Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 4087        SUBSKRYBUJE: 7544
Tematy, które interesują czytelników:  Wypowiedzenie umowy zlecenia, Katalog zawodów, Co zabrać na rozmowę

Jakie ćwiczenia wykonać podczas przerwy w pracy?

Jakie ćwiczenia wykonać podczas przerwy w pracy?
O tym, że warto dbać o siebie przekonują przede wszystkim specjaliści, którzy punktują wszystkie korzyści płynące z pracy nad sobą. Tych jest wiele – dzięki ćwiczeniom można poprawić swoją wytrzymałość i jednocześnie zadbać o lepsze unaczynienie serca. Nie bez znaczenia jest też możliwość uchronienie się przed podniesionym poziomem cholesterolu we krwi. Właśnie on, a dokładniej jedna z jego frakcji, osadzając się na ścianach naczyń krwionośnych, doprowadza do zawału czy miażdżycy.

Efekty regularnych ćwiczeń widać również we wzmocnieniu mięśni oddechowych. W efekcie lepiej jest dotleniony nasz organizm. Zapomnieć nie można też o uwalnianiu endorfin. Choć po większym wysiłku możesz być zmęczony, zawsze będziesz też zadowolony – to właśnie efekt działania endorfin. Wszystko to sprawia, że stare powiedzenie „sport to zdrowie” ma swoje uzasadnienie.


Odprężenie w biurze

Każdy pracownik ma prawo do przerwy – gwarantują mu to przepisy Kodeksu pracy. W zależności od organizacji czasu pracy w zakładzie pracy, zatrudnieni mogą liczyć na przerwę trwającą kwadrans lub dłużej. Maksymalnie pauza od świadczenia zawodowych obowiązków może wynosić godzinę. Jest to tzw. przerwa lunchowa, która w Polsce zdobywa coraz większą popularność.

To Cię powinno też zainteresować: Przerwa w pracy. Jakie są Twoje prawa?

Niezależnie od tego, ile czasu możesz odpoczywać, zjedzenie posiłku z całą pewnością nie zajmie ci całego wolnego czasu. Z tego też względu powinieneś się zainteresować możliwością wykonania kilku ćwiczeń, które poprawią ci samopoczucie i sprawią, że prawidłowo zadbasz o swoje ciało. Przykładowe ćwiczenia, jakie możesz wykonać w biurze, znajdziesz w artykule: „Krótkie ćwiczenia w pracy”. Stosując się do zawartych w tekście wskazówek, zadbasz o wzmocnienie klatki piersiowej czy wymodelujesz łydki.


Gdy możesz wyjść z biura

Przy dłuższej pracy z powodzeniem możesz wykonać ćwiczenia na świeżym powietrzu. Jeżeli nie masz ochoty specjalnie się ruszać lub nie możesz sobie na to pozwolić z uwagi na porę roku, to najłatwiejszym sposobem na to, by się poruszać, będzie energiczny spacer. Taki powinien trwać 10–30 min. Jeżeli czujesz się na siłach, możesz połączyć go z truchtem. To doskonała okazja, by zadbać o swój organizm i jednocześnie sylwetkę.

Jeżeli masz więcej czasu i chęci, to możesz wyjść np. do parku, by wykonać kilka ćwiczeń na powietrzu. Coraz więcej parków czy zielonych kącików w centrum miasta zostaje wyposażona w siłownie zewnętrzne. W praktyce zatem nie powinieneś mieć większych problemów, by się odprężyć i poćwiczyć. Zawsze też możesz sprawdzić, jakie ćwiczenia z powodzeniem wykonasz na świeżym powietrzu i to bez korzystania ze specjalnych urządzeń. Przykłady znajdziesz tutaj: http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/cwiczenia-wzmacniajace-na-swiezym-powietrzu-wideo_34824.html.


A może usiądziesz na… piłce?

Nie każdy pracownik pracujący w biurze ma kontakt z klientem. Oznacza to, że nie musi on np. dbać o dress code. W ostatnich latach coraz więcej mówi się o korzyściach wynikających z siedzenia czy wykonywania ćwiczeń na piłkach gimnastycznych. Pozwalają one na wzmocnienie całego korpusu i naukę równowagi. W sklepach z artykułami i urządzeniami biurowymi można znaleźć nawet specjalne krzesła na piłki gimnastyczne. Może zatem warto zainteresować się tematem bliżej i pomyśleć o nietypowym fotelu?

Oceń ten wpis
Jakie ćwiczenia wykonać podczas przerwy w pracy?
Ocena: 3.5, liczba głosów: 16

Zobacz inne porady

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.