Działalność gospodarcza

Jakie dane zawrzeć na pieczątce firmowej?

30 kwietnia 2020

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 28 głosów

28 głosów

4 komentarze

Jakie dane zawrzeć na pieczątce firmowej?
Jest niewielkich rozmiarów, ale to nie przeszkadza jej być jednym z najważniejszych narzędzi w firmie. Pieczątka firmowa – gdyż o niej mowa – jest powszechnie używana w sekretariatach, przez przedstawicieli handlowych czy pracowników poszczególnych działów firmy. Bo trzeba pamiętać, że pieczątka pieczątce nie jest równa.

Obok najpopularniejszych, czyli firmowych, w punktach wyrabiania pieczątek można zamówić również pieczątki imienne czy takie, które pozwolą usprawnić obieg dokumentów w firmie (z napisami np. „do poprawy” czy „akceptuję”). Korporacje często sięgają po pieczątki, po przystawieniu których, uzyskuje się zabawne lub smutne buźki. Wszystko po to, aby pracownikom przyjemniej wykonywało się codzienne obowiązki.

Pieczątka firmowa to produkt, którego zasadniczo nie musisz posiadać. W żadnej z aktualnie obowiązujących ustaw nie znajdziesz przepisu nakładającego na ciebie – jako przedsiębiorcę – obowiązku posiadania pieczątki. Z drugiej strony może ci ona pomóc w wypełnianiu formularzy, bo wiele gotowych wzorów posiada miejsce właśnie na pieczątkę.

Jakie dane umieścić na pieczątce?

Skoro brak jest przepisów regulujących kwestię posiadania przez przedsiębiorców firmowych pieczątek, to brakuje również artykułów odnoszących się do tego, co powinno się na nich znaleźć. Będąc przedsiębiorcą, masz zatem wybór – możesz dowolnie wybrać informacje, które zostaną umieszczone na pieczątce. Co radzą specjaliści i osoby zajmuje się wyrobem takich produktów?

Video

Szukasz pracy?

Praca w magazynie. Układanie towarów. Niemcy

GRUPA CONTRAIN

  • Warmińsko-Mazurskie
Dodana

Pracownik produkcji Toyota

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Wałbrzych
Dodana
Polecana

Pomocnik magazynowy w Niemczech.

GRUPA CONTRAIN

  • Śląskie
Dodana

Komisjoner – magazyn w Niemczech

GRUPA CONTRAIN

  • Dolnośląskie
Dodana

Lokalizacja: region Eindhoven – Holandia.

Derksen Polska Sp. z o.o.

  • Holandia
Dodana
Polecana

Osoby działające w branży stemplarskiej zauważają pewną regułę, jeżeli chodzi o informacje umieszczane na pieczątkach. Przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą najczęściej umieszczają nazwę firmy, swoje imię i nazwisko, adres siedziby firmy, numer NIP i dane kontaktowe. Poza numerem telefonu, coraz więcej pieczątek zawiera adres strony internetowej przedsiębiorcy lub adres jego poczty elektronicznej.

Podobne informacje są umieszczane na pieczątkach zamawianych przez spółki. Z oczywistych względów pomija się jednak dane przedsiębiorcy, czyli imię i nazwisko. Część osób decyduje się umieścić na pieczątce numer KRS. Nie brakuje też takich, które dodatkowo proszą o zamieszczenie informacji o wysokości kapitału zakładowego. Podawanie takich danych wiąże się z przepisami ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych.

Źródło tabeli: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-pieczec-firmowa-jakie-dane-ujac

Czy numer REGON jest konieczny na pieczątce?

Jeszcze kilka lat temu przedsiębiorcy czy przedstawiciele spółek handlowych chętnie umieszczali na pieczątkach numer REGON. Dziś sytuacja jest już oczywista – po nowelizacji przepisów, ustawodawca nie wymaga, aby przedsiębiorcy posługiwali się tym numerem – wystarczy numer NIP. W praktyce zatem nie jest konieczne, abyś – jako osoba zainteresowana zamówieniem firmowej pieczątki – podawał numer REGON. Z pewnością też poinformuje cię o tym pracownik punktu, z którego usług postanowisz skorzystać.

(Nie)standardowa pieczątka

Firmy działające w branży stemplarskiej doskonale zdają sobie sprawę z zapotrzebowania. Z myślą o przedsiębiorcach pracują nad nowymi technologiami wytwarzania pieczątek, oferują też produkty zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne jak np. ta z poniższego filmu:

Video

Nie brakuje takich pieczątek, które z powodzeniem można wykorzystać do stworzenia własnych gadżetów reklamowych. Mowa tu m.in. o pieczątkach, które można postawić na papierowych torbach zakupowych. W ich przypadku – poza umieszczeniem podstawowych danych – warto zastanowić się również nad uwzględnieniem logo. Dzięki temu odbitka będzie prezentowała się elegancko i – co najważniejsze – będzie przyciągała wzrok potencjalnych klientów.

Zanim zdecydujemy się na pieczątkę, warto zadać sobie pytanie, do jakich celów będziemy jej przede wszystkim używać. Oferta rynkowa jest tak bogata, że można dobrać dla siebie produkt idealny.

Najczęściej zadawane pytania

Czy pieczątka firmowa jest obowiązkowa?

Nie ma obowiązku posiadania pieczątki firmowej.

Jakie dane powinny się znaleźć na pieczątce firmowej?

Na pieczątce powinny się znaleźć takie dane jak nazwa firmy, imię i nazwisko przedsiębiorcy i adres siedziby firmy.

Podziel się

4 komentarze

Kulasa

Kulasa

Pieczątki są zawsze pomocne, nie trzeba wpisywać danych przy wielu transakcjach. Regon, nip, adres, telefon, imię i nazwisko, nazwa firmy i styka.
Ziemba Paweł

Ziemba Paweł

Zależy jaka to firma jak jednoosobowa to nazwa imię i nazwisko czasami tytuły naukowe oraz nip, adres i telefon. Wtedy wszystko jest w jednym i nawet przydatne jak się to nosi.
Tobiasz

Tobiasz

Z pewnością najbardziej istotne i kontaktowe. W końcu wiele jest przykładów tego jak to zrealizować. Pieczątka dzisiaj to kwestia paru chwil gdy się ja robi w danym punkcie.
Laoo

Laoo

Najważniejsze według mnie nazwa firmy i ew. imię i nazwisko oraz REGON, NIP, telefon ewentualnie i adres. Dobre logo dzisiaj także jest wskazane. Zależy jaka wielkość pieczątki.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka