Czym jest dress code? Zasadniczo jest to zbiór zasad, który odnosi się do dopasowania stroju do okazji. Zanim dress code wkroczył do firm, był uznany za jeden z elementów savoir-vivre. Dziś nazwa „dress code” kojarzy się głównie z zasadami, jakie obowiązują pracowników w danej firmie. Rzeczywiście, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie takiego rozwiązania, bo sprawdza się ono na wielu płaszczyznach.
Jakie firmy najczęściej decydują się na ujednolicenie stroju? Jest ich coraz więcej. O ile jednak część decyduje się na wprowadzenie konkretnego stroju (np. z logiem firmy), o tyle inni wskazują pracownikom, jak powinni się ubrać (np. strój urzędnika powinien być schludny, czysty i elegancki). To, czy pracodawca zdecyduje się na wprowadzenie jednego stroju obowiązującego wszystkich pracowników, czy też po prostu zwróci uwagę, by ubiór był oficjalny, zależy wyłącznie od niego.
Spójny wizerunek firmy
Zdecydowana większość firm decyduje się na wprowadzenie zasad dress code, bo ich właściciele mają świadomość, że takie rozwiązanie pozwala stworzyć spójny wizerunek firmy. Dzięki temu, że pracownicy są ubrani w firmowe stroje, nie sposób pomylić ich z pracownikami innej firmy. Dodatkowo, co ma zastosowanie w przypadku pracowników np. sklepów, takie rozwiązanie pozwala na uchronienie ich odzieży od zabrudzeń.
Poza spójnym wizerunkiem firmy, nie bez znaczenia jest reklama. Logo na koszulce, spodniach, fartuchu czy innych częściach odzieży, faktycznie pomaga w rozreklamowaniu firmy i utrwalaniu jej wizerunku w świadomości konsumentów.
By ponieść wiarygodność firmy
Specjaliści podkreślają, że korzystanie z odzieży firmowej pozwala pracodawcy również na podniesienie wiarygodności firmy. W ten sposób staje się ona rozpoznawalna. To doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które nie mogą jeszcze pochwalić się ugruntowaną pozycją na rynku. W ich przypadku wdrożenie dress code jest atrakcyjnych i skutecznym rozwiązaniem.
Podniesienie wiarygodności firmy poprzez wdrożenie dress code, można połączyć również z dystrybucją materiałów promocyjnych. Mogą być nimi: ulotki, plakaty, wizytówki czy billboardy – do dyspozycji przedsiębiorców jest wiele możliwości, dzięki czemu mogą oni promować swój biznes na wiele sposobów.
Szalony piątek, czyli…
Choć zasady dress code nie obowiązują w każdej firmie, to na wprowadzenie takiego rozwiązania decyduje się coraz więcej pracodawców. W Polsce działają już też przedsiębiorstwa, które zdecydowały się – wzorem amerykańskich firm – na wprowadzenie tzw. „luźnych piątków”. W ten dzień pracownicy firmą mogą przyjść ubrani tak, jak chcą – nie obowiązujących ich zasady dress code. Rozwiązanie to cieszy się dużą popularnością wśród pracowników, bo pozwala na pokazanie swojego stylu.
Wprowadzenie odstępstwa od dress code jest fakultatywną decyzją pracodawcy. Oznacza to, że pracownicy nie mogą domagać się wprowadzenia „luźnych piątków”. Z całą pewnością jednak takie rozwiązanie jest mile widziane, bo pozwala pracownikom zaakcentować swój styl i wprowadza dobrą atmosferę w miejscu pracy.
To może Cię również zainteresować