Zawody i ich potencjał

Praca w call center - wady i zalety

26 maja 2020

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 11 głosów

11 głosów

5 komentarzy

Praca w call center - wady i zalety
W dobie intensywnego rozwoju techniki i komunikacji elektronicznej zawieranie umów na odległość i handel wszelkiego rodzaju produktami stał się bardzo popularny. Równocześnie wzrosło zapotrzebowanie na pracowników trudniących się telefoniczną obsługą klientów. Dlatego osoby poszukujące pracy coraz częściej spotykają się z propozycją objęcia stanowiska o takim charakterze. Z tego artykułu dowiesz się, jak wygląda praca w call center oraz jakie są jej wady i zalety.

Oferty pracy są bardzo interesujące. Wystarczy być komunikatywnym, ambitnym i znać obsługę komputera. Zwykle też od kandydata na wybrane stanowisko nie wymaga się doświadczenia zawodowego. Ale czy rzeczywiście może być aż tak „różowo”? Skoro prawie każdy może pracować jako konsultant telefoniczny, dlaczego niektóre osoby szybko rezygnują z pracy i odradzają innym jej podjęcie? Okazuje się, że podobnie jak każda praca, także ta - na call center ma swoje wady i zalety i zanim zdecydujemy się na aplikację na to stanowisko, powinniśmy poznać najważniejsze z nich.

Praca w call center – zalety

Jesteś osobą otwartą i komunikatywną? To może być praca idealna dla Ciebie. Z pewnością nie jest to zawód dla ponuraków i maruderów. Osoby, które mają „to coś”, czyli łatwość nawiązywania kontaktów i dar przekonywania, mogą osiągnąć sukces w pracy w call center. To bardzo ważne, gdyż w tej branży za sukcesem idzie pieniądz. Nie da się ukryć, że wypłaty są najczęściej uzależnione od prowizji, czyli liczby sprzedanych produktów czy realizacji określonych celów niesprzedażowych.

Łatwo dostać pracę w call center

Wiedzę o produkcie i niezbędne uprawnienia (np. w przypadku sprzedaży produktów finansowych, ubezpieczeń) zdobywa się podczas szkoleń. Większość firm preferuje nawet przyjęcie osób młodych, świeżo po ukończeniu szkoły i studentów. Dla takich osób etat na stanowisku konsultanta telefonicznego może być doskonałym startem w karierze zawodowej.

Call center to elastyczne godziny pracy 

Niektóre firmy mogą zaproponować pracę w wybranych przez pracownika godzinach. Dlatego zatrudnienie na call center może być także dodatkowym zajęciem, w niższym wymiarze czasu. Zatrudnieniem na stanowisku konsultanta telefonicznego zainteresują się z pewnością także ci, którzy wolą pracować w domu. Z reguły, w takim przypadku wystarcza dostęp do internetu, a niezbędny sprzęt (np. komputer z oprogramowaniem, słuchawki) otrzymuje się od pracodawcy.

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca Call center

Kasjer - sprzedawca

PHU TOPAZ SP. Z O.O.

  • Stare Opole
Dodana
Dodana
Dodana
Polecana

Miła atmosfera w pracy to nie pusty banał

Poczucie humoru, wyczucie taktu, miły stosunek do innych osób to jedne z podstawowych cech konsultanta telefonicznego. Grupa takich osób to idealne grono, w którym powstaną wieloletnie przyjaźnie.

- Spędzamy w pracy po osiem godzin dziennie, czyli większą część życia. Tam, gdzie są fajni ludzie jest fajna atmosfera. Tutaj często zawieramy nowe znajomości, wspólnie uczymy się od podstaw i pomagamy sobie nawzajem - mówi Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w rankomat.pl - internetowej porównywarce ubezpieczeń - W naszym call center jest czas zarówno na pracę jak i na odpoczynek. Z pewnością każdy z naszych pracowników potwierdzi, że praca "na słuchawkach" nie oznacza całodziennego, przymusowego przywiązania do telefonu, jak głosi jeden z mitów.

Pracownicy call center przy stanowiskach

Dobra praca - dobre pieniądze

Najlepsi pracownicy call center mogą sporo zarobić. Oczywiście wszystko zależy od umowy o pracę i realizacji planu. Część wypłaty to zwykle prowizja za sprzedane produkty, druga to podstawa wynagrodzenia. Wysokie zaangażowanie jest zwykle nagradzane dodatkową premią.

Wady pracy w call center

Jak każdy zawód, tzw. praca na słuchawkach ma swoje minusy. Z pewnością nie będzie odpowiednim miejscem dla osób, które mają problem z komunikacją, nie chcą i nie lubią rozmawiać z obcymi osobami. Jednak nawet ci, którzy nie mają z tym problemu, powinni liczyć się z utrudnieniami, które mogą spotkać na tej posadzie.

Call center dobre dla odpornych na stres

Przeprowadzanie kilkunastu lub kilkudziesięciu rozmów dziennie może być stresujące. Dochodzą do tego klienci, którzy nie zawsze są mili i wyrozumiali. Bez zrozumienia, że dzwoniąc do nich możemy zaskoczyć ich w różnych sytuacjach i nie zawsze nasz telefon jest mile widziany możemy dojść do etapu, w którym zaczniemy bać się kolejnej rozmowy. A przecież pozytywne nastawienie to połowa sukcesu.

Nie każdy może być najlepszy

W tej pracy dobre chęci nie wystarczą. Premiuje się tutaj wyniki, a nie tylko czas spędzony przy telefonie. Niestety w tym przypadku trzeba się bardzo starać i potocznie mówiąc: "mieć gadane", aby znaleźć się wśród najlepiej zarabiających. Niektórzy pracodawcy zapominają także o wsparciu dla osób, które chwilowo przechodzą kryzys, nie potrafią dorównać kolegom lub stracili wiarę we własne umiejętności.

Wysokie plany sprzedażowe

Niekiedy słyszy się o zawyżaniu planów sprzedażowych, tak aby pracownicy nie mieli szans ich wykonać i tym samym uzyskać premii. Stosuje się przy tym silny nacisk na wyniki, a słabszych pracowników zwalnia lub przedstawia jako przykład nieudolności. Oczywiście są to sporadyczne przypadki i żaden dobry pracodawca nie pozwoli sobie na takie postępowanie. Warto jednak "zasięgnąć języka" wśród obecnych pracowników firmy. Nie będzie to trudne, gdyż taka "wieść szybko się niesie", a tego typu firmy bardzo szybko tracą pracowników i mają trudności ze znalezieniem nowych.

Uwaga na warunki umowy

"Po miesiącu okazało się, że zarobiłam 400 złotych. Dostałam tylko śmieszną prowizję, uszczuploną o dodatkowe koszty, a o podstawie wynagrodzenia mogłam pomarzyć. Powiedzieli mi, że sama sobie jestem winna, bo widocznie zbyt słabo upominałam się o umowę (miałam ją dostać jutro, pojutrze, za tydzień itd.)" - mówi rozczarowana pracą w call center Ewa. Niestety, takie i podobne wspomnienia ma wiele osób. Umowa o pracę to podstawa. Nie ma sensu ryzykować i podejmować zatrudnienia bez dokumentu w ręku. Jeśli już go otrzymamy, sprawdźmy jej warunki i to, w jaki sposób będzie naliczane nasze wynagrodzenie.

Podziel się

5 komentarzy

pecet

pecet

Ludzie muszą być dostosowani do sytuacji stresowych oraz pracy taśmowej. Trzeba także wiedzieć, że można zostać zbesztanym
Nowa

Nowa

Pracuję w call center od 3 tygodni. Ciężko z wynikami nadgonić starszych pracowników na początku, ale da się zarobić i to ładnie. Zależy od tego co sprzedajesz i jakie masz umiejętności sprzedażowe, dobra firma robi szkolenia dla pracowników, szczególnie jak mają gorsze dni. Z klientami bywa różnie, ja mam pewną barierę, nie przyjmuję do siebie negatywnych słów, tych pozytywnych też nie. Staram się zachować neutralność. Ważne jest zaangażowanie i wyniki. Ludzie często mówią, że nie mają pieniędzy, bo przecież mają rodziny itp, zaczynają konsultanta wyzywać od najgorszych. Nie pomyślą, że te osoby również mają rodziny a to jest specyfika ich pracy. ;) Warto też pamiętać, że w takiej pracy narzędziem jest głos, więc idealny kandydat nie będzie miał problemu z dobrą dykcją. Trzeba też dbać o głos, bo jest to narzędzie naszej pracy. :)
cc2

cc2

Straszny zawód ale jak widać ktoś w nim pracuje i musi zarabiać. Nie każdy jednak się nadaje do takiego typu pracy by nękać ludzi.
Iza K

Iza K

Call center stanowi całość elementów sprzętowych, programowych służących do obsługi masowych kontaktów z klientami przy użyciu telefonu jako medium. Kto pracuje w call center może bardzo dobrze zarobić, jeśli ma do takiej pracy predyspozycje i umiejętności. Jeśli ich nie ma - nie zarobi dużo i lepiej niech szuka innej pracy.
Ines

Ines

Do tego trzeba się nadawać. Nie każdy może tu pracować. Poza tym ludzi wkurzają takie telefony więc specyfika pracy jest jak wiadomo zróżnicowana. Zarobki chyba niezbyt są?

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka