Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 962        SUBSKRYBUJE: 6959
Tematy, które interesują czytelników:  Referencje, Emerytura

Wirtualne biuro. Pomysł na intratny biznes?

Wirtualne biuro. Pomysł na intratny biznes?

Skoro popularność wirtualnych biur rośnie, to osoby poszukujące intratnego pomysłu na biznes, mogą zastanawiać się, czy nie warto spróbować swoich sił właśnie w tym segmencie rynku. Rzeczywiście, prowadzenie takiej działalności może być sposobem na spełnienie zawodowych aspiracji i jednocześnie przynieść konkretny zarobek. Nie obejdzie się jednak bez inwestycji i sporej kwoty pieniędzy na start.

Prowadzenie firmy jest wyzwaniem, bo jej właściciel musi zadbać o szereg szczegółów. Ponieważ większość przedsiębiorców szuka oszczędności na wszystkich płaszczyznach, część rozważa możliwość skorzystania z wirtualnych biur. Funkcjonują one w Polsce od niedawna, ale coraz głośniej o korzyściach, które mogą osiągnąć przedsiębiorcy, gdy zdecydują się na korzystanie z ich usług.

 

Wirtualne biuro. Ile to kosztuje?

Koszty otwarcia wirtualnego biura z pewnością nie należą do najmniejszych. Wszystko dlatego, że lokalizacja takiej działalności gospodarczej ma olbrzymie znaczenie dla potencjalnych klientów. Z tego też względu największym kosztem jest wynajem pomieszczeń w jednym z biurowców zlokalizowanych w centrum miasta. Lokal musi być przy tym odpowiednio duży, by można było z niego wydzielić np. strefę pracy. W tej umieścić można np. biurka, które będą mogli wynajmować zainteresowani przedsiębiorcy (więcej: „A może współdzielenie biura? Coworking coraz popularniejszy!”). Jeżeli wirtualne biuro ma spełniać oczekiwania również dużych firm, to powinno oferować również dobrze wyposażoną salę konferencyjną.

To Cię powinno też zainteresować: Coworking - poszerz swoje biznesowe kontakty

Ile kosztuje wynajem przestrzeni biurowej w centrum miasta? Ceny są zróżnicowane, bo od 24 do nawet 90 zł za metr kwadratowy. Wiele zależy od standardu wykończenia, część biur można wynająć już z niezbędnych wyposażeniem. Z tego też względu wynajem przestrzeni biurowej w centrum miasta stanowi najpoważniejszy wydatek.


Specjaliści na wagę złota

By wirtualne biuro działało sprawnie, niezbędne jest zatrudnienie pracowników. Nie mogą to jednak być przypadkowi pracownicy, tylko specjaliści. Zatrudnienie np. księgowej, nawiązanie współpracy z kancelarią radcowską czy agencją interaktywną, pozwala zaoferować szeroki wachlarz usług, co ma znaczenie – zdecydowana większość przedsiębiorców preferuje korzystanie z usług jednego podmiotu, czyli takiego, który oferuje kompleksowe usługi.

Zatrudnienie specjalistów wiąże się z konkretnymi kosztami. Najlepszym rozwiązaniem jest dokładne przemyślenie formy zatrudnienia – nie zawsze wybór umowy o pracę jest najlepszym rozwiązaniem, może się okazać, że zdecydowanie lepszym będzie podpisanie umów cywilnoprawnych. Umowa zlecenie czy umowa o dzieło to również niższe koszty dla przedsiębiorcy.


Bez reklamy się nie obejdzie

Nawet najlepiej wyposażone wirtualne biuro potrzebuje na starcie reklamy. Dzięki niej może zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą. Na jaką reklamę postawić, by była ona skuteczna? Przyda się zarówno tradycyjna, jak i internetowa. O tym, jak należy reklamować swoją firmę w internecie, zainteresowani mogą przeczytać w tym artykule.

Reklama przyda się zarówno w początkowej fazie prowadzenia firmy, jak i późniejszej. Dobrze, by właściciel biura pomyślał o reklamie również na zewnątrz budynku. Sprawdzą się flagi, banery czy potykacze zewnętrzne i wewnętrzne – każde rozwiązanie jest dobre, by zainteresować potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferowanych usług.

 

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.