Twoje wsparcie w rekrutacji

Specjalista ds. turystyki / Rezydent - najnowsze oferty pracy

Liczba ogłoszeń: 1
Zawód: Specjalista ds. turystyki / Rezydent

Zawód: specjalista ds. turystyki / rezydent Rodzaj: umowa na okres próbny
TRAVEL SHOPS SP. Z O.O.
od 2500 zł
UoP brutto/m-c
Łódź
2019-08-26
od 2500 zł
UoP brutto/m-c
Filtruj oferty pracy
Oferty z okresu
Województwo
Miasta
Obszary zawodowe
Formy zatrudnienia
Zarobki brutto/m-c ?
Stanowisko, firma

Zawód specjalisty ds. turystyki

Specjalista ds. turystyki to nie tylko osoba, która reklamuje kurorty przed potencjalnymi klientami. Zawód specjalisty ds. turystyki jest jednym z interesujących obszarów działalności. Daje szansę odwiedzenia różnych zakątków świata i zarobienia dobrych pieniędzy. Głównym zadaniem specjalisty ds. turystyki jest pomoc turystom w wyborze miejsca, a także zorganizowanie odpowiedniego odpoczynku dla niego. Specjalista doradza klientom, przygotowuje niezbędne dokumenty, ubezpiecza, załatwia wizę, kupuje bilety na samolot lub pociąg, rezerwuje hotele i rozwiązuje inne zadania dla klienta. Stanowisko specjalisty ds. turystyki jest zawsze w biurach podróży. Na początku XX wieku turystyka stała się zjawiskiem masowym, a zawód menedżera turystyki był prestiżową i konieczną działalnością. Zawód jest odpowiedni dla osób, które są zainteresowane językami obcymi, geografią i naukami społecznymi.

Jak zostać specjalistą ds. turystyki?

Specjalista ds. turystyki ucieleśnia nasze marzenia o odpoczynku, na które każdy z nas czeka. Z zewnątrz wydaje się, że jest to najbardziej romantyczny i interesujący zawód - codzienne wakacje, możliwość podróżowania do odległych krajów podczas pracy, jednak tak zazwyczaj nie jest. Obowiązki specjalisty ds. turystyki są następujące:

  • Pozyskiwanie nowych klientów i sprzedaż wycieczek (przetwarzanie aplikacji online, połączenia przychodzące);
  • Konsultacje z klientami, wybór optymalnych wycieczek;
  • Rejestracja ubezpieczenia, wiz, paszportów i innych dokumentów;
  • Rezerwacje hotelowe;
  • Kupowanie lub rezerwacja biletów (lotniczych, kolejowych, autobusowych itp.);
  • Usługi rezerwacji dla klientów (wycieczki, spotkania na lotnisku, wynajem samochodów, posiłki itp.).


Do obowiązków specjalisty ds. Turystyki należy również rozwiązywanie konfliktów z klientami i kontrahentami. Organizując wyjazdy, pojawiają się z godną pozazdroszczenia regularnością przypadki, że: lot zostanie odwołany, w ostatniej chwili nie będzie pokoi hotelowych, autobus wycieczkowy się zepsuje lub zawiedzie, turysta straci paszport - możliwe są setki takich spraw, które muszą zostać szybko rozwiązane przez specjalistę ds. turystyki. Praca menedżera, specjalizującego się w realizacji wycieczek, jest bardzo podobna do działań menedżera sprzedaży. Jednak ci, którzy bezpośrednio organizują wycieczki i towarzyszą grupie, są bliżej pracy przewodnika. W każdym razie specjalista ds. turystyki powinien mieć pełne informacje o kraju, do którego ludzie są wysyłani, znać preferencje swoich klientów, tak aby przy braku niezbędnych usług mogli zaoferować interesujący zamiennik. W dużych firmach organizacja wyjazdu turystycznego przypomina pracę pośrednika: na każdym etapie organizowania wycieczki w sprawę zaangażowani są różni specjaliści.

Specjalista ds. turystyki - wymagania

Główne wymagania dla specjalistów ds. turystyki to:

  • Doświadczenie w turystyce;
  • Umiejętności obsługi komputera;


Czasami są dodatkowe wymagania, takie jak:

  • Znajomość głównych atrakcji turystycznych i kurortów;
  • Znajomość rynku touroperatorów;
  • Doświadczenie w sprzedaży;
  • Znajomość języka obcego (najczęściej angielski).


Jeśli chcesz zostać specjalistą w dziedzinie turystyki i jeśli kochasz podróże, nawet bez doświadczenia zawodowego, możesz łatwo uzyskać w biurze podróży stanowisko asystenta menedżera. Jednak, aby prowadzić osobny cel turystyczny lub organizować poważne wycieczki, specjalista ds. turystyki musi znać język obcy, być w stanie sprzedawać, rozwiązywać konflikty i mieć ponad 1,5-letnie doświadczenie w turystyce. Typowy dzień pracy jest często spędzany w biurze w miejscu pracy (z wyjątkiem tych menedżerów, którzy bezpośrednio towarzyszą grupom). Specjalista ds. turystyki komunikuje się z klientami, negocjuje, pracuje w Internecie. Jedną z zalet tego zawodu jest to, że możliwość wyjazdu na wakacje w różnych krajach jest znacznie tańsza niż zwykle. Należy jednak pamiętać, że główną treścią pracy większości z tych specjalistów nie jest osobisty udział w wycieczkach, ale ich organizacja i sprzedaż.

Specjalista ds. turystyki - zarobki

Wynagrodzenie menedżera turystyki zazwyczaj składa się ze stałej stawki i procentu ze sprzedaży produktów/usług, a zatem zależy od liczby sprzedanych wycieczek i sezonu. Najbardziej prestiżowe stanowisko jest w firmach sprzedających ekskluzywne wycieczki. Praca w tym zawodzie pozwala osiągać ciekawe profity, jednak jak wskazują badania średnia całkowita płaca specjalisty ds. turystyki w kwocie brutto na miesiąc wynosi 2915 złotych. To pokazuje, że połowa ankietowanych zarabia między 2308 a 3847 złotych. Wyższe zarobki otrzymuje 25% ankietowanych. Badanie na podstawie 300 osób z całej Polski pokazało, że w zawodzie tym mężczyźni stanowią około 20% pracowników. Raport powstał na podstawie wynagrodzeń na takich stanowiskach jak: specjalista ds. turystyki oraz specjalista ds. turystyki przyjazdowej.  Wysokość zarobków jest także związanych z miejscem pracy. W biurach podróży należących do sieci zarabia się inaczej, niż w mniejszych biurach podróży. Czasami praca na tym stanowisku pozwala na atrakcyjne wyjazdy lub skorzystanie ze zniżek z racji pracy w danym biurze podróży. Pracodawcy często zapewniają usługi medyczne, telefon i laptop.