Motywowanie pracowników

Jakich benefitów w pracy oczekują pracownicy w 2022 roku?

16 września 2022

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 12 głosów

12 głosów

0 komentarzy

Jakich benefitów w pracy oczekują pracownicy w 2022 roku?
Od kilku lat coraz większą popularnością cieszą się benefity pozapłacowe, które stały się swego rodzaju standardem oferowanym przez pracodawcę. Dla wielu osób poszukujących nowej posady, benefity dla pracownika są jednym z najważniejszych kryteriów, decydujących o tym, czy oferta jest atrakcyjna i czy warto w ogóle zdecydować się na współpracę z firmą rekrutującą na dane stanowisko. Coraz częściej dochodzi do sytuacji, w której mając do wyboru dwie porównywalne pod względem finansowym oferty, pracownik decyduje się na wybór tej, w której ma do dyspozycji ciekawsze benefity pracownicze, dlatego warto kompleksowo zgłębić wiedzę na temat tych pozapłacowych dodatków.

Z poniższego artykułu dowiesz się m.in:

  • czym są benefity w pracy;
  • jakie benefity są najbardziej pożądane przez pracowników;
  • dlaczego benefity pracownicze są bardzo ważne zarówno z punku widzenia pracownika, jak i samego pracodawcy;
  • jakie są pomysły na ciekawe benefity dla pracowników.

Zobacz także artykuł: Benefity pracownicze - co musisz o nich wiedzieć zanim zdecydujesz się je oferować pracownikom

Dlaczego pracodawca powinien zadbać o odpowiednie benefity dla swoich pracowników?

Benefity pracownicze pojawiły się na rynku jakiś czas temu i szybko zyskały dużą popularność nie tylko wśród pracowników chętnie korzystających z dodatkowych możliwości, ale także u pracodawców. Mniejsze i większe firmy za pomocą narzędzia, którym stały się benefity pracownicze sprawiają, że potencjalny kandydat chętniej weźmie udział w rekrutacji, a w przypadku pozytywnego przebiegu rozmowy kwalifikacyjnej zdecyduje się na podjęcie współpracy. Benefity w pracy mogą przyjmować różne formy, jednak podstawową ich cechą jest to, że dają one pracownikowi jakąś korzyść niezwiązaną bezpośrednio z wynagrodzeniem. Posiadając dostęp do benefitów w firmie, pracownik ma większą motywację do wykonywania codziennych obowiązków, a co za tym idzie jest bardziej produktywny, co przynosi korzyść obu stronom. Od momentu pojawienia się pakietów socjalnych w firmach, wynagrodzenia i benefity to dwa najczęstsze kryteria, które decydują o tym, czy pracownik będzie zadowolony ze swojej pracy, co przełoży się na jego efektywne działanie.

Video

Jakie są obecne trendy benefitowe dla pracowników?

Warto pamiętać o tym, że pomimo dużej popularności benefitów pracowniczych nadal nie wszystkie firmy posiadają je w swojej ofercie. Te z firm, które zdecydowały się na wprowadzenie pakietów motywujących, wybierają te opcje z których skorzysta jak największa liczba osób. Do dwóch najczęściej pojawiających się benefitów w firmach należą karty sportowe oraz dostęp do prywatnej opieki medycznej. Karty sportowe umożliwiają pracownikom uczestnictwo w różnego rodzaju aktywnościach sportowych, które wspierają ich zdrowie fizyczne, a dodatkowo poprawiają samopoczucie. Dostęp do prywatnej opieki medycznej, pozwala na szybkie i sprawne umówienie się na konsultację z lekarzem, w sytuacji, kiedy pojawiają się dolegliwości chorobowe. Do wielu specjalistów, którzy realizują kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, oczekiwanie na wizytę może wynosić kilka tygodni lub miesięcy, dlatego możliwość odbycia prywatnej konsultacji, stanowi ogromną wartość dla pracowników. Coraz częściej do podstawowych benefitów zalicza się także możliwość skorzystania z grupowego ubezpieczenia na życie nie tylko dla pracowników, ale także członków ich rodzin.

Czy podstawowe benefity są wystarczające w 2022 roku?

Wiele benefitów, które stopniowo pojawiały się na rynku pracy, obecnie traktowanych jest już jako standard. Karty sportowe czy karty medyczne uprawniające do prywatnych wizyt są niewątpliwie wartościową formą wynagrodzenia pracownika, jednak z racji dużej popularności tych benefitów i dostępności w wielu firmach, mogą one okazać się niewystarczające. Potrzeby pracowników są bardzo zróżnicowane pod wieloma względami i o ile prywatna opieka medyczna sprawdza się w większości przypadków, o tyle karta sportowa nie dla wszystkich osób będzie stanowiła atrakcyjny dodatek do wynagrodzenia. Osoby, które nie lubią spędzać czasu na siłowni, basenie czy na innego rodzaju zajęciach sportowych nie skorzystają z tego benefitu. Z tego powodu poza podstawowymi benefitami firmy wprowadzają mniej popularne rozwiązania, które mają za zadanie wynagrodzić zaangażowanie pracownika i poprawić jego efektywność. Rozwiązaniem takim są np. platformy benefitowe, na których pracownicy otrzymują comiesięczną pulę punktów, które mogą w późniejszym czasie wymieniać na bilety na różnego rodzaju wydarzenia kulturalne czy bony do popularnych sklepów.

Jakich benefitów oczekują pracownicy od swoich pracodawców?

Tym czego pracownicy oczekują od swoich pracodawców są ciekawe benefity pracownicze, które będą dopasowane do ich potrzeb. Wychodząc na przeciw tym oczekiwaniom pracodawcy starają się zapewnić benefity przynoszące korzyść nie tylko samym pracownikom, ale często także członkom ich rodzin. Wiele firm wprowadza dodatkowe prorodzinne benefity pracownicze, przykłady takich benefitów to np. prezenty mikołajkowe dla dzieci pracownika czy dofinansowanie do zakupu wyprawki szkolnej. Ciekawą formą benefitów pracowniczych są także różnego rodzaju eventy, na które pracownicy mogą zabrać najbliższych np. pikniki rodzinne. Benefity powinny być użyteczne dla pracowników, dlatego wiele osób ceni sobie możliwość korzystania ze sprzętu firmowego takiego jak elektronika czy też auto do swoich prywatnych celów.

Z jakimi ciekawymi benefitami można się spotkać w ogłoszeniach o pracę?

Wraz z rosnącą popularnością pakietów benefitów w wielu firmach, pracodawcy nieustanie poszukują nowych ciekawych rozwiązań. Największe firmy i korporacje wprowadzają nowoczesne benefity pracownicze, które mają podkreślić ich przewagę nad ofertami konkurentówW ogłoszeniach o pracę coraz częściej można spotkać informację o tym, że firma odpowiada za dofinansowanie lub nawet całkowite sfinansowanie zajęć związanych z nauką języka obcego. Pojawiają się również informacje o dofinansowaniu do okularów korekcyjnych. Popularne stają się również bony zniżkowe do wielu sklepów elektronicznych czy odzieżowych. W niektórych ogłoszeniach spotkać można się także z benefitem w postaci dodatkowego dnia urlopu z okazji urodzin.

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego pracodawca powinien zadbać o odpowiednie benefity dla swoich pracowników?

Poprzez benefity pracownicze u pracownika znacząco wzrasta motywacja do pracy oraz efektywność podejmowanych przez niego działań, co stanowi ogromną korzyść dla pracodawcy i prowadzonego przez niego biznesu.

Jakie są obecne trendy benefitowe dla pracowników?

Od kilku sezonów trendy benefitowe zmierzają ku dostarczeniu pracownikom jak najlepszych korzyści, które trudniej byłoby im uzyskać samodzielnie lub byłyby dla nich kosztowne. Z tego powodu duży nacisk kładzie się na prywatną opiekę medyczną oraz zapewnienie karty sportowej.

Czy podstawowe benefity są wystarczające w 2022 roku?

Najczęściej oferowane benefity mogą nie być już wystarczające w 2022 roku, stąd pracodawcy nieustanie proponują nowe ciekawe rozwiązania, które mają za zadanie zmotywować pracowników.

Jakich benefitów oczekują pracownicy od swoich pracodawców?

Pracownicy dążą do tego aby oferowane benefity były dla nich jak najbardziej użyteczne i wspierały ich rozwój na różnych płaszczyznach.

Z jakimi ciekawymi benefitami można się spotkać w ogłoszeniach o pracę?

Na rynku pojawiają się coraz ciekawsze formy benefitów pracowniczych. Z tego powodu w ogłoszeniach można spotkać się z benefitami przynoszącymi korzyści nie tylko w kwestii zawodowej ale także prywatnej, jak. np. dofinansowanie do hobby.

Podziel się

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka