Zawody i ich potencjał

Konsultant telefoniczny - jak pracować z przyjemnością i dobrze zarabiać

31 marca 2020

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 29 głosów

29 głosów

3 komentarze
Konsultant telefoniczny - jak pracować z przyjemnością i dobrze zarabiać
Praca na słuchawkach przez 8 godzin dziennie to musi być koszmar. W dodatku - jak taki biedny pracownik może mieć czas, chociażby na śniadanie? Ale... okazuje się, że jest wielu pracowników call center, którzy nie zamieniliby swojej profesji na żadną inną. Gdzie więc tkwi sekret dobrej, przyjemnej i jeszcze w dodatku świetnie płatnej posady "na słuchawkach"?

O odsłonięcie małego rąbka tajemnicy poprosiłam Tomka - jednego z najlepszych pracowników dużej firmy, zatrudniającej ponad setkę konsultantów telefonicznych. Oto jego refleksje.

Praca jako konsultant telefoniczny

Ponad dwa lata temu, szczerze mówiąc- całkiem przypadkiem, dobrze trafiłem. Złożyłem swoje CV w firmie, która szkoli specjalistów. Zapewnia im przy tym pełny pakiet socjalny i warunki podporządkowane kodeksowi pracy. Tutaj nie ma pracy "na czarno". Każdy dostaje umowę pierwszego dnia, jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia. Pracodawca dopłaca do opieki medycznej. Mamy też ubezpieczenie grupowe. W kuchni: kawa, herbata, mikrofala i komplet naczyń i oczywiście jest czas, żeby z tego skorzystać. Gdy słyszę, że są firmy, które nawet nie pozwalają na wyjście do toalety, to nie mogę uwierzyć, że ktoś się tam zatrudnia. Dla mnie, warunki, w jakich pracuję, są tak samo ważne, jak zarobki. I oczekuję szacunku ze strony przełożonych. Upomnienia gdy czegoś nie dopilnuję? Owszem doceniam, ale ważna jest forma, w jakiej je otrzymam. U nas nie obraża się nikogo i nie przedstawia go jako przykład głupoty.

Poniższy film to relacja innej pracownicy z pracy w charakterze konsultanta telefonicznego:

Video

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca Telemarketer

127 -pracownik call center

Centralna Baza Ofert Pracy

  • Radom
Dodana

Specjalista sprzedaży telefonicznej

CRISPY NATURAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA

  • Kalisz
Dodana

Pracownik centrum obsługi telefonicznej (pracownik call center)

SUNEXPERT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

  • Zabrze
Dodana

Specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta

IBS SCHERER POLSKA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

  • Wrocław
Dodana
Dodana

Wiedza telemarketera

Zgłębienie wiedzy nie jest takie proste. Szkolenia, szkolenia i egzaminy. Ale udało się. Dziś wszystko wydaje mi się całkiem przejrzyste, choć rozumiem doskonale lęk nowych kandydatów do pracy, gdy boją się, że "nie ogarną". Uczą się przecież nie tylko o produkcie, ale także obsługi systemu informatycznego i zdobywają umiejętności miękkie (czyli jak prowadzić rozmowę). Cały czas uzupełniam wiedzę. Nie wyobrażam sobie, że mógłbym swobodnie rozmawiać, nie będąc pewnym przekazywanych klientom wiadomości.

Pozytywne nastawienie do pracy

Gdybym budził się rano i myślał: O rety! Jak mi się nie chce! To nie mam szans na dobry dzień. A przecież nie płacą mi za założenie słuchawek na uszy, ale za efekty pracy. Dlatego staram się nie użalać nad swoim losem i myślę pozytywnie. Złośliwi klienci? Oczywiście zdarzy się niezbyt miła osoba, ale sam mam kiepską reakcję, gdy ktoś dzwoni do mnie w niewłaściwym momencie. Przecież każdy może mieć gorszy humor czy jakieś kłopoty, a tu nagle telefon nie wtedy co potrzeba i nie od tego co potrzeba. Każdy pracownik call center powinien to zrozumieć i jeszcze jedno: nie brać wszystkiego do siebie. Nieuprzejmy klient nie ma przecież na myśli konkretnej osoby, tylko czasami lubi sobie ponarzekać.

Video

Stres w pracy konsultanta telefonicznego

Ja też mam gorsze dni i wszystko wyprowadza mnie z równowagi. Czasami muszę się bardzo starać, żeby moi klienci tego nie odczuli. Wiem, że nie wolno mi przenosić swoich kłopotów do pracy. Ale mam super kolegów i koleżanki i niekiedy im się pożalę (oczywiście nie za często, bo gram tu niezłego twardziela). Ale tak na serio: w naszej pracy potrzeba grupy. Tutaj dzielimy się doświadczeniami, uczymy nawzajem i wspólnie się wspieramy, bo, nie ukrywam: czasami, po gorszym dniu głupie hasło "Jutro będzie lepiej" może wyratować przed depresją.

Zarobki w call center

Zarabiam sporo. Z wiadomych względów zachowam kwotę w tajemnicy. Powiem tylko tyle: na call center zarobki są mierzone zaangażowaniem. Wprawdzie mamy gwarancję, że w najgorszym wypadku dostaniemy najniższą krajową, ale kto chciałby za tyle pracować? Na pewno nie ja. Po to przychodzę do pracy, żeby zrobić swoje i na koncie mieć godną tego sumkę. Co ze słabszymi? Czasami przychodzi ktoś, kto minął się z powołaniem i sam szybko rezygnuje. Nie każdy niestety sprawdzi się w tej pracy. Ci, którzy chcą pracować, ale coś im nie wychodzi, mogą liczyć na wsparcie trenerów i kierownika. Nie raz byłem świadkiem, jak ktoś był już prawie załamany i chciał odejść, a po kilku spotkaniach szkoleniowych dostawał premię za wysokie wyniki.

Czy Tomek zdradził wszystkie sekrety dobrej pracy na call center? Pewnie część zostawił dla siebie. Ale jedno jest pewne: do efektywnej pracy potrzebne są właściwe warunki. Wielokrotnie, w wypowiedziach Tomka powracała kwestia wsparcia trenerów. Oczywiście, kolejnym ważnym elementem jest pozytywne nastawienie i świadomość, że są dni lepsze i gorsze.

O odpowiedź na pytanie: jak pracować na call center z przyjemnością i dobrze zarabiać zapytałam także "drugą stronę", czyli przedstawiciela jednego z pracodawców: "Pesymiści nastawieni na nie nie osiągną sukcesu. Żeby dobrze zarabiać trzeba być sobą, wierzyć w siebie i nie bać się kontaktu z ludźmi. Pracodawca może zapewnić pomoc w zdobyciu wiedzy, ale pewne cechy osobowe muszą być w nas samych" - podpowiada Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w porównywarce ubezpieczeń samochodowych rankomat.pl, zajmująca się od kilku lat rekrutacją nowych pracowników.

To może Cię również zainteresować

Praca w call center - wady i zalety

Najczęściej zadawane pytania

Kto nadaje się do pracy w call center?

Pracownicy call center powinni mieć pewne umiejętności i predyspozycje jak np. dobrą dykcję czy odpowiednią intonację. Ważne jest również pozytywne nastawienie do pracy i umiejętność słuchania osoby po drugiej stronie słuchawki.

Ile można zarobić w call center?

Zarobki w call center najczęściej są skonstruowane na systemie prowizyjnym. Wszystko zależy zatem od zaangażowania konsultanta telefonicznego.

3 komentarze

Wulgas

Wulgas

Jak wszędzie znajdą się zwolennicy takiego zarabiania, którzy jeszcze potrafią się odnaleźć - to pewnie praca dla takich osób.
Kazimiera

Kazimiera

Wszystkie rady są dobre ale wiele firm zupełnie daje słabe warunki i wcale tak nie jest jak szumnie się pd=od tym względem oni reklamują.
Ola

Ola

Konsultant telefoniczny - jak pracować z przyjemnością i dobrze zarabiać. Ciekawy artykuł. Moja znajoma pracuje i prawie 8 godzin dzwoni do kogoś............ i jest zadowolona z tej pracy.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka