Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 929        SUBSKRYBUJE: 6965
Tematy, które interesują czytelników:  Zatrudnienie po stażu, Zmiana pracy, Składka chorobowa

Nowe trendy w biznesie - już nie face to face?

Nowe trendy w biznesie - już nie face to face?

Jednym z najważniejszych elementów skutecznego biznesu i prowadzenia firmy jest nawiązywanie relacji z kontrahentami. Zadanie to nie jest łatwe i przede wszystkim podlega zmianom wraz z rozwojem nowoczesnych technologii. Dziś coraz więcej pracowników jest zmuszonych do tego, aby komunikować się ze sobą, klientami lub pracodawcą z wykorzystaniem urządzeń umożliwiających interakcję na odległość.

Poza kwestią komunikacji z klientami czy kontrahentami biznesowymi pozostaje jeszcze kwestia prowadzenia i odbywania szkoleń czy nawet porozumiewania się pracowników wykonujących obowiązki służbowe w różnych częściach kraju. Szkolenia, jak wiadomo, są niezwykle istotne z punktu widzenia pracowników. Współcześnie z uwagi na rozwój możliwości, każdy zainteresowany ma sposobność zdobywania cennych umiejętności bez konieczności wyjeżdżania w służbową delegację. Wraz ze zmianami w komunikacji, nadszedł również przełom w podwyższaniu kwalifikacji osób zatrudnionych w firmie. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się przy tym webinaria, czyli szkolenia na odległość, które mogą być zorganizowane dla dowolnie dużej grupy pracowników.

Dlaczego szkolenia online?

Powodów, dla których szefowie firm decydują się na dokształcanie swoich pracowników jest dużo. Inwestowanie w umiejętności czy kwalifikacje zatrudnionych to nie tylko możliwość zyskania oddanych podwładnych, ale przede wszystkim szansa na rozwój. Zyskują pracownicy, zyskuje i firma. Ponieważ jednak większość tradycyjnych szkoleń jest kosztowna i wiąże się z koniecznością oddelegowania pracowników przynajmniej na kilka dni, w ostatnim czasie popularniejsze stają się właśnie szkolenia online. Te są nie tylko tańsze, ale również umożliwiają pracownikom przełamanie strachu przed wystąpieniem przed kamerą. Jest to o tyle istotne, że coraz więcej firm, zamiast umawiać się na spotkanie z klientami w siedzibie firmy, oferuje przygotowanie telekonferencji lub wideokonferencji.

A może webinarium?

Równie ciekawym rozwiązaniem jest zorganizowaniem webinarium. W takim przypadku osoby biorące w nim udział mają do swojej dyspozycji pełen wachlarz narzędzi, w tym między innymi czat moderowany i prywatny, możliwość skorzystania z rozmowy audio czy udostępniania dokumentów. W ten sposób pomiędzy osobami, które nie przebywają fizycznie w tym samym miejscu, może nawiązać się nic porozumienia i w efekcie tego możliwe jest nie tylko zaprezentowanie materiałów czy ich omówienie, ale również wymiana poglądów. Po zakończeniu takiego szkolenia prowadzący ma przy tym wgląd choćby do nagrań, co pozwala mu w przyszłości udoskonalać także zajęcia czy ukierunkowywać je na określony temat.

To Cię powinno też zainteresować: Marketing internetowy - praca, na którą jest popyt

Rozwiązanie dla dużych firm

Korzystanie z nowoczesnych narzędzi przydaje się przede wszystkim wówczas, gdy mowa o dużych, wielooddziałowych firmach. W takiej sytuacji porozumiewanie się między poszczególnymi pracownikami jest utrudnione, choć ? co trzeba przyznać ? bardzo potrzebne. Korzystanie z możliwości organizowania spotkań czy wykorzystanie nowoczesnych technologii sprawia, że możliwe jest bieżące omawianie najważniejszych kwestii. Warto przy tym zauważyć, że do dyspozycji osób zainteresowanych ? poza webinarium ? jest również choćby organizowanie wideokonferencji. Wszystkie te zabiegi pozwalają na wymianę informacji i poszukiwanie najbardziej optymalnych rozwiązań, które sprawdzą się w danej sytuacji.

Technologia wspiera rozwój

Z punktu widzenia zarówno pracodawców, jak i pracowników nowoczesna technologia jest instrumentem, po który warto sięgnąć, aby firma się rozwijała. Choćby w przypadku wideokonferencji wykorzystywać można różnorodne sprzęty, w tym również urządzenia mobilne (np. laptopy, smartfony). Dzięki temu nie tylko możliwe jest odbywanie z powodzeniem zdalnych szkoleń czy też rozmów z innym oddziałem, ale również nagrywanie materiału, który może być bazą pod inne, wewnętrzne już szkolenia czy też może zostać wykorzystany do opracowania nowego projektu. Jedno jest pewne ? współczesne firmy, które chcą budować swoją pozycję na rynku i przede wszystkim dalej się rozwijać, muszą postawić na nowoczesne sposoby komunikacji.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.