Narzędzia rekrutacyjne

Komunikacja z kandydatem za pośrednictwem systemu ATS

16 kwietnia 2021

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 20 głosów

20 głosów

0 komentarzy

Komunikacja z kandydatem za pośrednictwem systemu ATS
W sprawnie prowadzonym procesie rekrutacyjnym jednym z kluczowych czynników jest komunikacja z kandydatem. Pozwala ona na realizację kolejnych zadań i etapów rekrutacji, ale także wpływa na employer branding. Dzięki systemom ATS można znacząco przyspieszyć kontakt z osobami starającymi się o pracę oraz sprawić, że będzie on znacznie wygodniejszy.

Funkcje oprogramowania ATS obejmują integrację opcji kontaktu z zakładką kandydata. Dzięki temu rekruter może za pośrednictwem zakładki wygodnie zainicjować wysłanie wiadomości do osób biorących udział w rekrutacji. W system można wprowadzić zarówno numer telefonu, jak i adres e-mail, więc wiadomości można wysyłać z poziomu aplikacji w formie poczty elektronicznej oraz SMS-ów. Jakie jeszcze zalety niosą ze sobą funkcje komunikacji w systemach rekrutacyjnych pokroju HRlink?

Komentarz eksperta Wykorzystanie systemu ATS to wygoda zarówno dla kandydata jak i rekrutera. Dla kandydata to m.in. możliwość otrzymywania sms-ów czy e-maili z komunikacją na temat procesu, w którym uczestniczy. Dla rekrutera to szereg korzyści od zarządzania komunikacją rekrutacyjną wewnątrz organizacji po możliwość wykorzystywania wzorców komunikacji w komunikacji z kandydatami.
Adam Piwek z HRlink

Szukasz pracy?

Doradca ds. Techniczno-Handlowych

Koned Sp. z o.o.

  • Łęczyca
Dodana

Buyer/ Kupiec

Shiloh Industries Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana

Pracownik ds. archiwizacji

PROFI CREDIT Polska S.A.

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Wychowawca/ Wychowawczyni

Centrum Opiekuńczo- Wychowawcze " Nadzieja"

  • Mysłowice
Dodana

Magazynier-Kierowca Wózka (zabezpieczenie produkcji)

Shiloh Industries Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana

Wygodne szablony – oszczędność czasu rekrutera

Podczas prowadzenia naboru pracowników konieczne jest informowanie kandydatów o różnych etapach procesu rekrutacji, co wymaga tworzenia wiadomości. Pisanie maili oddzielnie dla każdej osoby jest niezwykle czasochłonne, ale system ATS pozwala zaoszczędzić ten czas.

Użytkownicy oprogramowania mają możliwość tworzenia szablonów wiadomości. Wystarczy wybrać odpowiednią formułkę, uzupełnić ją o dane konkretnej rekrutacji i rozesłać do kandydatów. Taka forma automatyzacji komunikacji zaoszczędzi wiele czasu i pozwoli rekruterom skupić się na innych ważnych aspektach swojej pracy.

System rekrutacyjny umożliwia tworzenie wielu zróżnicowanych szablonów. Nie ma przeszkód, aby rozpisać tekst z podziękowaniami za udział w rekrutacji czy informacją o otwarciu nowego stanowiska i zaproszeniem do udziału w rekrutacji. Przygotowane wcześniej szablony można zawsze edytować przed wysłaniem do adresatów. Użytkownik ma także możliwość zaprogramowania wiadomości automatycznych wysyłanych do uczestników rekrutacji w konkretnych sytuacjach.

Stały kontakt z kandydatem i dostęp do wszystkich wiadomości w jednym miejscu

Integracja komunikacji z systemem rekrutacyjnym jest sporym udogodnieniem dla rekruterów. Tym bardziej że historia konwersacji zostaje zapisana w systemie i osoby zaangażowane w proces rekrutacyjny mają do niej stały dostęp. W łatwy i szybki sposób można przejrzeć dotychczasową wymianę wiadomości za pośrednictwem zakładki kandydata. Takie rozwiązanie jest dużo wygodniejsze niż przeglądanie skrzynki mailowej i wiadomości na telefonie w celu znalezienia konkretnych odpowiedzi kandydata.

Baza wiadomości znacząco usprawnia komunikację i sprawia, że rekruter może utrzymywać bezproblemowo stały kontakt z wieloma kandydatami równocześnie. Każdy pracownik HR zdaje sobie sprawę, jak ważna dla wizerunku firmy jest rzetelna komunikacja. Częściowo mogą o nią zadbać automatyczne wiadomości dostosowane do poszczególnych etapów rekrutacji.

Sprawna komunikacja z kandydatem to lepszy employer branding Twojej firmy

Specjaliści HR od dawna sygnalizują, że sprawna komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów budujących employer branding, czyli markę pracodawcy. Odpowiednie przekazywanie informacji osobom aplikującym do pracy wpływa na ich candidat experience i nawet w przypadku nieudanej dla nich rekrutacji mogą one wystawić pozytywną ocenę pracodawcy, który pokazał swój profesjonalizm i dbałość o kandydata.

Dzięki integracji komunikacji z zakładką kandydata rekruter może sprawnie wymieniać się informacjami z aplikującymi osobami. Bardzo pomocne są w tym aspekcie automatyczne wiadomości. Użytkownik może przygotować wiadomości z informacją o przyjęciu dokumentów aplikacyjnych lub zawiadamiające o kolejnych etapach rekrutacji. Informacja zwrotna na temat statusu rekrutacji jest bardzo ważna i system taki, jak HRlink nie pozwoli o niej zapomnieć. Tworzenie list "to-do" pozwala wysyłać wiadomości według szablonów do konkretnych kandydatów. Wszystkie te elementy przekładają się na płynną i rzetelną komunikację, co gwarantuje dobre wrażenia wśród kandydatów. System ATS będzie ważną cegiełką w budowie employer branding Twojej firmy.

Podziel się

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka