Urząd Pracy, ZUS, PIP i Urząd Skarbowy

Strona internetowa a koszty uzyskania przychodów

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 3 głosy

3 głosy

4 komentarze

Strona internetowa a koszty uzyskania przychodów
Jak zdobyć klientów? Gdzie się reklamować, aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów? Okazuje się, że obecność w sieci to dziś podstawa. Przedsiębiorcy świadomie rezygnujący z promocji w sieci, stawiając na tradycyjne kanały dotarcia do klientów, mogą się rozczarować. Jeżeli nie chcesz się do nich zaliczyć, musisz stworzyć lub zlecić specjaliści postawienie strony internetowej.

Prowadząc lokalną firmę, z powodzeniem wystarczy ci strona-wizytówka. Koncentrując się na sprzedaży produktów, powinieneś rozważyć stworzenie sklepu online. Dotrzesz w ten sposób do klientów preferujących zakupy w sieci. Co ważne, tych przybywa z roku na rok. Z jakimi kosztami musisz się liczyć? Które z nich śmiało możesz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?


Koszty uzyskania przychodu – o jakich mowa?

Za koszty uzyskania przychodów należy rozumieć takie wydatki, które przedsiębiorca poniósł w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Poniesiony wydatek jest niezbędny, aby zabezpieczyć lub zwiększyć uzyskany przychód. Co ciekawe, koszty uzyskania przychodu nie dotyczą wyłącznie przedsiębiorców, lecz także osób fizycznych.

Jakie koszty uzyskania przychodu najczęściej wskazują przedsiębiorcy? Bardzo często prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością korzystania z lokalu. Firmy wynajmujące pomieszczenia z powodzeniem mogą zaliczyć koszt wynajmu do kosztów uzyskania przychodu. Podobnie sytuacja ma się m.in. z zakupem i wystawianymi co miesiąc przez operatora rachunkami za telefon firmowy czy koniecznością opłacenia usług księgowych.

Aby możliwe było zaliczenie poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu, niezbędne jest posiadanie dowodów, np. faktur lub rachunków. W przypadku kontroli, urzędnicy będą chcieli dowodów, że zakup danej usługi czy produktu był związany z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Szukasz pracy?

Pracownik Obsługi Kancelaryjnej - Katowice

ZoltOs.pl Agencja Pracy Tymczasowej i Pośrednictwa Pracy

  • Katowice
Dodana

Specjalista ds. przetargów i ofert

ITURRI Poland

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Młodszy Specjalista/Specjalistka ds. procesów - Gliwice

ZoltOs.pl Agencja Pracy Tymczasowej i Pośrednictwa Pracy

  • Gliwice
Dodana
Polecana

Specjalista ds. IT

Evatronix S.A.

  • Bielsko-Biała
Dodana

Młodszy Specjalista ds. Help Desk (Pierwsza Linia Wspracia) - Katowice

ZoltOs.pl Agencja Pracy Tymczasowej i Pośrednictwa Pracy

  • Katowice
Dodana


Domena i hosting – to zupełne podstawy

Niezależnie od tego, czy mowa o prostej stronie internetowej z kilkoma zakładkami, czy też o e-sklepie, konieczne jest nabycie domeny i hostingu. Wybór domeny nie powinien być przypadkowy – nazwa ma ogromne znacznie, bo zależy od niej m.in. to, czy potencjalny klient będzie ją pamiętał. Przedsiębiorcy, którzy założyli firmę jakiś czas temu, a dopiero teraz zdecydowali się zaprezentować w sieci, najczęściej nabywają domenę o nazwie takiej, jak firmy. To dobre rozwiązanie, o ile jednak nazwa firmy jest krótka i wpada w ucho.

Aby strona internetowa była dostępna dla użytkowników, nie wystarczy nabyć wyłącznie domeny – potrzebny jest również hosting. Jest on oferowany przez wiele firm, zatem wybór jest spory. Dzięki hostingowi cała przyszła zawartość witryny będzie dostępna dla osób ją przeglądających witrynę.

Zarówno domenę, jak i hosting przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Dlaczego? Dzięki stronie internetowej firma dociera do większej ilości użytkowników, a zatem potencjalnych klientów.


Co z pozycjonowaniem strony?

Działające współcześnie firmy stawiają nie tylko na posiadanie strony internetowej, lecz także inwestują w jej miejsce w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych słów. Takie działania są niezbędne, aby adres witryny pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Im wyższy wynik w wyszukiwarce, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy zapoznają się z jej ofertą.

Pozycjonowaniem stron zajmuje się wiele firm. Wybierając konkretną, warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę i profesjonalizm, lecz także to, czy wystawi ona za swoje usługi fakturę lub rachunek. Jeżeli tak, to pozycjonowanie strony również będzie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Podziel się

4 komentarze

wł. firmy

wł. firmy

Reklama w obecnych czasach to konieczność. Reklamy są wszędzie- na naszych ulicach, gazetach, telewizji... Każdy zakład pracy ma z pewnością stronę internetową. Każdemu zależy na tym, aby w internecie być na czołowym miejscu. Z tego artykułu "Strona internetowa a koszty uzyskania przychodów" można się bardzo wielu rzeczy dowiedzieć.
Karol

Karol

Strona internetowa to podstawa reklamy firmy. Powinna być nie tylko na bieżąco aktualizowana, ale i pozycjonowana. Przeczytajcie artykuł: Strona internetowa a koszty uzyskania przychodów - warto!!!!
Aneta

Aneta

Wszystko przecież co może być dane w koszty umieszcza się w tej rubryce. Strona internetowa, jej wykonanie może być przecież takim samym kosztem jak wszystkie inne.
Andrzej

Andrzej

Dzisiaj hosting i budowa strony nieskomplikowanej nie powoduje wielu problemów, a sporo firm musi posiadać strony gdyż dzisiaj jest to pewnego rodzaju wizytówka marki.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka