Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 1050        SUBSKRYBUJE: 7273
Tematy, które interesują czytelników:  Wypowiedzenie umowy, CV list motywacyjny, Headhunter, Outsourcing

7 pierwszych prac inspirujących osób ze Śląska

7 pierwszych prac inspirujących osób ze Śląska
Okres wakacyjny jest bardzo dobrym momentem na zdobycie pierwszego doświadczenia zawodowego. Praca p...

W ciągu ostatnich kliku dni hashtag #myfirst7jobs stał się bardzo popularny w mediach społecznościowych. Oznaczona w ten sposób akcja polega na sporządzeniu i opublikowaniu listy swoich 7 pierwszych prac. Według obiegowych opinii sukces właścicieli firm czy osób na stanowiskach kierowniczych to kwestia szczęścia, znajomości lub „trafienia w odpowiedni moment”. Znacznie rzadziej mówi się natomiast, że wybitne dokonania są zazwyczaj efektem ciężkiej pracy.

Aby sprawdzić, jak wygląda to w rzeczywistości poprosiliśmy kilku przedsiębiorców ze Śląska lub ich reprezentantów o podzielenie się z nami listą swoich 7 pierwszych prac. Oto ich wypowiedzi:
 

GWSH w Katowicach - logo

 

JOANNA MROZEK,
Dyrektor ds. organizacji kształceni w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach

Lista moich 7 pierwszych prac:

  1. Zbieranie malin na wakacyjne wojaże, 
  2. Kelnerowanie i „barmanienie”,
  3. Kobiety na traktory, czyli praca przy zbiorach,
  4. Drobny handel kosmetykami marki X,
  5. Prawie etatowy kierowca, w tym na trasach zagranicznych,
  6. Zakładanie liczników na kaloryfery i odczyt zużycia,
  7. Prace administracyjne w Urzędzie Pracy.
Największy przełom w mojej karierze zawodowej to przejście na pierwsze stanowisko kierownicze. Chciałam zacząć tworzyć, poznawać, zmieniać i wdrażać. Praca ta okazała się bardzo wymagająca, ale dzięki temu zmieniłam swoje nastawienie wraz ze słownictwem z „trudny” na „ambitny”, ze „skomplikowany” na „wyzwalający potencjał”.
Mr. GUGU - logo

 


LESZEK CIBOR,
Head of Marketing at Mr. Gugu & Miss Go 

Moich pierwszych 7 prac:

  1. Redaktor Naczelny magazynu „Fantazyn” - fanowska inicjatywa, która przerodziła się w pracę przy redakcji, składzie I promocji.
  2. Projektant DTP - freelancer - po niepowodzeniu czasopisma najlepiej płatna była umiejętność projektowania grafik.
  3. Kierownik drukarni, Warszawa - grafika to było dla mnie trochę zbyt mało.
  4. Własne studio graficzne w Bielsku-Białej - czy punkty 1,2 i 3 nie prowadzą do założenia własnego studia graficznego?
  5. Manager działu marketingu w firmie LARIX - pierwsze poważne zetknięcie się z marketingiem dużych marek.
  6. Koordynator Festiwalu Grojkon - długoletnia przygoda podobnie, jak z „Fantazynem” fanowska inicjatywa, która przerodziła się w poważny projekt.
  7. Dyrektor handlowy firmy Foxnet - pierwsze poważne doświadczenie budowy działu sprzedaży skomplikowanego produktu od podstaw (zabezpieczenia pożarowe).
Robiąc coś z pasją ma się ogromną siłę do pokonania barier czasu i słabości. Dzięki temu bardzo szybko uczymy się ważnych w życiu umiejętności. U mnie pasja pozwoliła na testowanie nowych kompetencji w różnych środowiskach - realizacja czasopisma czy festiwalu dotyczyły pokładu wiedzy jak wykorzystać doświadczenie w biznesie. Pozostaje jeszcze próbowanie - ciężko zliczyć ile drobnych inicjatyw, prób handlowych i marketingowych podejmowałem między tymi głównymi punktami. Próbowanie, szukanie swojego miejsca i bycie w ciągłym ruchu to mój najważniejszy przekaz odnośnie pracy zawodowej.
Larix - logo


 

TOMASZ TROJANOWSKI,
Dyrektor sprzedaży w firmie LARIX

Moje droga kariery zawodowej: 

  1. Praktyki zawodowe w zawodzie technik mechanik,
  2. Staż w dziale handlowym,
  3. Referent działu sprzedaży,
  4. Pracownik działu handlowego,
  5. Menadżer kompleksu gastronomicznego,
  6. Szef sprzedaży,
  7. Dyrektor sprzedaży w firmie LARIX.

