ogłoszenie o pracę. W treści takiej wiadomości możesz podziękować za zainteresowanie, wskazując jednocześnie, że z zainteresowanymi kandydatami skontaktujesz się do np. 19 września.
Niestety, powyższe rozwiązanie jest bardzo rzadko stosowane przez pracodawców. W związku z powyższym osoby poszukujące pracy rozsyłają wiele aplikacji – nigdy nie mają pewności, czy dany pracodawca zadzwoni, czy też nie.


Rozmowa kwalifikacyjna – podziękuj również tym, którzy nie zostaną zatrudnienie

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej więcej o sobie mają dowiedzieć się zarówno potencjalny pracodawca, jak i pracownik. Przyjęło się jednak, że to ten pierwszy kontaktuje się z osobą aplikującą. Osoby, które uczestniczyły w rozmowach o pracę często podkreślają, że nie otrzymały żadnej odpowiedzi zwrotnej – pracodawca nie zadzwonił, aby powiedzieć, że nie jest zainteresowany nawiązaniem współpracy.

Jeżeli chcesz się wyróżnić, powinieneś pamiętać o tej zasadzie. Nie tylko podziękuj osobom, które nie spełniły twoich oczekiwań za poświęcony tobie czas, lecz także uzasadnij swój wybór. W ten sposób zaoszczędzisz kandydatom oczekiwania na odpowiedź, pomożesz również, wskazując popełnione błędy lub informując o powodach, dla których nie zdecydowałeś się ich zatrudnić.

Pamiętając o powyższych zasadach, będziesz pracodawcą szanowanym, mającym bardzo dobrą opinię wśród pracowników i osób poszukujących pracy. Dziś, gdy zainteresowani mogą wymieniać się informacjami na temat poszczególnych pracodawców szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek, jest to bardzo wskazane.

Oceń ten wpis
Nie zatrudniasz? Podziękuj za poświęcony czas, czyli savoir-vivre rekrutacji
Ocena: 3.5, liczba głosów: 17

Zobacz inne porady

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.