!function(t,h,e,j,s,n){t.hj=t.hj||function(){(t.hj.q=t.hj.q||[]).push(arguments)},t._hjSettings={hjid:2313813,hjsv:6},s=h.getElementsByTagName("head")[0],(n=h.createElement("script")).async=1,n.src="https://static.hotjar.com/c/hotjar-"+t._hjSettings.hjid+".js?sv="+t._hjSettings.hjsv,s.appendChild(n)}(window,document);

Praca Specjalista ds. Sprzedaży

Wybieraj spośród 420 ofert pracy

Praca zawód specjalista ds. sprzedaży

Zawód specjalisty ds. sprzedaży

Dziś specjalista ds. sprzedaży jest jednym z najbardziej poszukiwanych specjalistów na rynku pracy. Jeśli ma doświadczenie, to zdecydowanie nie pozostanie bez pracy. Teraz wzrosła liczba sklepów, centrów handlowych, producentów. Ponieważ w przeważającej części przedsiębiorstwa produkują niejednoznaczny produkt lub usługę, konkurencyjne firmy działają przez całą dobę. Różnica polega tylko na prędkości. Kto lepiej sprzedaje produkty, aby je kupić. Dlatego zysk przedsiębiorstwa jest proporcjonalny do pracy menedżera sprzedaży. Nie ma sensu utrzymywać personelu, jeśli nie ma dobrych sprzedawców. Bez specjalisty ds. sprzedaży, jest mało prawdopodobne, aby firma mogła osiągnąć znaczny zysk.

Przedsiębiorstwo, które sprzedaje określony produkt lub usługę, nie spodziewa się, że klienci pewnego dnia do niego przyjdą. Ich przedstawiciele sami trafiają do potencjalnych klientów. Specjalista ds. sprzedaży jest pracownikiem firmy, która prowadzi transakcje poza punktem sprzedaży. Może on, na przykład, zawrzeć umowę na dostawę kiełbasy danego producenta bezpośrednio w sklepie spożywczym lub zaproponować zakup książek dla dzieci, sprzęty RTV, kosmetyków w miejscu pracy.

Jak zostać specjslistą ds. sprzedaży?

Specjalista ds. sprzedaży (kierownik sprzedaży) to sprzedawca, pośrednik między producentem a konsumentem towarów. Głównym zadaniem menedżera sprzedaży jest nie tylko sprzedaż produktu, ale także umiejętność przewidywania rozwoju popytu na niego i przyczynianie się do udanej promocji rynku. W zależności od firmy, dla której pracuje specjalista ds. sprzedaży, jego misja może obejmować:

  • tworzenie asortymentu,
  • negocjacje z dostawcami
  • tworzenie sieci sprzedaży
  • rejestracja umów,
  • określenie wielkości rabatów,
  • przygotowanie dokumentów płatniczych
  • kontrola spełnienia warunków dostawy,
  • analiza roszczeń klientów wobec produktów,
  • świadczenie wsparcia serwisowego.

Specjalista ds. sprzedaży - wymagania

Specjaliści ds. sprzedaży specjalizują się w implementacji pewnego rodzaju produktu. Wszyscy potrzebują wiedzy:

  • podstawy marketingu i logistyki,
  • zasady organizacji procesu sprzedaży,
  • cechy promocji produktu na rynku krajowym,
  • podstaw księgowości,
  • formy płatności gotówkowych i bezgotówkowych w złotówkach i walucie
  • podstawy prawa gospodarczego, administracyjnego i cywilnego,
  • wypełnianie formularzy dokumentów (takich jak polecenia zapłaty, faktury i faktury, listy przewozowe),
  • język obcy (dla firm współpracujących z partnerami zagranicznymi).


Dodatkowe umiejętności są określane przez specjalizację.

Cechy osobiste: dobry wygląd, dobre maniery, umiejętność przekonywania rozmówcy, umiejętność komunikowania się z ludźmi osobiście i przez telefon, umiejętność znajdowania podejścia do każdego klienta, odporność na stres. W firmach znanych marek wymagania dla specjalistów są inne niż w małych i nieznanych. W drugim przypadku jednym wymaganiem jest odpowiednio chęć pracy, a wynik jest taki sam. Profesjonalista w dziedzinie sprzedaży powinien mieć bazę klientów, aktywnie poszukiwać nowych klientów, posiadać technologię do prowadzenia skutecznych negocjacji, analizować działania konkurencji. Najważniejszym wymogiem jest możliwość sprzedaży, ponieważ nie każdy, kto jest zaangażowany w sprzedaż, ma tę cechę opanowaną do perfekcji. Zdecydowanie jest to praca dla tych, którzy kochają komunikację. Tutaj jednak komunikacja nie zawsze jest przyjemna, ponieważ klienci są różni. Najbardziej przyjemne w tym zawodzie jest wynagrodzenie.

Ile zarabia specjalista ds. sprzedaży?

Nie jest tajemnicą, że przedstawiciele tego zawodu otrzymują więcej niż przyzwoitą pensję za swoją pracę. Bardzo często po ukończeniu studiów młody specjalista albo nie może znaleźć pracy w swojej specjalności, albo rozumie, że nie chce pracować w zawodzie wybranym 5 lat temu. Nie ma zbyt wielu zawodów, w których cechy osobowe kandydata są o wiele ważniejsze niż konkretna wiedza zawodowa. A specjalista ds. Sprzedaży jest jednym z nich. Oznacza to, że przekazywanie wiedzy zawodowej jest o wiele łatwiejsze niż uczenie zorientowanego na klienta specjalisty. Zawód ten wzywa i przyciąga korzyściami, które otwierają się na odnoszących sukcesy profesjonalistów. Zrozumienie potrzeb klienta, wyjaśnienie korzyści płynących z używania produktu jest o wiele łatwiejsze, gdy sam zrozumiesz specyfikę działalności klienta i do czego służy ten produkt. Klienci ufają bardziej, słuchają opinii specjalisty, który rozumie ich problemy i rozumie, jakie rozwiązania i jak mogą im pomóc w ich działalności. Wiele firm zapewnia potencjalnym kandydatom bezpłatne szkolenie wstępne ze sprzedaży.

Są miejsca, w których jedyny dochód sprzedawcy-tylko wynagrodzenie. Zwykle tam, gdzie nie ma potrzeby szukania klientów i po prostu trzeba poprawnie odpowiadać na pytania klientów. Są to centra obsługi telefonicznej, sklepy internetowe, zwykłe sklepy. Z reguły w takich miejscach nie ma specjalnej wolności twórczej-wszystkie działania kontrolowane są przez odpowiedniego urzędnika. I są wreszcie miejsca, w których dochód sprzedawcy składa się ze stabilnej pensji i prowizji, które zależą jedynie od wyników pracy sprzedającego. Zwykle wynagrodzenie to 20-35% szacowanego dochodu sprzedającego.

Na tej stronie korzystamy z plików cookie, aby zadbać o jak najlepsze doświadczenia naszych użytkowników.
Kontynuując po wyświetleniu tej wiadomości, potwierdzasz, że wyrażasz na to zgodę.