Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 1113        SUBSKRYBUJE: 7110
Tematy, które interesują czytelników:  Staż a praktyka, Umowa o dzieło, List motywacyjny wzór

Nie zatrudniasz? Podziękuj za poświęcony czas, czyli savoir-vivre rekrutacji

Nie zatrudniasz? Podziękuj za poświęcony czas, czyli savoir-vivre rekrutacji

Narzekasz na niesłownych kandydatów, którzy – po umówieniu się na rozmowę kwalifikacyjną – nie zjawiają się w siedzibie firmy? A czy ty okazujesz szacunek tym, którzy poświęcili czas, aby bliżej poznać ciebie i stworzone przez ciebie przedsiębiorstwo? Jeżeli nie udzielasz odpowiedzi zwrotnej po rozmowie kwalifikacyjnej, to niestety, ale nie…

Wiele pisze się o rozmowie kwalifikacyjnej z punktu widzenia kandydatów. To oni mają pamiętać o nienagannym stroju, punktualnym przybyciu pod wskazany adres czy przygotowaniu listy pytań, które mogliby zadać pracodawcy. Jako pracodawca z pewnością docenisz trud osoby, która postąpi właśnie w taki sposób.

Chcesz, aby nawet te osoby, które nie otrzymały u ciebie zatrudnienia, miały o tobie bardzo dobre zdanie? Musisz zatem zadbać o to, aby poinformować wszystkich kandydatów o wynikach przeprowadzonej rekrutacji. Dowiedz się, jak zrobić to.


Gdy przygotowujesz ogłoszenie o pracę

Przygotowując ogłoszenie o pracę, z pewnością rozplanowałeś, jak będzie wyglądał proces rekrutacji. Zaznacz zatem, w jakim terminie będziesz kontaktował się z osobami, których kandydatury cię zainteresują. W ten sposób unikną one niepewnością – będą wiedziały, kiedy telefon na pewno już nie zadzwoni, co pozwoli im skoncentrować się na poszukiwaniu zatrudnienia w innych firmach.

Każde ogłoszenie opublikowane na portalu ogłoszeniowym jest aktywne przez kilkanaście dni, np. 2 tygodnie. Nie będziesz miał zatem problemu ze wskazaniem, kiedy będziesz kontaktował się z osobami, których kandydatury cię zainteresowały.


A może autoresponder?

Przygotowując ogłoszenie o pracę, możesz wskazać adres mailowy specjalnie utworzony z myślą o przeprowadzeniu procesu rekrutacji. W takiej sytuacji dobrym pomysłem jest ustawienie autorespondera, czyli automatycznej wiadomości, która będzie wysyłana do każdej osoby, która prześle wiadomość, w tym wypadku odpowie na ogłoszenie o pracę. W treści takiej wiadomości możesz podziękować za zainteresowanie, wskazując jednocześnie, że z zainteresowanymi kandydatami skontaktujesz się do np. 19 września.
Niestety, powyższe rozwiązanie jest bardzo rzadko stosowane przez pracodawców. W związku z powyższym osoby poszukujące pracy rozsyłają wiele aplikacji – nigdy nie mają pewności, czy dany pracodawca zadzwoni, czy też nie.

To Cię powinno też zainteresować: Jak stworzyć interesującą ofertę pracy?


Rozmowa kwalifikacyjna – podziękuj również tym, którzy nie zostaną zatrudnienie

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej więcej o sobie mają dowiedzieć się zarówno potencjalny pracodawca, jak i pracownik. Przyjęło się jednak, że to ten pierwszy kontaktuje się z osobą aplikującą. Osoby, które uczestniczyły w rozmowach o pracę często podkreślają, że nie otrzymały żadnej odpowiedzi zwrotnej – pracodawca nie zadzwonił, aby powiedzieć, że nie jest zainteresowany nawiązaniem współpracy.

Jeżeli chcesz się wyróżnić, powinieneś pamiętać o tej zasadzie. Nie tylko podziękuj osobom, które nie spełniły twoich oczekiwań za poświęcony tobie czas, lecz także uzasadnij swój wybór. W ten sposób zaoszczędzisz kandydatom oczekiwania na odpowiedź, pomożesz również, wskazując popełnione błędy lub informując o powodach, dla których nie zdecydowałeś się ich zatrudnić.

Pamiętając o powyższych zasadach, będziesz pracodawcą szanowanym, mającym bardzo dobrą opinię wśród pracowników i osób poszukujących pracy. Dziś, gdy zainteresowani mogą wymieniać się informacjami na temat poszczególnych pracodawców szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek, jest to bardzo wskazane.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.