Pracownik - prawa i obowiązki

A czy Ty korzystasz z mediów społecznościowych?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 10 głosów

10 głosów

4 komentarze

A czy Ty korzystasz z mediów społecznościowych?
Firmy już dawno odkryły korzyści płynące z korzystania z mediów społecznościowych. Dziś jednak nie liczy się wyłącznie obecność przedsiębiorstwa na Facebooku czy Twitterze, konieczna jest też sprawna komunikacja z fanami.

 Nie każda firma zatrudnia specjalistów od reklamy w mediach społecznościowych, ponieważ stworzenie takiego etatu w przedsiębiorstwie może być kosztowne. Tańszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy ze sklepem lub agencją reklamową, które oferują profesjonalne prowadzenie profilu w mediach społecznościowych. Taka usługa polega nie tylko na informowaniu fanów o nowościach czy promocjach, lecz także na budowaniu długofalowej relacji przez np. publikację merytorycznych treści, dzięki którym klienci będą dokonywać lepszych wyborów.

Social media – by dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców

Dlaczego media społecznościowe cieszą się tak dużą popularnością? Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, i to z różnymi przekazami. Reklama w takich mediach nie ogranicza się tylko do Facebooka. Obecność w social media wiąże się również z promowaniem towarów czy usług na tematycznych blogach czy mikroblogach.

Szukasz pracy?
Dodana
Polecana

Administracja Biurowa, Kadry

Ralen Group

  • Bielsko-Biała
Dodana
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Gdzie trzeba koniecznie być? Na to pytanie pomogą odpowiedzieć profesjonaliści. Dzięki współpracy z wyspecjalizowanym sklepem czy agencją reklamową zainteresowany przedsiębiorca nie musi samodzielnie sprawdzać, w których miejscach znajdzie przedstawicieli konkretnej grupy wiekowej czy zawodowej. A ten aspekt jest szalenie istotny – niewłaściwe określenie docelowej grupy odbiorców wiąże się z utratą środków przeznaczonych na reklamę.

Liczba użytkowników i odsłon

W planowaniu kampanii reklamowej w mediach społecznościowych liczy się zarówno codzienna liczba użytkowników, jak i liczba wygenerowanych przez nich odsłon. Zasada jest prosta: jeżeli serwis ma zaangażowanych użytkowników, to spędzają oni sporo czasu na przeglądaniu jego treści. W efekcie również reklama musi zostać przez nich zauważona.

W Polsce najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi są Facebook i Nasza Klasa. Z badania przeprowadzonego przez Megapanel wynika, że w tym pierwszym serwisie najwięcej kont tworzonych jest przez osoby w wieku od 15 do 35 lat, drugi zaś gromadzi użytkowników w wieku poniżej 15 i powyżej 35 lat. Takie dane są istotne dla każdego, kto zamierza inwestować w reklamę w mediach społecznościowych.

Liczba wpisów ma znaczenie

Sama obecność w mediach społecznościowych czy na tematycznych blogach nie wystarczy, by zainteresować potencjalnych klientów marką, produktem czy usługą. Ważna jest również liczba publikowanych wpisów oraz ich treść. Jeśli zdecydujemy się na współpracę z profesjonalistami, możemy być pewni jakości i tego, że treści będą się ukazywały we wcześniej ustalonych terminach. To rozwiązanie idealne dla przedsiębiorców niemogących samodzielnie zadbać o publikację tekstów.

Aby wpis został zauważony, musi być nie tylko dobry jakościowo, lecz także wywoływać w odbiorcach konkretne emocje. Pozwala to na zainicjowanie dyskusji z potencjalnymi klientami, a tworzenie angażujących wpisów czy tekstów to sztuka, która nie każdemu się udaje.

Środki, które się zwracają

Reklama w mediach społecznościowych to dobra inwestycja, pod warunkiem że osoba prowadząca kampanię będzie wiedziała, w jaki sposób pozyskać zainteresowanie odbiorców. Skorzystanie z pomocy profesjonalistów jest najlepszym rozwiązaniem, jeżeli firma chce widzieć efekty swoich działań i mieć pewność, że poczynione nakłady zwrócą się jej w postaci zysku.

 

To może Cię również zainteresować

Katalog zawodów - dlaczego dobrze do niego zajrzeć?

Podziel się

4 komentarze

Fania

Fania

Mało kto nie korzysta, oczywiście wiele ludzi to bojkotuje ale powiedzmy sobie szczerze w wielu sytuacjach nie da się nie korzystać.
Ireneusz

Ireneusz

Spora liczba ludzi korzysta z wielu rodzajów mediów społecznościowych nie tylko takich jak facebook ale twitter. Ich wykorzystywanie jednak trzeba rozgraniczyć na prywatne i nie tylko.
Waldek

Waldek

A czy Ty korzystasz z mediów społecznościowych? Ciekawy artykuł. Odpowiadam - korzystam... taka konieczność w obecnych czasach.
Sikora

Sikora

Dzisiaj wykorzystywanie mediów społecznościowych jest norma dla firm i ich pracowników. Wiele działalności jest przez nie prowadzona i ma to także wpływ na sprzedaż.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka