Prowadząc lokalną firmę, z powodzeniem wystarczy ci strona-wizytówka. Koncentrując się na sprzedaży produktów, powinieneś rozważyć stworzenie sklepu online. Dotrzesz w ten sposób do klientów preferujących zakupy w sieci. Co ważne, tych przybywa z roku na rok. Z jakimi kosztami musisz się liczyć? Które z nich śmiało możesz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Koszty uzyskania przychodu – o jakich mowa?
Za koszty uzyskania przychodów należy rozumieć takie wydatki, które przedsiębiorca poniósł w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Poniesiony wydatek jest niezbędny, aby zabezpieczyć lub zwiększyć uzyskany przychód. Co ciekawe, koszty uzyskania przychodu nie dotyczą wyłącznie przedsiębiorców, lecz także osób fizycznych.
Jakie koszty uzyskania przychodu najczęściej wskazują przedsiębiorcy? Bardzo często prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością korzystania z lokalu. Firmy wynajmujące pomieszczenia z powodzeniem mogą zaliczyć koszt wynajmu do kosztów uzyskania przychodu. Podobnie sytuacja ma się m.in. z zakupem i wystawianymi co miesiąc przez operatora rachunkami za telefon firmowy czy koniecznością opłacenia usług księgowych.
Aby możliwe było zaliczenie poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu, niezbędne jest posiadanie dowodów, np. faktur lub rachunków. W przypadku kontroli, urzędnicy będą chcieli dowodów, że zakup danej usługi czy produktu był związany z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Domena i hosting – to zupełne podstawy
Niezależnie od tego, czy mowa o prostej stronie internetowej z kilkoma zakładkami, czy też o e-sklepie, konieczne jest nabycie domeny i hostingu. Wybór domeny nie powinien być przypadkowy – nazwa ma ogromne znacznie, bo zależy od niej m.in. to, czy potencjalny klient będzie ją pamiętał. Przedsiębiorcy, którzy założyli firmę jakiś czas temu, a dopiero teraz zdecydowali się zaprezentować w sieci, najczęściej nabywają domenę o nazwie takiej, jak firmy. To dobre rozwiązanie, o ile jednak nazwa firmy jest krótka i wpada w ucho.
Aby strona internetowa była dostępna dla użytkowników, nie wystarczy nabyć wyłącznie domeny – potrzebny jest również hosting. Jest on oferowany przez wiele firm, zatem wybór jest spory. Dzięki hostingowi cała przyszła zawartość witryny będzie dostępna dla osób ją przeglądających witrynę.
Zarówno domenę, jak i hosting przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Dlaczego? Dzięki stronie internetowej firma dociera do większej ilości użytkowników, a zatem potencjalnych klientów.
Co z pozycjonowaniem strony?
Działające współcześnie firmy stawiają nie tylko na posiadanie strony internetowej, lecz także inwestują w jej miejsce w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych słów. Takie działania są niezbędne, aby adres witryny pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Im wyższy wynik w wyszukiwarce, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy zapoznają się z jej ofertą.
Pozycjonowaniem stron zajmuje się wiele firm. Wybierając konkretną, warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę i profesjonalizm, lecz także to, czy wystawi ona za swoje usługi fakturę lub rachunek. Jeżeli tak, to pozycjonowanie strony również będzie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
To może Cię również zainteresować