Spis treści
Kogo poszukują firmy zajmujące się sprzedażą produktów przez telefon
Najważniejsza jest chęć do pracy i łatwość nawiązywania kontaktów. W wielu przypadkach potrzebne będzie także średnie wykształcenie, niekaralność (np. gdy staramy się o uprawnienia do sprzedaży ubezpieczeń) i oczywiście znajomość obsługi komputera. Sprzedaż prawie każdego produktu przez telefon wymaga dobrego opanowania systemu, który jest stosowany w danej firmie.
Powróćmy jednak do predyspozycji osobowych. Nikt nie zatrudni osoby z wadą wymowy lub mało komunikatywnej. Prawie każdy z nas spotkał się z pewnością z choć jednym telefonem w sprawie przedstawienia oferty. Ba!... Czasami takich prób rozmów jest dziesiątki (co zresztą mocno nas irytuje), ale rozmawiamy tylko z takim konsultantem, który już na wstępie przekona nas do cofnięcia palca z przycisku "rozłącz rozmowę":) Irytujące są powitania czytane z kartki czy nie podanie celu rozmowy. Kto więc jest w stanie zachęcić nas do zapoznania się z ofertą? Tylko i wyłącznie osoba mówiąca wyraźnie, interesująco i ... mająca to coś... - dar przekonywania. Taki pracownik to skarb, bo wiedzę o produkcie zdobędzie każdy, ale nie każdy opanuje sztukę prowadzenia konwersacji.
Pozytywne nastawienie to połowa sukcesu
Maruderzy i pesymiści nie popracują długo na call center. Najważniejsze aby dobrze zacząć dzień i nie myśleć: dziś pewnie znowu nic nie sprzedam. Przyda się także pozytywne podejście do ludzi. Musimy pamiętać, że każdy nasz rozmówca to indywidualna osoba, która ma prawo być zdenerwowana, bo np. właśnie wyrwaliśmy ją z poobiedniej drzemki lub przeszkodziliśmy w pilnej pracy. Ważne aby umieć przeprosić i z uśmiechem w głosie postarać się przełożyć termin rozmowy.
Doświadczenie mniej ważne
Wielu pracodawcom nie przeszkadza brak doświadczenia. "Doświadczenie ma czasami mniejsze znaczenie niż warunki osobiste. Kto jest otwarty, ambitny, chce się uczyć i poszerzać swoje horyzonty będzie u nas mile widziany - zdradza Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w porównywarce ubezpieczeń samochodowych rankomat.pl, odpowiedzialna za rekrutację na stanowisko konsultanta d/s ubezpieczeń. - Cenimy ludzi, którzy chcą podejmować nowe wyzwania, nie boją się zmian i oczywiście lubią rozmawiać z ludźmi. Resztę (czyli wiedzę) przekażemy im sami".
Znawca produktu poszukiwany
Nie sprzeda produktu ten, kto go nie zna. Nauka to podstawa. Nasz rozmówca musi mieć pewność, że doskonale wiemy o czym mówimy. Ale... czasami warto powiedzieć: nie wiem, ale dopytam i oddzwonię. Szczerość może być równie ważnym atutem jak pogoda ducha lub perfekcyjna wiedza.
Nieśmiałość nie wyklucza z pracy na call center
Niektórzy myślą, że tylko osoby śmiałe i pewne siebie mogą pracować " na słuchawkach". Jest w tym dużo racji, ale okazuje się, że niektórzy, nieśmiali w kontaktach "twarzą w twarz" doskonale radzą sobie podczas rozmów telefonicznych. Niekiedy wystarczy im dokładne poznanie produktu i wiara w to, że potrafią go sprzedać, aby poczuli się " w swoim żywiole".
Młodość nie jest przeszkodą
Nie wszyscy pracodawcy chcą zatrudniać młodych. Wielu woli starsze osoby, które już pracowały w innej firmie, nawet jeśli nie była to taka sama branża. Inaczej postrzega się młodych w pracy "na słuchawkach". Tutaj są zwykle mile widziani. Praca konsultanta telefonicznego może więc być dla nich szansą na znalezienie pierwszej pracy i zdobycie dodatkowych kwalifikacji. Chociaż często zdarza się, że młode osoby, świeżo po szkole przyjmują etat na call center z myślą, że będzie to tylko pierwszy szczebel w ich karierze, wielu pozostaje w tej pracy na dłużej i wcale nie ma zamiaru zmieniać profesji.
To może Cię również zainteresować