Praca Operator

Znaleźliśmy 1 385 ofert pracy

Praca alert - powiadomienia

Operator

Zapisz wyszukiwanie, a my powiadomimy Cię mailowo o nowych ofertach gdy się pojawią

Praca zawód operator

Zawód operatora

We współczesnym świecie komunikacja odgrywa ogromną rolę. Bez tego po prostu niemożliwe jest wyobrazić sobie dzisiejsze życie. Komunikacja to telefon, w tym telefonia komórkowa, radio i poczta. Urządzenia, za pomocą których przepływa informacja, stają się coraz trudniejsze, a tylko przeszkolony specjalista może często nimi zarządzać i sprawnie je obsługiwać. Możesz usłyszeć operatora telekomunikacyjnego w słuchawce, próbując dotrzeć gdzieś przez centralę. Przełączają oni połączenie na żądaną linię, a także konfigurują nadajniki i urządzenia radiowe. Komunikacja była ważna od samego początku istnienia ludzkości. Prymitywne plemiona próbowały to zrobić za pomocą dymu ognia, bębnienia. Później żołnierze stosowali te same techniki. Potem przyszła technika telegraficzna: lekkie telegrafy z aparaturą szyfrującą. Tych operatorów telegraficznych można nazwać pierwszymi operatorami telekomunikacyjnymi. Kiedy pojawiła się komunikacja telefoniczna, nie było automatyzacji, abonenci zostali ręcznie łączeni.

Jak zostać operatorem?

Chociaż dziś komunikacja telefoniczna jest zautomatyzowana, ale czasami trzeba skontaktować się z obsługą klienta, a następnie mamy do czynienia bezpośrednio z operatorem. Sprzęt komunikacyjny wymaga również konserwacji. Potrzebujesz obsługi i wysyłek. Dlatego możemy powiedzieć, że operatorzy telekomunikacyjni zawsze otrzymają pracę. Operatorzy telekomunikacyjni są wojskowymi i cywilnymi. Zapytania telefoniczne, firmy prowadzące mobilną komunikację, również zawierają takich pracowników. Obsługując skomplikowany sprzęt, operator musi być osobą wykształconą, a ponadto mieć szybką odpowiedź, uważność i pomysłowość. Inne wymagania zależą od obowiązków operatora. Jeśli on po prostu odpowiada na telefony, musi być grzeczny i poprawny. Operator telekomunikacyjny musi szybko podejmować decyzje, szybko reagować na pytania, nie mogąc jednak się rozłączyć. Może to doprowadzić do załamania nerwowego, ale nadal praca operatora odbywa się w ciepłym biurze, bez wysiłku fizycznego. Możesz zostać ekspertem w zawodzie operatora telekomunikacyjnego, kończąc szkoły lub ukończywszy kursy. W związku z tym okres szkolenia wynosi kilka miesięcy lub kilka lat. Na kursach otrzymasz podstawową wiedzę i proste umiejętności w zakresie rejestrowania listów, dokumentów, przetwarzania korespondencji. Liceum zapewnia dokładniejszą wiedzę na temat technologii komputerowej, nowoczesnego sprzętu.

Operator - wymagania

Istnieje wiele skomplikowanych technologii, które nie są tak łatwe w obsłudze. Urządzenia komunikacyjne są inne i niektóre mogą pracować nieprzygotowani. Jeśli chodzi o transmisję sygnału, odbywa się to głównie za pośrednictwem urządzeń, których funkcjonowanie nie jest kompletne bez specjalisty. Operator telekomunikacyjny to osoba, której głos słychać na słuchawce podczas próby dotarcia do niej przez centralę . Sygnałowie konfigurują pracę urządzeń radiowych i nadajników, a także przełączają rozmowy we właściwym kierunku. Jeśli dana osoba musi radzić sobie ze złożonym sprzętem, musi być odpowiednio wykształcona, mieć szybką reakcję i szybkie myślenie, aby nie zmuszać subskrybenta do dłuższego czekania. Jeśli obowiązki obejmują tylko odbieranie połączeń, wymóg można uznać za grzeczność i umiejętności interpersonalne.

We współczesnym świecie praca operatora telekomunikacyjnego to prawdziwa szansa na rozpoczęcie kariery od zera. To dobry sposób, by nie tylko pokazać się, ale także sprawdzić. Przede wszystkim powinieneś zrobić CV i wskazać w nim osobiste cechy, które odpowiadają wybranej specjalizacji. Pamiętaj, aby wybrać cechę charakteru, taką jak odporność na stres. To znacznie zwiększy Twoją konkurencyjność. A jeśli masz doświadczenie w pracy z ludźmi, co jest bardzo pożądane, najprawdopodobniej zostaniesz przyjęty na stanowisko operatora. Ta praca jest interesująca, każdego dnia będziesz musiał wykonywać różnorodne zadania, dzięki czemu zyskasz bezcenne doświadczenie. Pomagając ludziom, możesz być z siebie dumny i czuć się usatysfakcjonowany. Firmy bardzo cenią każdego klienta, dlatego kultywuje w swoich pracownikach absolutną uprzejmość i umiejętność łatwego zapobiegania sytuacjom konfliktowym. Tolerancja na stres jest priorytetową jakością podczas ubiegania się o pracę. Jeśli więc jesteś ambitny, uważny, życzliwy, potrafisz komunikować się z ludźmi i chcesz im pomóc, to stanowisko operatora to praca dla ciebie! Oferty pracy pojawiają się dość często.

Ile zarabia operator?

Zawód operatora centrum obsługi telefonicznej jest dziś bardzo potrzebny na rynku pracy. Operator telekomunikacyjny, inaczej specjalista ds. telekomunikacji może w Polsce liczyć na średnie zarobki 6000 PLN brutto. Połowa ankietowanych pracowników tego zawodu zarabia między 4660 PLN a 8792 PLN. 1/4 operatorów zarabia jednak mniej niż 4660 PLN oraz więcej niż 8792 PLN. Wynagrodzenie zależy przede wszystkim od poziomu wykształcenia i stazu pracy. Ważna jest także firma, w której pracuje. Miejsce działalności firmy także ma znaczenie i decyduje o wielkości płac. Inaczej będą zarabiali pracownicy w województwie podkarpackim czy też w Ustrzykach Dolnych, a inaczej w województwie mazowieckim, w Warszawie czy też Pruszkowie.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka