Pracownik - prawa i obowiązki

Dress code. Co warto o nim wiedzieć?

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 16 głosów

16 głosów

5 komentarzy

Dress code. Co warto o nim wiedzieć?
W wielu firmach pracowników obowiązuje dress code. Rozwiązanie takie wprowadzają nie tylko duże przedsiębiorstwa, lecz także mniejsze firmy. Dlaczego warto rozważyć możliwość zakupu firmowych ubrań dla pracowników? W czym takie rozwiązanie może pomóc?

Czym jest dress code? Zasadniczo jest to zbiór zasad, który odnosi się do dopasowania stroju do okazji. Zanim dress code wkroczył do firm, był uznany za jeden z elementów savoir-vivre. Dziś nazwa „dress code” kojarzy się głównie z zasadami, jakie obowiązują pracowników w danej firmie. Rzeczywiście, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie takiego rozwiązania, bo sprawdza się ono na wielu płaszczyznach.

Jakie firmy najczęściej decydują się na ujednolicenie stroju? Jest ich coraz więcej. O ile jednak część decyduje się na wprowadzenie konkretnego stroju (np. z logiem firmy), o tyle inni wskazują pracownikom, jak powinni się ubrać (np. strój urzędnika powinien być schludny, czysty i elegancki). To, czy pracodawca zdecyduje się na wprowadzenie jednego stroju obowiązującego wszystkich pracowników, czy też po prostu zwróci uwagę, by ubiór był oficjalny, zależy wyłącznie od niego.

Szukasz pracy?
Dodana
Dodana
Polecana

Magazynier

Dijo Baking Sp. z o.o.

  • Wrocław
Dodana

Pracownik ochrony - kierowca

Dijo Baking Sp. z o.o.

  • Wrocław
Dodana

KIEROWNIK PROJEKTÓW IT

Marcel S.A.

  • Zielonka
Dodana
Polecana


Spójny wizerunek firmy

Zdecydowana większość firm decyduje się na wprowadzenie zasad dress code, bo ich właściciele mają świadomość, że takie rozwiązanie pozwala stworzyć spójny wizerunek firmy. Dzięki temu, że pracownicy są ubrani w firmowe stroje, nie sposób pomylić ich z pracownikami innej firmy. Dodatkowo, co ma zastosowanie w przypadku pracowników np. sklepów, takie rozwiązanie pozwala na uchronienie ich odzieży od zabrudzeń.

Poza spójnym wizerunkiem firmy, nie bez znaczenia jest reklama. Logo na koszulce, spodniach, fartuchu czy innych częściach odzieży, faktycznie pomaga w rozreklamowaniu firmy i utrwalaniu jej wizerunku w świadomości konsumentów.


By ponieść wiarygodność firmy

Specjaliści podkreślają, że korzystanie z odzieży firmowej pozwala pracodawcy również na podniesienie wiarygodności firmy. W ten sposób staje się ona rozpoznawalna. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które nie mogą jeszcze pochwalić się ugruntowaną pozycją na rynku. W ich przypadku wdrożenie dress code jest atrakcyjnych i skutecznym rozwiązaniem.

Podniesienie wiarygodności firmy poprzez wdrożenie dress code, można połączyć również z dystrybucją materiałów promocyjnych. Mogą być nimi: ulotki, plakaty, wizytówki czy billboardy – do dyspozycji przedsiębiorców jest wiele możliwości, dzięki czemu mogą oni promować swój biznes na wiele sposobów.


Szalony piątek, czyli…

Choć zasady dress code nie obowiązują w każdej firmie, to na wprowadzenie takiego rozwiązania decyduje się coraz więcej pracodawców. W Polsce działają już też przedsiębiorstwa, które zdecydowały się – wzorem amerykańskich firm – na wprowadzenie tzw. „luźnych piątków”. W ten dzień pracownicy firmą mogą przyjść ubrani tak, jak chcą – nie obowiązujących ich zasady dress code. Rozwiązanie to cieszy się dużą popularnością wśród pracowników, bo pozwala na pokazanie swojego stylu.

Wprowadzenie odstępstwa od dress code jest fakultatywną decyzją pracodawcy. Oznacza to, że pracownicy nie mogą domagać się wprowadzenia „luźnych piątków”. Z całą pewnością jednak takie rozwiązanie jest mile widziane, bo pozwala pracownikom zaakcentować swój styl i wprowadza dobrą atmosferę w miejscu pracy.

To może Cię również zainteresować

Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną?

Podziel się

5 komentarzy

Mateusz

Mateusz

Trzeba się zawsze dostosować do warunków w pracy. Nie ma wyjścia.
Tobiasz

Tobiasz

Firmy mają bardzo wiele zasad z tym związanych. Ciężko o reguły. Oczywiście jest to zrozumiałe tak samo jak pracownicy fizyczni także muszą mieć określony strój.
prac. Lucyna

prac. Lucyna

Dress code obowiązuje w wielu firmach. Pracownicy mają obowiązkowy ubiór. Tak też jest w mojej firmie- jedynie w piątek każdy może przyjść ubrany, jak tylko sobie zechce.
Dana

Dana

Pod tym względem reguluje to firma i jest to uwzględnione w regulaminie. Najlepiej do tego się dostosować, chociaż to niby tylko zarządzenie to po co robić sobie negatywy.
Ania

Ania

Ja pracuję w takiej firmie...i byłabym niesamowicie szczęśliwa gdybym mogła ubierać się po swojemu. Pewnie byłabym weselsza, pewniejsza siebie i miała inny stosunek do klientów. A tak ciągle wyglądam tak samo...w tym spranym polarku, bo mamy tylko po jednej sztuce na na kilka sezonów, w tej obrzydliwej polówce, która rozciąga się w bok, a na długości kurczy... to jest nudne, brzydkie i sprawia, że nastrój robi się dołujący, wyglądam jak ... tu ciśnie mi się na usta wiele niecenzuralnych słów... Nie wiem co lepsze....własny, indywidualny strój, czy rozciągnięte i zmechacone ciuchy firmowe. Znam też takich, dla których elegancki i schludny strój do pracy to super seksowna minimini kiecka i mega dekolty, albo męska bokserka - to też zależy gdzie się pracuje, ale w większości firm taki strój to żaden savoir-vivre. Kiedyś byłam zwolenniczką dress-codu, bo... nie musiałam codziennie zastanawiać się co na siebie włożyć, kobiety, jedna przed drugą musiały się pokazać, która jest lepsza, wydawałam większą kasę na ciuchy i pomimo wielu zalet jakie niesie za sobą dress-code, chętnie wróciłabym do normalności.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka