Właściciele agencji detektywistycznych zacierają ręce, bo z roku na rok przybywa im klientów. Poza klientami indywidualnymi – chcącymi najczęściej sprawdzić wierność partnera – coraz częściej do agencji dzwonią przedsiębiorcy, którzy poszukują pracowników. Po co? Po to by specjaliści sprawdzili, czy kandydaci wybrani w rekrutacji sprawdzą się na stanowisku, o które walczą. Choć taka współpraca jest dla przedsiębiorców kosztowna, to zwraca się pod postacią rzetelnego pracownika, który nie odejdzie z firmy po kilku tygodniach.
Co to jest wywiad gospodarczy?
W ostatnich latach wywiad gospodarczy przestał pozostawać w centrum uwagi wyłącznie instytucji państwowych. Coraz częściej z takiej formy sprawdzania kontrahentów korzystają przedsiębiorcy. Dlaczego? By nie okazało się, że ich firma – na skutek współpracy z nieodpowiedzialnymi partnerami biznesowymi – borykać będzie się np. z kłopotami finansowymi.
Coraz liczniejsza grupa funkcjonujących na rynku agencji detektywistycznych decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty dodatkowych usług. Przykładem takiej usługi, która jest skierowana wyłącznie do klientów biznesowych, jest sprawdzanie potencjalnego pracownika. Dzięki takiemu działaniu przedsiębiorca może zyskać pewność, że zatrudni osobę odpowiedzialną i dokładnie taką, jakiej szukał.
Jakich informacji dostarczą pracownicy agencji?
To, jakie informacje znajdą się w raporcie przygotowanym przez pracowników agencji zależy przede wszystkim od samego zainteresowanego, czyli właściciela firmy. Najczęściej jednak detektywi interesują się dotychczasową ścieżką kariery potencjalnego pracownika, weryfikują jego osiągnięcia i sprawdzają, czy informacje, które podał na swój temat są prawdziwe.
Dla wielu przedsiębiorców zweryfikowanie tych informacji jest bardzo ważne. Jeżeli firma nie korzysta z agencji pośrednictwa pracy lub nie chce się zdradzić, dzwoniąc do poprzednich pracodawców kandydata, to skorzystanie z usług profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem. Choć firma musi liczyć się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów, nie można zapomnieć, że te nie powinny być wysokie. Dlaczego? Bo szczegółową weryfikacją objęci są zazwyczaj tylko kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na najwyższych stanowiskach w firmie.
Gdy skorzystanie z usług agencji jest niemożliwe
Firmy niemogące pozwolić sobie na skorzystanie z usług agencji detektywistycznej nie są na przegranej pozycji – mogą samodzielnie zweryfikować informacje, które kandydat zawarł w dostarczonych dokumentach aplikacyjnych. Jest to jednak zajęcie czasochłonne, wymagające umiejętności pozyskiwania informacji.
Innym rozwiązaniem jest zatem prośba o dostarczenie przez potencjalnych pracowników referencji. Te są niezwykle istotne i coraz więcej zatrudnionych pamięta o tym, by poprosić o opinię swoich przełożonych w momencie odejścia z zakładu pracy. Referencje pomagają bowiem w zainteresowaniu pracodawcy swoją osobą, a dla kolejnego szefa są cenną informacją i mogą przeważyć o wyborze kandydata.
To może Cię również zainteresować