Pracodawca - prawa i obowiązki

Jak zatrzymać dobrego pracownika w firmie?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 12 głosów

12 głosów

4 komentarze

Jak zatrzymać dobrego pracownika w firmie?
Pracuje u ciebie kilka osób, bez których firma nie rozwijałaby się tak szybko? Czas o nich zadbać – podwyżka czy premia nie zawsze załatwia sprawę. Dowiedz się, jak zatrzymać solidnych i rzetelnych pracowników w firmie.

Jako pracodawca z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę, że za sukcesem twojej firmy stoją oddani pracownicy. Ci najlepsi są na wagę złota, bo to właśnie ich praca przekłada się na efekty finansowe firmy. Ponieważ takich pracowników chciałaby mieć każdy szef, nie możesz wykluczyć sytuacji, że twoja konkurencja będzie chciała podkupić najlepszych, którzy pracują u ciebie. Jeżeli odpowiednio wcześnie nie zadbasz o swoich podwładnych, może się okazać, że faktycznie masz problem, bo na twoim biurku lądują kolejne wypowiedzenia. Jak do tego nie dopuścić? Okazuje się, że jest kilka skutecznych sposobów.


1) Premia to nie wszystko

Cykliczne podwyżki? Premie za sprzedaż? To może, ale nie musi działać. Potrzeby pracowników zmieniają się w czasie. Osoby młode, które mają wiele potrzeb i wydatków, zwracają uwagę przede wszystkim na wysokość wynagrodzenia. Są jednak i tacy pracownicy, dla których najważniejszy jest rozwój osobisty i dobra atmosfera w pracy. Jeżeli uważasz zatem, że wszystko rozwiążesz kolejnymi podwyżkami, możesz się zdziwić.

Aby zatrzymać najlepszych w firmie, musisz pamiętać o ciągłym badaniu potrzeb swoich pracowników. Jeżeli zbudowane przez ciebie przedsiębiorstwo jest niewielkie, to z pewnością masz dobry kontakt z każdym z podwładnych. W sytuacji, gdy firma jest duża i posiada dział HR, to specjaliści w nim zatrudnieni powinni być odpowiedzialni za pozyskiwanie takich informacji.

Szukasz pracy?
Dodana

PRACOWNIK UTRZYMANIA RUCHU (K/M)

AUDIT HR Sp. z o.o.

  • Kłodawa
Dodana

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej poszukiwany

International Trilingual School of Warsaw

  • Warszawa
Dodana
Polecana

Księgowa/Księgowy

ZESSTOS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

  • Częstochowa
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana


2) Szczerość popłaca

Plotki czy niedopowiedzenia mogą sprawić, że pracownicy stracą do ciebie zaufania. Zamiast zatem używać półsłówek, mów wprost i osobiście informuj swoich podwładnych o zmianach, jakie będą mieć miejsce w najbliższych tygodniach czy miesiącach. Zaletą takiego, bezpośredniego bycia w kontakcie z pracownikami, jest to, że będą oni czuć się ważnymi dla firmy.

Szczególnie ważne są informacje na temat zmiany stylu pracy i kadrowe. Jeżeli jesteś otwartym szefem, podpytuj pracowników, w jaki sposób rozwiązaliby poszczególne problemy, pozwól im przedstawić swoje pomysły.


3) Nagradzaj i doceniaj

Źle pracuje się w firmach, w których pracodawca nie docenia starań swoich podwładnych. Chcąc zatrzymać w pracy najlepszych, powinieneś postawić na system nagród. Pamiętaj, aby zasady ich przyznawania były przejrzyste. Doceniać możesz nie tylko pieniędzmi czy awansami – niekiedy ważniejsza jest po prostu pochwała. Nie obawiaj się zatem podsumowywać poszczególnych tygodni czy miesięcy pracy i nagradzać tych, którzy faktycznie na to zasłużyli.

Jeżeli chodzi o nagrody, pamiętaj, że takimi mogą być też szkolenia i kursy. Współcześni pracownicy chcą się rozwijać. Udział w szkoleniu czy branżowej konferencji może być nagrodą, może być również znakiem dla innych pracowników, że warto się starać, bo to procentuje.


4) Sprecyzuj swoje oczekiwania

Wyobraź sobie, że jesteś pracownikiem. Chciałbyś otrzymać szczegółowe informacje na temat tego, czego pracodawca będzie od ciebie wymagał, prawda? Jako pracodawca musisz zatem wysyłać jasne sygnały swoim pracownikom. Precyzując swoje oczekiwania, możesz jedynie zyskać – pracownicy będą wiedzieć, co mają robić.

Jeżeli każdego dnia w twojej głowie pojawiają się nowe pomysły, a pracownicy nie są pewni, co spotka ich po przekroczeniu progu firmy, to wiedz, że mogą się oni denerwować. Stres, jak z pewnością wiesz, nie zawsze ma pozytywny wpływ na nas. Unikaj zatem sytuacji, gdy pracownicy nie otrzymują od ciebie konkretnych informacji.

To może Cię również zainteresować

Motywowanie pracowników - dlaczego warto to robić?

Podziel się

4 komentarze

Hania

Hania

Jak zatrzymać dobrego pracownika w firmie? Pewnie ma powody, że pragnie odejść z zakładu w którym pracuje. Powinno się z nim szczerze porozmawiać i poznać przyczynę.
znawca

znawca

Należy poznać przyczynę, dlaczego dobry pracownik pragnie się zwolnić. Może tam gdzie pragnie iść, dają większe wynagrodzenie. Może przyczyna jest inna. Ważne, aby znać powód...
Tata

Tata

Specyfikacja osoby opisuje zdolności, umiejętności i wiedzę idealnego kandydata, pomagając wybrać najlepszą osobę do pracy, a nie osobę, którą najbardziej lubisz. Gdy opinia jest korzystna to trzeba zastosować wiele możliwości by ich zatrzymać.
Honorata

Honorata

Jeżeli oferta zostanie przedstawiona w taki sposób, że jest mega atrakcyjna to muszą być chyba bardzo osobiste czynniki, które powodują, że pracownik nie przyjmie takiego awansu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka