Własna firma

Pomysł na firmę - wyrabiaj pieczątki

20 kwietnia 2020

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 5 głosów

5 głosów

6 komentarzy

Pomysł na firmę - wyrabiaj pieczątki
Czy pieczątki cieszą się dużą popularnością wśród przedsiębiorców? Okazuje się, że tak, bo usprawniają pracę w firmie. W zależności od przedsiębiorstwa, pieczątki są niezbędne przy przyjmowaniu poczty, mogą być wykorzystywane przy akceptowaniu i odrzucaniu projektów lub służyć do pozostawienia danych potencjalnemu klientowi.

Jeżeli myślisz o założeniu przedsiębiorstwa, które wspomoże działanie innych podmiotów, to wyrabianie pieczątek jest świetnym pomysłem.

Czy przedsiębiorca musi posiadać pieczątkę?

Myśląc nad założeniem punktu usługowo-handlowego, w którym będziesz oferował wyrabianie pieczątek, możesz się zastanawiać, czy przedsiębiorca jest zobowiązany do posiadania takiej. Odpowiedź jest jednoznaczna – żadne aktualnie obowiązujące przepisy nie nakładają na osoby prowadzące działalność gospodarczą wymogu posiadania i korzystania z pieczątek.

Udając się jednak do urzędów (np. ZUS-u) czy banków, przedsiębiorca może zostać poproszony o przystawienie pieczątki i podpisanie się na składanej deklaracji czy wniosku. Takie rozwiązanie jest powszechnie stosowane, ale nie oznacza to, że jest ono poprawne i zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. Z punktu widzenia zarówno urzędników, jak i pracowników banku czy nawet samych przedsiębiorców to po prostu pozwala zaoszczędzić czas – na pieczątce są wszystkie najważniejsze dane.

Czy firma musi mieć pieczątkę? Slajd z wyjaśnieniem

Źródło: prezentacja Formy prowadzenia działalności gospodarczej, aspekty administracyjne związane z zakładaniem i prowadzeniem przedsiębiorstwa, dr Robert Zieliński.

Szukasz pracy?

Doradca Klienta w Credit Agricole Bank Polska

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Warszawa
Dodana

Specjalista ds. dokumentacji technicznej na wydziałach produkcyjnych

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.

  • Strumień
Dodana

Doradca Klienta

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Wałbrzych
Dodana

Młodszy Doradca Klienta w Credit Agricole Bank Polska

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Oława
Dodana

Senior React Developer

TIMEBOOK

  • Śląskie
Dodana
Polecana

Więcej niż stacjonarny punkt

Osoby zajmujące się wyrabianiem pieczątek najczęściej oferują swoje usługi lokalnie, tworząc punkty handlowo-usługowe. Nie brakuje takich, którzy chcąc zwiększyć uzyskiwane zyski, nabywają również kserokopiarki czy bindownice, oferując dodatkowe usługi. Jako osoba potencjalnie zainteresowana otworzeniem takiego punktu powinieneś wiedzieć, że dziś możesz oferować pieczątki znacznie większej grupie przedsiębiorców niż tylko działających na lokalnym rynku. Jak to możliwe?

Sklepy internetowe są dziś niezwykle popularne, a konsumenci chętnie kupują właśnie w sieci. W praktyce wystarczy zatem, że – poza stacjonarnym punktem – stworzysz również sklep internetowy lub będziesz oferował wyrób pieczątek na specjalnych platformach sprzedażowych (np. eBay).

Maszyny do wytwarzania pieczątek

Chcąc oferować wyrób pieczątek, musisz posiadać specjalistyczne urządzenia. Mowa przede wszystkim o maszynach, za pomocą których szybko stworzysz pieczątkę. Zakup takich produktów jest praktycznie niemożliwy, ale nie oznacza to, że musisz samodzielnie konstruować maszyny, z których będziesz korzystał. Jest inne rozwiązanie – nawiązanie współpracy z podmiotami udostępniającymi takie wyroby.

Na rynku działają firmy, które proponują zainteresowanym podmiotom współpracę. Udostępniając maszyny do wyrobu pieczątek wykorzystujące nowoczesne technologie, pobierają opłatę miesięczną. Może być ona stała, może być uzależniona od wypracowanego dochodu. Jako osoba zainteresowana współpracą, masz możliwość negocjować warunki finansowe i tym samym przystać na taką stawkę, która nie będzie nadto obciążać twojego budżetu.

Video

Zaproponuj szeroki wybór pieczątek

Treść pieczątki (a dokładnie ilość wierszy) stanowi o jej wymiarach. Klienci chętnie zamawiają pieczątki z danymi firm, jak i imienne. W twojej ofercie nie powinno również zabraknąć datowników. Ważna jest też technologia – dziś najpopularniejsze są pieczątki samotuszujące, choć lekarze czy urzędnicy wciąż chętnie sięgają po pieczątki metalowe lub drewniane kołki.

Jeżeli chcesz, aby zaopatrywało się u ciebie wielu przedsiębiorców, zadbaj o zróżnicowany katalog pieczątek. Producenci takich oferują – obok klasycznych – również nowoczesne kształtów. Ponieważ osoby prowadzące firmy mają różne potrzeby i różny gust, powinieneś postawić na bogaty asortyment, monitorując przy tym nieustannie ofertę producentów, aby zawsze móc oferować nowości.

To może Cię również zainteresować

Katalog zawodów - dlaczego dobrze do niego zajrzeć?

Podziel się

6 komentarzy

Piotr Olejnik

Piotr Olejnik

Pieczątka to bardzo praktyczna i przydatna rzecz - a co ważne szybka do realizacji.
Luzak

Luzak

Bycie zatrudnionym w jakiejś firmie podczas zakładania firmy oznacza pieniądze w kieszeni, gdy przechodzisz przez proces budowania i pomysłów.
Zyrion

Zyrion

Założenie firmy może wydawać się przerażającym i żmudnym zadaniem. Zwłaszcza jeśli człowiek przyzwyczaił się do wstawania o 6 i pracowania 8h w jakiejś firmie, ale jak ma być lepiej to da się wszystko zmienić.
Leopold

Leopold

Różne są pomysły, aby utworzyć firmę. Każdy pragnie utworzyć firmę taką, aby miał z niej zysk. Pomysł na firmę - wyrabiaj pieczątki - osobiście nie mam zdania na ten temat. Może i taka firma mieć zysk????
Tekla

Tekla

Teraz wyrobienie pieczątek jest bardzo łatwe i można to zrobić z własnego fotela w domu korzystając ze schematów lub stworzyć włąsny wzór. Fajna sprawa dla wszystkich.
Fnka

Fnka

Coraz więcej osób woli kupować używane przedmioty niż przepłacać za nowe. Dotyczy to zwłaszcza odzieży dziecięcej i akcesoriów dla niemowląt, dzieci w wieku szkolnym, a także mebli domowych, naczyń i innych towarów. To też ciekawy pomysł.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka