Nie znaleźliśmy ofert pracy dla tego zapytania.

Praca alert - powiadomienia

Recepcjonistka

Nie znalazłeś czego szukasz? Nic straconego. Zobacz co możesz zrobić:

Sprawdź poprawność

Upewnij się, że nie ma żadnych literówek we wpisanych frazach.

Popraw filtry

Zmienić kryteria wyszukiwania lub wyczyścić wszystkie filtry

Dobierz zapytanie

Spróbuj wybrać odpowiedni zawód lub bardziej ogólne zapytanie.

Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy

Praca alert - powiadomienia

Recepcjonistka

Praca zawód recepcjonistka

Zawód recepcjonistki

W wyniku szybkiego rozwoju gospodarki rynkowej i procesów rynkowych w społeczeństwie, które przypadło na połowę XX wieku, powstało wiele nowych zawodów, rozszerzających i "precyzujących" obowiązki wcześniej istniejących zajęć. Jedną z tych specjalności jest zawód recepcjonisty-administratora, którego przedstawicieli spotykamy niemal codziennie w salonach kosmetycznych, restauracjach, klubach fitness, biurach i hotelach. Jedynie wyobrażenie o cechach tego zawodu jest dla większości bardzo niejasne, ponieważ bardzo niewielu ludzi rozumie, kim są: personelem lokalu, pracownikami biurowymi, pracownikami sekretariatu lub osobami ze specjalności zarządzania. Pomimo takiej niepewności w umysłach społeczeństwa, wśród wnioskodawców specjalność recepcjonisty cieszy się godną pozazdroszczenia popularnością. Na przykład obowiązki administratora restauracji obejmują m.in. spotkania z gośćmi lokalu, tworzenie wygodnych warunków do wypoczynku, rozwiązywanie konfliktów.

Recepcjonista praca

Wiele osób uważa, że praca jako recepcjonista to świetny początek kariery. W pewnym sensie tak jest. Funkcjonalnie zawód recepcjonisty pojawił się dawno temu. W tamtych czasach bary i restauracje nazywane były tawernami, przydrożnymi hotelami - gospodami i zajazdami. W takich lokalach właściciele całkowicie przejęli obowiązki recepcjonisty, okazjonalnie korzystając z pomocy asystentów (najbardziej zamożni mogliby zatrudniać urzędników, jak właściciele ziemscy). Gospodarze witali gości, zarządza personelem, ustalali zasady i upewniali się, że się dobrze czują. Recepcjonista pojawił się nieco później.

Recepcjonista hotelu rozmawia z gościem w obszarze sprzedaży (dotyczy to również administratorów restauracji) organizuje pracę załogi: sprzedawców, kelnerów, barmanów i tak dalej. Recepcjoniści tego typu monitorują wykonywanie obowiązków pracowniczych zgodnie ze wszystkimi standardami. Istnieje inna gałąź - recepcjonistów, jak "menedżerowie biznesowi". Ich obowiązki są bardzo szerokie, ale zadania przed nimi są o wiele bardziej skomplikowane. "Kierownictwo" zarządza pracą merchandiserów, w imieniu firmy zawiera umowy z różnymi firmami, aby świadczyć usługi BTL (prezentacje, degustacje, promocje itp.). Często recepcjoniści kontrolują również dostawę - może to być określone w oficjalnych obowiązkach, ale w rzeczywistości ta praca jest dla nich wykonywana zwykle przez właścicieli magazynu.

Recepcjonista - wymogi

Jaką specjalność potrzeba posiadać? Może to być dowolna specjalność związana z zarządzaniem przedsiębiorstwami: hotelarstwo, zarządzanie restauracją, obsługa społeczna i kulturalna, prawie każda specjalność jakiegokolwiek wydziału zarządzania w dowolnej uczelni (im wyższy poziom akredytacji, tym bardziej wiarygodny). Możesz uzyskać specjalność odpowiednią dla stanowiska recepcjonisty w wielu szkołach. Zauważono, że kobiety radzą sobie z tą pracą znacznie lepiej niż mężczyźni. Wydawałoby się, że mężczyźni są bardziej surowi i lepsi w roli menedżerów. Jednak recepcjoniści muszą komunikować się z osobami, które nie są im podporządkowane (jest to praktycznie główna część pracy): dostawcy, te same firmy promocyjne i oczywiście, klienci. A tu kobiecy urok jest nieodzownym narzędziem. Kobiety (kiedy naprawdę tego potrzebują) - doskonale odnajdują wspólny język z każdym.

Ile zarabia recepcjonistka?

Recepcjonistka może liczyć na wynagrodzenie 3100 złotych brutto miesięcznie. Jedna czwarta pracowników uwzględnionych w badaniach zarabiała ponad 3500 złotych brutto miesięcznie. Jedna osoba na dziesięć otrzymywała premię. Pracodawcy także byli skłonni dodawać pakiety medyczne i karty ze zniżkami.

Recepcjonista w biurze mówi przez telefon, oczywiście jego rola zależy od tego, jak "solidna" i duża jest organizacja. Należy zauważyć, że recepcjoniści przedsiębiorstw stworzonych za duże pieniądze (restauracje, luksusowe hotele, hotele z 4 gwiazdkami) otrzymują o wiele więcej. Oznacza to, że jeśli założymy, że biznesmen ma dużą sieć sklepów i supermarketów spożywczych, które są głównym źródłem jego dochodów, a jednocześnie ma kilka luksusowych restauracji, które służą dla ludzi biznesu, to recepcjoniści jego restauracji zarabiają 1,5-2 razy więcej, niż na stanowisku w mniej renomowanych miejscach.

Jeśli mówimy o ogólnie akceptowanych zadaniach recepcjonisty, ich lista wygląda następująco:

  • zapewnienie sprawnego działania firmy lub organizacji;
  • kontrola dyscypliny pracy personelu;
  • operacyjne rozwiązanie roboczych problemów produkcyjnych i konfliktów;
  • wdrażanie kontaktów zewnętrznych i praca z dostawcami;
  • prowadzenie działań zmierzających do zachowania wartości materialnych i technicznych;
  • sporządzanie dokumentacji sprawozdawczej;
  • współpraca z organami kontrolnymi i nadzorującymi.


Jakie cechy osobowości powinien mieć recepcjonista?

Ponieważ praca recepcjonistki, niezależnie od zakresu jej działalności, jest zasadniczo koordynacją działań wszystkich pracowników organizacji lub przedsiębiorstwa, przedstawiciel tego zawodu musi posiadać przede wszystkim umiejętności organizacyjne. Ponadto nie można wyobrazić sobie recepcjonisty, który nie miałby takich osobistych cech jak:

  • odporność na stres;
  • dobra wola;
  • inicjatywa;
  • determinacja;
  • bezstronność;
  • schludność;
  • tolerancja;
  • kompetentna mowa (ustna i pisemna);
  • dokładność;
  • odpowiedzialność;
  • powściągliwość;
  • erudycja

Jak zostać recepcjonistą?

Z wiedzy zawodowej i umiejętności potrzebnych w pracy recepcjonisty należy zwrócić uwagę na prawne cechy realizacji rodzaju działalności, w którą zaangażowany jest specjalista, znajomość specyfiki procesów organizacji, zasad obiegu pracy, podstaw psychologii i zarządzania konfliktem, prawa pracy, etyki biznesu, finansowych aspektów interakcji z partnerami biznesowymi. Zaletami tego zawodu jest również fakt, że większość czasu pracy (około 70%) jest wykorzystywana przez specjalistę do bezpośredniej interakcji z ludźmi. A to przyczynia się do rozwoju umiejętności komunikacyjnych, które pomagają profesjonalistom nie tylko w ich działalności zawodowej, ale także w życiu osobistym.

Za zaletę można uznać wszechstronność zawodu. Obowiązki zawodowe wszystkich recepcjonistów są zasadniczo podobne, a w razie potrzeby specjalista może stosunkowo łatwo zmienić zakres działań. Na przykład recepcjonista hotelu może szybko opanować pracę firmy restauracyjnej i uzyskać stanowisko recepcjonisty restauracji lub kawiarni. To prawda, że ​​będzie musiał przejść szkolenie na specjalnych kursach, aby dokładnie poznać cechy gości gastronomicznych, jednak jest to tylko formalność.

Główną wadą zawodu administratora są trudne warunki pracy. Recepcjonista musi:

  • prawie cały czas spędzać na nogach, z powodu tego ta praca jest tylko dla mocnych ludzi, którzy są w dobrej formie fizycznej;
  • stale rozwiązywać sytuacje konfliktowe, które mogą powodować przewlekłe zmęczenie i depresję;
  • kontrolować ogromną ilość procesu produkcyjnego, co również negatywnie wpływa na ogólny stan emocjonalny i psychiczny specjalisty.