Nie każda firma zatrudnia specjalistów od reklamy w mediach społecznościowych, ponieważ stworzenie takiego etatu w przedsiębiorstwie może być kosztowne. Tańszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy ze sklepem lub agencją reklamową, które oferują profesjonalne prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Taka usługa polega nie tylko na informowaniu fanów o nowościach czy promocjach, lecz także na budowaniu długofalowej relacji przez np. publikację merytorycznych treści, dzięki którym klienci będą dokonywać lepszych wyborów.
Social media – by dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców
Dlaczego media społecznościowe cieszą się tak dużą popularnością? Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, i to z różnymi przekazami. Reklama w takich mediach nie ogranicza się tylko do Facebooka. Obecność w social media wiąże się również z promowaniem towarów czy usług na tematycznych blogach czy mikroblogach.
Gdzie trzeba koniecznie być? Na to pytanie pomogą odpowiedzieć profesjonaliści. Dzięki współpracy z wyspecjalizowanym sklepem czy agencją reklamową zainteresowany przedsiębiorca nie musi samodzielnie sprawdzać, w których miejscach znajdzie przedstawicieli konkretnej grupy wiekowej czy zawodowej. A ten aspekt jest szalenie istotny – niewłaściwe określenie docelowej grupy odbiorców wiąże się z utratą środków przeznaczonych na reklamę.
Liczba użytkowników i odsłon
W planowaniu kampanii reklamowej w mediach społecznościowych liczy się zarówno codzienna liczba użytkowników, jak i liczba wygenerowanych przez nich odsłon. Zasada jest prosta: jeżeli serwis ma zaangażowanych użytkowników, to spędzają oni sporo czasu na przeglądaniu jego treści. W efekcie również reklama musi zostać przez nich zauważona.
W Polsce najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi są Facebook i Nasza Klasa. Z badania przeprowadzonego przez Megapanel wynika, że w tym pierwszym serwisie najwięcej kont tworzonych jest przez osoby w wieku od 15 do 35 lat, drugi zaś gromadzi użytkowników w wieku poniżej 15 i powyżej 35 lat. Takie dane są istotne dla każdego, kto zamierza inwestować w reklamę w mediach społecznościowych.
Liczba wpisów ma znaczenie
Sama obecność w mediach społecznościowych czy na tematycznych blogach nie wystarczy, by zainteresować potencjalnych klientów marką, produktem czy usługą. Ważna jest również liczba publikowanych wpisów oraz ich treść. Jeśli zdecydujemy się na współpracę z profesjonalistami, możemy być pewni jakości i tego, że treści będą się ukazywały we wcześniej ustalonych terminach. To rozwiązanie idealne dla przedsiębiorców niemogących samodzielnie zadbać o publikację tekstów.
Aby wpis został zauważony, musi być nie tylko dobry jakościowo, lecz także wywoływać w odbiorcach konkretne emocje. Pozwala to na zainicjowanie dyskusji z potencjalnymi klientami, a tworzenie angażujących wpisów czy tekstów to sztuka, która nie każdemu się udaje.
Środki, które się zwracają
Reklama w mediach społecznościowych to dobra inwestycja, pod warunkiem że osoba prowadząca kampanię będzie wiedziała, w jaki sposób pozyskać zainteresowanie odbiorców. Skorzystanie z pomocy profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem, jeżeli firma chce widzieć efekty swoich działań i mieć pewność, że poczynione nakłady zwrócą się jej w postaci zysku.
To może Cię również zainteresować