Czy firmowy papier i wizytówki są rzeczywiście potrzebne firmom? A może to niepotrzebny koszt, z którym należałoby się wreszcie rozprawić? Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko dlatego, że dużo zależy od branży, w jakiej działa przedsiębiorstwo. Nie bez znaczenia jest też docelowa grupa konsumentów.
Choć z roku na rok coraz więcej firm stawia na stronę internetową i poszerza zakres swoich usług również o sieć, to drukarnie ukierunkowane na współpracę z firmami mają się całkiem dobrze. Wszystko dlatego, że przedsiębiorcy chętnie zamawiają nie tylko wizytówki i firmowy papier, lecz także ulotki, plakaty, kalendarze czy foldery reklamowe.
To nadal jest w cenie
Nie każda firma wykorzystuje tradycyjne, papierowe wizytówki. Wszystko dlatego, że nie każda działa stacjonarnie. A to właśnie takie przedsiębiorstwa najchętniej inwestują w wizytówki czy papier firmowy. W ich przypadku, gdy klient pojawi się w siedzibie, nie ma znaczenia strona internetowa – jeżeli poprosi o numer telefonu, to znacznie lepiej wręczyć mu estetyczną i dobrze wykonaną wizytówkę niż zapisywać ciąg liczb na skrawku papieru.
Podobnie jest z papierem firmowym. Choć firmy wystawiają faktury elektroniczne, trudno byłoby powiedzieć klientowi zjawiającemu się w oddziale, że dokument potwierdzający zakup został wysłany na podany przez niego adres mailowy. Wydrukowanie zaś np. faktury na papierze firmowym nie tylko świadczy o tym, że firma dba o swój wizerunek, lecz także umożliwia klientowi znalezienie na niej wszystkich niezbędnych danych o przedsiębiorstwie, np. numeru telefonu.
Gdy w firmie jest wielu pracowników
Banki, korporacje czy duże firmy ukierunkowane na sprzedaż usług zamawiają ogromne ilości zarówno wizytówek, jak i papieru firmowego. Dlaczego? Każdy handlowiec czy osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem powinna posiadać swoją wizytówkę. Dzięki temu może wręczyć ją wówczas, gdy osoba zainteresowana współpracą będzie chciała skontaktować się np. w celu omówienia szczegółów wykonania usługi.
W przypadku dużych firm wizytówki dla poszczególnych pracowników to po prostu konieczność. Większość specjalistów pracuje na własny rachunek, więc wręczając papierowy kartonik zainteresowanemu klientowi będą mieli pewność, że będzie się on kontaktował właśnie z nimi.
Nie tylko wizytówki i papier firmowy
Choć wizytówki i papier firmowy należą do podstawowych produktów zamawianych przez firmy, nie można zapomnieć, że drukarnie otrzymują zamówienia nie tylko na takie wyroby. Większość przedsiębiorstw stawia na kompleksowe rozwiązania w tym zakresie. Pracownicy firmy otrzymują zatem – poza wspomnianymi wizytówkami – również firmowe długopisy, kalendarze, notesy, podkładki na biurko czy teczki z logiem firmy. Spójny wizerunek przedsiębiorstwa i korzystanie właśnie z takich produktów pozwala pracownikom zaprezentować się klientom w profesjonalny sposób.
Czy w najbliższej przyszłości coś się zmieni w tym zakresie? Niekoniecznie. Bo choć coraz więcej firm chce zaznaczać swą obecność on-line, to większość z nich nie zapomina, że istnieje szeroka grupa klientów, którzy – zamiast kontaktować się mailowo – wybierają numer telefonu firmy lub odwiedzają jej siedzibę.
To może Cię również zainteresować