Pracodawca - prawa i obowiązki

Nowe trendy w biznesie - już nie face to face?

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 16 głosów

16 głosów

3 komentarze
Nowe trendy w biznesie - już nie face to face?
Jednym z najważniejszych elementów skutecznego biznesu i prowadzenia firmy jest nawiązywanie relacji z kontrahentami. Zadanie to nie jest łatwe i przede wszystkim podlega zmianom wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Dziś coraz więcej pracowników jest zmuszonych do tego, aby komunikować się ze sobą, klientami lub pracodawcą z wykorzystaniem urządzeń umożliwiających interakcję na odległość.

Poza kwestią komunikacji z klientami czy kontrahentami biznesowymi pozostaje jeszcze kwestia prowadzenia i odbywania szkoleń czy nawet porozumiewania się pracowników wykonujących obowiązki służbowe w różnych częściach kraju. Szkolenia, jak wiadomo, są niezwykle istotne z punktu widzenia pracowników. Współcześnie z uwagi na rozwój możliwości, każdy zainteresowany ma sposobność zdobywania cennych umiejętności bez konieczności wyjeżdżania w służbową delegację. Wraz ze zmianami w komunikacji, nadszedł również przełom w podwyższaniu kwalifikacji osób zatrudnionych w firmie. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się przy tym webinaria, czyli szkolenia na odległość, które mogą być zorganizowane dla dowolnie dużej grupy pracowników.

Dlaczego szkolenia online?

Powodów, dla których szefowie firm decydują się na dokształcanie swoich pracowników jest dużo. Inwestowanie w umiejętności czy kwalifikacje zatrudnionych to nie tylko możliwość zyskania oddanych podwładnych, ale przede wszystkim szansa na rozwój. Zyskują pracownicy, zyskuje i firma. Ponieważ jednak większość tradycyjnych szkoleń jest kosztowna i wiąże się z koniecznością oddelegowania pracowników przynajmniej na kilka dni, w ostatnim czasie popularniejsze stają się właśnie szkolenia online. Te są nie tylko tańsze, ale również umożliwiają pracownikom przełamanie strachu przed wystąpieniem przed kamerą. Jest to o tyle istotne, że coraz więcej firm, zamiast umawiać się na spotkanie z klientami w siedzibie firmy, oferuje przygotowanie telekonferencji lub wideokonferencji.

A może webinarium?

Równie ciekawym rozwiązaniem jest zorganizowaniem webinarium. W takim przypadku osoby biorące w nim udział mają do swojej dyspozycji pełen wachlarz narzędzi, w tym między innymi czat moderowany i prywatny, możliwość skorzystania z rozmowy audio czy udostępniania dokumentów. W ten sposób pomiędzy osobami, które nie przebywają fizycznie w tym samym miejscu, może nawiązać się nic porozumienia i w efekcie tego możliwe jest nie tylko zaprezentowanie materiałów czy ich omówienie, ale również wymiana poglądów. Po zakończeniu takiego szkolenia prowadzący ma przy tym wgląd choćby do nagrań, co pozwala mu w przyszłości udoskonalać także zajęcia czy ukierunkowywać je na określony temat.

Rozwiązanie dla dużych firm

Korzystanie z nowoczesnych narzędzi przydaje się przede wszystkim wówczas, gdy mowa o dużych, wielooddziałowych firmach. W takiej sytuacji porozumiewanie się między poszczególnymi pracownikami jest utrudnione, choć ? co trzeba przyznać ? bardzo potrzebne. Korzystanie z możliwości organizowania spotkań czy wykorzystanie nowoczesnych technologii sprawia, że możliwe jest bieżące omawianie najważniejszych kwestii. Warto przy tym zauważyć, że do dyspozycji osób zainteresowanych ? poza webinarium ? jest również choćby organizowanie wideokonferencji. Wszystkie te zabiegi pozwalają na wymianę informacji i poszukiwanie najbardziej optymalnych rozwiązań, które sprawdzą się w danej sytuacji.

Technologia wspiera rozwój

Z punktu widzenia zarówno pracodawców, jak i pracowników nowoczesna technologia jest instrumentem, po który warto sięgnąć, aby firma się rozwijała. Choćby w przypadku wideokonferencji wykorzystywać można różnorodne sprzęty, w tym również urządzenia mobilne (np. laptopy, smartfony). Dzięki temu nie tylko możliwe jest odbywanie z powodzeniem zdalnych szkoleń czy też rozmów z innym oddziałem, ale również nagrywanie materiału, który może być bazą pod inne, wewnętrzne już szkolenia czy też może zostać wykorzystany do opracowania nowego projektu. Jedno jest pewne ? współczesne firmy, które chcą budować swoją pozycję na rynku i przede wszystkim dalej się rozwijać, muszą postawić na nowoczesne sposoby komunikacji.

To może Cię również zainteresować

Marketing internetowy - praca, na którą jest popyt

3 komentarze

Ewa

Ewa

Nowe trendy w biznesie - już nie face to face? Ciekawy , fajny i przydatny artykuł.
Irka Malinka

Irka Malinka

Nowe trendy w biznesie - już nie face to face? Przyznaję zostałam zainteresowana tym artykułem, bo spotkałam się w nim z pojęciami które nie znałam i nie miałam pojęcia co znaczą. Zadaje pytanie, czy ktoś wie co to jest """""""webinarium"""""""".
Owca

Owca

Czasami, gdy zasiadamy w roli lidera, uważamy, że musimy zademonstrować kontrolę i zawsze mieć rację. Jednak w rzeczywistości pokazuje więcej odwagi, aby przyznać, że nie znasz odpowiedzi lub że popełniłeś błąd.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka