Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 929        SUBSKRYBUJE: 6958
Tematy, które interesują czytelników:  Co wpisać do CV, Prawa pracownika, Delegacja, Freelancer, Spóźnienie do pracy, Znajomość języków obcych, Motywacja, Marketing internetowy, Relokacja pracowników, Praca w IT, Kredyt

Potrzebni dobrzy sprzedawcy w porównywarce ubezpieczeń rankomat.pl

Potrzebni dobrzy sprzedawcy w porównywarce ubezpieczeń rankomat.pl

O sekretach dobrych relacji na linii pracownik - pracodawca i sposobach pozyskiwania nowych pracowników mówi Sylwia Krawiecka, p.o. Dyrektor Sprzedaży w rankomat.pl, która czuwa również nad rekrutacją nowych osób do bielskiego oddziału.

Czy praca "na słuchawkach" jest rzeczywiście taka trudna i męcząca? Słyszałam na jej temat wiele wypowiedzi i niestety, bardzo często były one negatywne. Źle się mówi w naszym Bielsku-Białej także o samych pracodawcach: oszukują, obiecują, nie płacą. Rankomat.pl odbiega od tych opinii i o dziwo - pracują w nim nawet osoby, które mają już za sobą etat w innym call center. Co ich przyciąga do internetowej porównywarki ubezpieczeń? Fajna atmosfera w pracy, dobre zarobki czy może lokalizacja? Od jednej z dziewczyn, pracujących ponad dwa lata w rankomat.pl usłyszałam jeszcze jedną ciekawą opinię: głównym elementem, który przełamał lody i zachęcił ją do podjęcia pracy była doskonale przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
 
Wywiad z Sylwią Krawiecką, p.o. Dyrektor Sprzedaży w rankomat.pl.
 
- Podobno znalezienie efektywnego pracownika jest tak samo trudne jak poszukiwanie dobrej pracy. Przyznaję, że do tej pory zgłębiałam tajniki rekrutacji tylko od strony kandydata na wybrane stanowisko. Dlatego bardzo interesuje mnie Twoje zdanie na ten temat.

- Rzeczywiście. Proces rekrutacji jest nie jest łatwy dla obu stron, ale przy odpowiednim przygotowaniu i przede wszystkim - wyraźnym określeniu oczekiwań względem siebie można stworzyć naprawdę świetny zespół. W rankomat.pl bardzo dokładnie przyglądamy się potencjalnym kandydatom na stanowisko konsultanta d/s ubezpieczeń, ponieważ charakter pracy wymaga dużej kreatywności i posiadania konkretnych cech osobowości. Wiem, że równie mocno "prześwietlają nas" osoby zainteresowane zatrudnieniem w naszej firmie. Dlatego nie możemy skupić się tylko na określeniu wymagań, ale musimy także właściwie przedstawić specyfikę i warunki pracy.

To Cię powinno też zainteresować: Praca na call center - wady i zalety

- Od razu nasuwa się więc kolejne pytanie: jakie wymagania stawia się przed kandydatem do pracy w rankomat.pl

- Najwłaściwiej będzie podzielić je na dwie części - jedna to wymogi ogólne: wykształcenie średnie i niekaralność (niezbędne do uzyskania uprawnień do sprzedaży ubezpieczeń) oraz znajomość obsługi komputera. Mile widziane jest także posiadanie licencji KNF (oczywiście niekoniecznie), druga: doradca telefoniczny powinien mieć pewne cechy i predyspozycje osobowościowe, czyli "to coś", co pomoże mu w prowadzeniu swobodnej rozmowy i zachęci klienta do zakupu polisy.

- Czyli szukacie osób, które łatwo nawiązują kontakt z ludźmi? Jakich jeszcze?

- Odpornych na stres, elastycznych, nie bojących się nowych wyzwań, pozytywnie nastawionych do ludzi, umiejących samodzielnie rozwiązywać problemy, ale świetnie radzących sobie w pracy w grupie. Jednym słowem - z silnym charakterem. Jest jeszcze jedna ważna cecha, o której nie można zapomnieć: właściwa wymowa, dykcja i kultura języka. Liczy się także sposób w jaki nasi przyszli pracownicy będą prowadzić rozmowę , a także to.... czy potrafią słuchać.

- Czy doświadczenie w pracy jest wymagane? Z moich informacji wynika, że rankomat.pl jest liderem w sprzedaży polis OC i AC, ale niedawno poszerzyliście swoją ofertę. Skoro firma dynamicznie się rozwija, przypuszczam, że będziecie potrzebować osób o odpowiednich kwalifikacjach.

- Zgadza się, wprowadziliśmy ubezpieczenia podróży i ofertę produktów finansowych. Poszerzamy działalność, rozwijamy się i powiększamy grupę pracowników. Bardzo chętnie widzielibyśmy w rankomat.pl osoby doświadczone, ale nie stawiamy takiego wymogu. Sami organizujemy szkolenia i pomagamy w uzyskaniu niezbędnych uprawnień. Nasi nowi pracownicy, jeszcze przed objęciem stanowiska przechodzą szkolenie. Zwykle obejmuje ono okres dwóch tygodni, po 8 godzin dziennie. W tym czasie nowy pracownik zdobywa wiedzę merytoryczną, uczy się systemu teleinformatycznego i umiejętności miękkich (czyli jak rozmawiać z klientem). Oczywiście dodam, że jest to tylko szkolenie wstępne i nie kończy się ono w momencie, gdy nasz konsultant wykona pierwszy telefon. Nie zostawiamy go bez wsparcia. Przez cały czas ma zapewnioną pomoc trenerów i kadry kierowniczej.

- Szkolenia i pomoc w zdobyciu nowych kwalifikacji to rzeczywiście bardzo ważny element, ale przypuszczam, że każda osoba która kandyduje na nowe stanowisko chciałaby również wiedzieć, jakie przyszły pracodawca zapewni jej warunki pracy i płacy.

- Oczywiście. Takich informacji nie może zabraknąć podczas rekrutacji. Kandydat powinien poznać wiadomości o firmie, roli jaką będzie w niej pełnił i szczegółach wynagrodzenia. Zresztą, wydaje mi się, że w przypadku rankomat.pl są one jednym z atutów podjęcia pracy. Naszym pracownikom zapewniamy bowiem:

- umowę o pracę od pierwszego dnia szkolenia,

- pracę 8-godzinną, od poniedziałku do piątku, dwuzmianową: od 10-18 lub 12-20. Jeden raz w miesiącu może wypaść dyżur w sobotę, za który należy się dzień wolny (grafik ustalamy z miesięcznym wyprzedzeniem),

- stałe miejsce pracy (własne stanowisko),

- płatną przerwę,

- dopłacamy do prywatnej opieki medycznej, jeżeli pracownik chce z niej korzystać,

- zaplecze socjalne.

Naszym atutem jest również bezproblemowy dojazd do pracy - biuro rankomat.pl mieści się w samym centrum Bielska.

System płacowy to połączenie podstawy wynagrodzenia i prowizji. Opracowaliśmy także wewnętrzny proces motywacyjny. Organizujemy różnego rodzaju konkursy, które mobilizują do zwiększenia efektywności i zapewniają dodatkowy dochód, doliczany do prowizji. Staramy się, aby konkursy były różnorodne, tak, aby każdy miał szansę na wygraną.

- Przyznaję, że takie argumenty mogą przekonać do pracy w Waszym call center. Ale, żeby nie było tak różowo, najtrudniejsze pytanie zostawiłam sobie na koniec: stres, presja na wykonanie planu, który jest celowo zawyżony, obietnice bez pokrycia, praca w złych warunkach i brak wsparcia trenerów - oto co słyszy się najczęściej w naszym mieście na temat pracy "na słuchawkach". Jakim cudem znajdujecie w ogóle nowych pracowników? Przecież takie opinie mogą skutecznie zepsuć wizerunek wszystkich call center.

- Faktycznie nie mamy łatwego zadania, szczególnie w przypadku rozmów z osobami, które pracowały już w innej firmie, sprzedającej produkty przez telefon. Często zdarza się, że przychodzą na spotkanie niepewne i podejrzliwe. Niekiedy słyszę ich wspomnienia o nieistniejących umowach czy bardzo stresujących warunkach pracy. Ale wystarczy szczera rozmowa i przedstawienie konkretów o nowym stanowisku, aby rozwiać ich wątpliwości. Poza tym, mamy pewną "przewagę branżową". Sprzedaż ubezpieczeń samochodowych wymaga doradztwa specjalistów. Aby ich wyszkolić, musimy zainwestować w pracowników. Dajemy im nowy zawód i chcemy, aby pozostali z nami na dłużej. Wiemy, że praca na call center nie należy do najłatwiejszych, ale zauważyliśmy, że nawet osoby, które z różnych przyczyn odeszły od nas, ponownie wracają do rankomat.pl.

- Na początku naszej rozmowy wspomniałam o tym, że pracownicy rankomat. pl bardzo miło wspominają rozmowę kwalifikacyjną w Waszej firmie. Może zdradzisz nam na koniec chociaż malutki skrawek tajemnicy udanego, bezstresowego spotkania w sprawie pracy i podrzucisz jakieś wskazówki dla przyszłych kandydatów?

- Bardzo miło mi to słyszeć. Pytasz o sekret udanej rozmowy? Nie wiem, chyba nigdy nad tym nie myślałam w takich kategoriach. Wydaje mi się, że najważniejsze podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest pozytywne podejście do kandydata do pracy i nie budowanie niepotrzebnej bariery. Wskazówki dla przyszłych kandydatów? Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu sprawdzenie czy sposób myślenia i zachowanie kandydata odpowiada stanowisku o jakie się ubiega. Czasami, niektóre pytania mogą nawet wydawać się dziwne, ale nie przejmujcie się nimi. Niekiedy chodzi tylko o weryfikację swobodnej odpowiedzi. W pracy konsultanta telefonicznego potrzeba szybkiej reakcji na pytanie klienta. Nie możemy zapomnieć, że on nas nie widzi i nie wie co dzieje się po drugiej stronie.

- Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów w pracy.

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze do wpisu

Zablokowano
2016-10-06, 21:52
Komentarz został zablokowany przez administratora.
Zablokowano
2015-09-17, 13:12
Komentarz został zablokowany przez administratora.
Zablokowano
2014-12-04, 19:08
Komentarz został zablokowany przez administratora.
Zablokowano
2014-11-16, 16:20
Komentarz został zablokowany przez administratora.
Zablokowano
2014-11-15, 14:34
Komentarz został zablokowany przez administratora.
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.