Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 927        SUBSKRYBUJE: 6987
Tematy, które interesują czytelników:  Rozmowa kwalifikacyjna pytania, Umowa zlecenie składki, Mobilność zawodowa, Wypowiedzenie umowy

Zatrudnienie przez urząd pracy to korzyści

Zatrudnienie przez urząd pracy to korzyści

Pracodawca, który zainteresowany jest utworzeniem nowego stanowiska pracy może poszukiwać potencjalnego pracownika w urzędzie pracy. Ten sposób rekrutacji jest często pomijany, choć korzyści wynikające ze zgłoszenia się podmiotu zatrudniającego właśnie do urzędu pracy mogą być całkiem spore.

Współcześnie znacząca część firm, które zainteresowane są zatrudnieniem pracownika zamieszcza stosowną ofertę czy to w prasie branżowej, czy też na portalach związanych z tematyką pracy. Niekiedy, aby odciążyć dział kadr w firmie, szef decyduje się na podjęcie współpracy z zewnętrznym podmiotem specjalizującym się w przeprowadzaniu rekrutacji. W całym procesie często pomijany jest urząd pracy, który ma olbrzymi potencjał i przede wszystkim jest tym urzędem, do którego bezrobotni zwracają się w pierwszej kolejności. Taki stan rzeczy, jak wskazują specjaliści, może być związany z utartym stereotypem, jakoby w urzędach pracy zarejestrowane były osoby wyłącznie o niskich kwalifikacjach. Tymczasem jest odwrotnie, zaś korzystając z pośrednictwa urzędu pracy pracodawca może zyskać całkiem sporo.

 

Dofinansowanie stanowiska pracy

Jedną z korzyści płynących z korzystania z pomocy urzędu pracy jest możliwość otrzymania przez pracodawcę dofinansowania na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy. Szczegółowe informacje w tym zakresie znaleźć można w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 roku. W niektórych przypadkach będzie możliwe całkowite wyeliminowanie wydatków na utworzenie stanowiska pracy. Taka pomoc jest szczególnie ważna i doceniana zwłaszcza przez pracodawców, którzy dopiero otworzyli działalność gospodarczą lub prowadzą niewielką firmę. Warto przy tym dodać, że programów, które realizują urzędy pracy w ostatnich latach przybyło. Oznacza to, że na wsparcie liczyć może znacząca grupa pracodawców.

Warto wspomnieć, że utworzenie stanowiska pracy należy do obowiązków pracodawcy zatrudniającego kolejnego pracownika. Więcej informacji na ten temat można uzyskać: Koszty związane z utworzeniem stanowiska pracy.

 

Jakie kroki poczynić?

Aby zatrudnić pracownika przez urząd pracy, konieczne jest złożenie w tej instytucji określonego wniosku, czyli po prostu oferty pracy. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy ze starostą lub prezydentem miasta na prawach powiatu o utworzeniu stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej, która jest zarejestrowana w urzędzie pracy. Ważnym punktem jest przygotowanie przyszłemu pracownikowi stanowiska pracy, które wyposażone będzie w niezbędne urządzenia czy maszyny. Ostatnim krokiem jest zawarcie odpowiedniej umowy ze skierowanym przez urząd bezrobotnym, który będzie wykonywał pracę na rzecz podmiotu zatrudniającego. To nieskomplikowana, choć nieco czasochłonna procedura, którą musi przejść każdy zainteresowany pracodawca.

To Cię powinno też zainteresować: Urząd pracy - sprzymierzeniec czy wróg?

 

Konieczne wypełnienie wniosku

Trzeba pamiętać, że nie każdy pracodawca może starać się o dofinansowanie z urzędu pracy. Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ważne jest, aby zainteresowany podmiot bardzo dokładnie wypełnił wniosek. Ponadto, musi on wykazać, że działalność gospodarczą prowadzi minimum sześć miesięcy. Niezbędne jest również oświadczenie, że wypłaca on pensje zatrudnionym pracownikom w terminie, na czas reguluje zobowiązania podatkowe oraz opłaca składki na ubezpieczenie społeczne czy zdrowotne. Pracodawca musi również wykazać, że nie zwolnił pracownika w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, zaś jego firma nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Powyżej wskazane informacje są jednak przykładowe i urząd pracy może żądać także innych dokumentów.

 

Zobowiązania pracodawcy

Gdy mowa o dofinansowaniu stanowiska pracy dla bezrobotnego, pracodawca ? jak wskazano powyżej ? podpisuje stosowaną umowę również ze starostą. W tej zobowiązuje się nie tylko zatrudnić bezrobotnego na pełen etat, ale również na określony okres, w tym wypadku mowa o 24 miesiącach. Warto też wiedzieć, że firma otrzyma zwrot wyłożonych środków dopiero wówczas, gdy przedłoży stosowne rozliczenie kosztów, które poniosła na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy dla osoby bezrobotnej. Pracodawca powinien też pamiętać, że w niektórych sytuacjach będzie mógł ubiegać się o jednorazowy zwrot kosztów związanych z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne za pracownika. W tym wypadku również konieczne jest spełnienie odpowiednich przesłanek.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.