Jak przekonać do pracy u siebie najlepszych z branży? Okazuje się, że wysokie wynagrodzenie to nie wszystko. Coraz częściej pracownicy cenią sobie dodatkowe benefity w postaci np. karnetów na siłownię czy dostępu do służbowego telefonu również po godzinach pracy. Jeżeli chcesz, aby w organizowanej przez ciebie rozmowie kwalifikacyjnej wzięli udział kompetentni kandydaci, to czas przygotować dobre ogłoszenie o pracę.
Przygotowałeś już dobre ogłoszenie? Teraz czas na jego publikację. Gdzie? Oto jest właśnie pytanie! Miejsce nie może być przypadkowe. Jeżeli nie zwrócisz uwagi na to, gdzie publikujesz ogłoszenie, to nie dotrze ono do osób potencjalnie zainteresowanych.
Gdzie umieścić ogłoszenie o pracę?
Gotową ofertą o pracę możesz opublikować w naprawdę wielu miejscach. Zanim będziesz miał ten krok za sobą, dowiedz się, jakie masz możliwości:
- Portale z ogłoszeniami – obok takich, na których znajdziesz ogłoszenia rozlokowane w różnych działach, może również wybrać jeden z portali koncentrujący się wyłącznie na publikowaniu ogłoszeń o pracę. Który wybrać? Specjalistyczny i jednocześnie lokalny portal z ogłoszeniami o pracę jest bardziej wiarygodny i osoby poszukujący zatrudnienia właśnie na takie zaglądają w pierwszej kolejności.
- Facebook i inne media społecznościowe – na Facebooku znajdziesz m.in. grupy tematyczne, których członkowie działają w konkretnych branżach. Chcesz specjalisty? Zatem opublikowanie ogłoszenia właśnie tam będzie również dobrym krokiem.
- Specjalistyczna prasa. Jeżeli działasz w dość wąskiej branży, nie ma przeszkód, abyś opublikował ogłoszenie na łamach prasy. Pamiętaj jednak, że do fachowej literatury – mimo wszystko – nie zaglądają wszyscy.
Powyższe trzy propozycje wydają się najsensowniejsze, jeżeli twoim celem jest szybkie znalezienie pracownika. Nie oznacza to jednak, że nie masz innych możliwości – pozostają jeszcze m.in. lokalne gazety, w tym również darmowe, w których również znajdziesz dział ogłoszeń.
Płatne czy bezpłatne ogłoszenie?
Jeżeli zdecydujesz się opublikować ogłoszenie na lokalnym portalu koncentrowanym na tematyce pracy, to musisz wiedzieć, że możesz zdecydować się na promowanie dodanego ogłoszenia. Czy warto? Zdecydowanie tak.
Promowane ogłoszenie zawsze znajduje się wysoko na liście, co oznacza, że nie sposób go przeoczyć. Co więcej, niektórzy właściciele lokalnych portali ogłoszeniowych starają się, aby pracodawcy mogli opowiedzieć o swojej firmie potencjalnym zainteresowanym – w tym celu jest publikowany krótki tekst o firmie.
Z twojego punktu widzenia – jako przedsiębiorcy – wykupienie wyróżnienia jest kosztem, który możesz uwzględnić w dokumentach księgowych po stronie kosztów. Nie tracisz zatem – to inwestycja, która zwróci ci się w postaci dobrego pracownika, który będzie rozwijaj założone przez ciebie przedsiębiorstwo.
Często poszukujesz pracowników, bo twoja firma intensywnie się rozwija? W takim razie najlepiej zrobisz, jeżeli rozpoczniesz współpracę z lokalnym portalem ogłoszeniowym oferujących abonament dla firm. To bardzo korzystne rozwiązanie, bo po wykupieniu takiego koszty promowania poszczególnych ogłoszeń są jeszcze niższe.
To może Cię również zainteresować