Moją pasją jest sport i właśnie to pozwala mi zachować równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. Dodaje energii, wytrwałości, a także pozwala przetrwać najbardziej niesprzyjające okoliczności oraz wydarzenia.

HR Sigma - logo


 

KATARZYNA JAWORSKA,
Właściciel Agencji Zatrudnienia HR SIGMA

Moje pierwsze prace:

  1. Sprzedawca w sklepie z odzieżą,
  2. Hostessa,
  3. Opiekunka do dzieci za granicą,
  4. Pracownik biurowy (biuro obsługi klienta i marketing),
  5. HR Manager,
  6. Dyrektor działu HR,
  7. Właściciel agencji zatrudnienia i pośrednictwa pracy, kierownik działu HR, doradca planowania finansowego, doradca zawodowy, trener, konsultant dla firm w obszarze HR. 

Konsekwentnie i z zaangażowaniem dążyłam do wyznaczonego celu. Myślę, że to, co najciekawsze zawodowo jest cały czas przede mną. Zawsze pracowałam z ludźmi i dla ludzi to sprawia mi największą satysfakcję. Motto w moim biurze: Do more of what makes you happy".

T-point - logo


 

TOMASZ PAWEŁEK,
Właściciel agencji reklamowej T-point

Lista moich pierwszych 7 prac:

  1. Twórca portalu internetowego,
  2. Handel elektroniką na allegro,
  3. Praca w kadrach,
  4. Praca w biurze projektowym,
  5. Kierownik marketingu,
  6. Manager klubu sportowego,
  7. Właściciel firmy T-point.

Po doświadczenia pracy na etacie postanowiłem wrócić do pracy w młodości „na własną rękę” i obecnie jestem właścicielem agencji reklamowej.

 
SYS2ART - logo

 

IZABELA CIASTOŃ-PAŁUS,
Pomysłodawczyni serwisu komputerowego Sys2Art, transkrybentka, graficzka, freelancerka

Lista moich pierwszych 7 prac:

  1. Grafik komputerowy w firmie znajomego,
  2. Grafik komputerowy w hurtowni biżuterii i odzieży,
  3. Projektant gier na telefony komórkowe,
  4. Pracownik biurowy w firmie telekomunikacyjnej,
  5. Wykonywanie transkrypcji,
  6. Współwłaścicielka serwisu komputerowego Sys2Art,
  7. Freelancer - ilustracje, obrazy.

Pierwsza praca często wiąże się ze stresem, ale przełamywanie własnych ograniczeń pozwala nam dostrzec siłę i umiejętności, o jakie sami siebie byśmy się nie podejrzewali. Kontakt z wieloma ludźmi w różnych środowiskach pozwala nam rozwijać się, spoglądać na pewne aspekty z szerszej perspektywy, a także przewartościowywać własne cele. Te prace pozwoliły mi zrozumieć, ile pasji i siły we mnie drzemie, i że tak naprawdę tylko my sami tworzymy sobie bariery, które za pomocą pracy oraz motywacji możemy przesuwać, a nawet burzyć.

Space PR - logo

 


MARCIN JANOWSKI,
CEO/PR Manager w 
agencji public relations Space PR

Lista moich pierwszych 7 prac:

  1. Pracownik myjni samochodowej. 
    Moja kariera zawodowa rozpoczęła się w wieku 15 lat, pracowałem w wakacje na myjni samochodowej mojego ojca. To tutaj zdobywałem pierwsze doświadczenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta oraz odpowiedzialności za powierzone zadania.
     
  2. Serwis komputerów. 
    W czasach szkoły średniej pracowałem w serwisie komputerowym to tutaj rozpoczęła się moja pasja związana z komputerami i nowymi technologiami,  Pamiętam też jak po nocach w domu naprawiałem komputery moich znajomych i sąsiadów.
     
  3. Obsługa baz danych. 
    Jedna z wielu prac na studiach - pracowałem dla wydawnictwa Pascal, gdzie byłem odpowiedzialny za wprowadzanie danych z ankiet badanych restauracji i hoteli w całym kraju. To tutaj poznałem wszystkie możliwości excela - podstawowego narzędzia każdego piarowca.
     
  4. Zmywak w Irlandii. 
    Mam również swoje doświadczenie na przysłowiowym zmywaku” - zaczynałem od zmywaka w jednej z irlandzkich restauracji, później byłem asystentem kucharza, którego sam później zastąpiłem. Nie mając żadnego wykształcenia kierunkowego w tym zakresie.
     
  5. Sprzedawca samochodów. 
    Pierwsza praca marzeń - sprzedawca samochodów marki premium. Spełnienie marzeń chyba każdego mężczyzny do dzisiaj wspominam super szybkie samochody, którymi miałem przyjemność jeździć. To tutaj poznałem co to jest wymagający klient marki premium oraz co oznacza praca pod presją czasu i w stresie.
     
  6. Wykładowca/szkoleniowiec. 
    Do dzisiaj jestem wykładowcą, prelegentem, szkolę korporacje i małe firmy. Umiejętność wystąpień publicznych oraz dzielenia się wiedzą jest kluczową kompetencją w budowie wizerunku osobistego lub marki, która jest w moim przekonaniu absolutną podstawą w dzisiejszych czasach.
     
  7. PR Manager/właściciel agencji public relations SPACE PR.
    Absolutna praca marzeń! To tutaj mam możliwość realizowania wspaniałych projektów. Każdy dzień jest nowym wyzwaniem i doświadczeniem jednocześnie. Tutaj mogę też wykorzystać wszystkie moje wcześniejsze doświadczenia zawodowe, od sprzedaży po obsługę klienta a kończąc na zarządzaniu firmą i to co najbardziej mnie nakręca czyli tworzenie nietuzinkowych i kreatywnych projektów dla klientów SPACE PR.

 

 

Każde doświadczenie zawodowe może być źródłem wartościowych umiejętności, które będzie można wykorzystać w przyszłości. Praca na roli czy przy zbiorze owoców może uczyć cierpliwości i wytrwałości. Rozdawanie ulotek, sprzedaż w sklepie i praca w gastronomii pozwala natomiast kształtować tzw. „miękkie” umiejętności. W wielu zawodach budowanie dobrych relacji z klientem jest jedną z kluczowych kompetencji. Oprócz prac sezonowych również warto przemyśleć udział w stażach oraz praktykach. Coraz mniej firm poszukuje młodych do „parzenia kawy", a pozwala im poznać tajniki branży od strony praktycznej. A co, jeśli okaże się, że wybrany zawód nie spełnia naszych oczekiwań? Im szybciej będziemy tego świadomi, tym prościej o właściwy kierunek rozwoju. 

Deprecjonowanie roli takich pozornie mało rozwojowych zajęć jest częstym błędem wśród stawiających pierwsze kroki w swojej karierze zawodowej. Zdecydowana większość osób zajmujących obecnie wysokie stanowiska jest skłonna przyznać, że doświadczenie wyniesione z nawet najprostszej pracy potrafi zaprocentować. Świadomość, że nie chce się wykonywać pewnego rodzaju pracy też bywa bardzo motywująca. 

 

Szukasz pracownika? Zarajestruj się w serwisie praca-katowice.info, aby opublikować ofertę pracy.

To Cię powinno też zainteresować: Katalog zawodów - dlaczego dobrze do niego zajrzeć?

7 pierwszych prac inspirujących osób ze Śląska
5
16 głosów

Zobacz inne porady dla pracodawców

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.