Zawody i ich potencjał

Chcesz pracować na call center? Sprawdź warunki pracy

3 lutego 2023

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 30 głosów

30 głosów

3 komentarze

Chcesz pracować na call center? Sprawdź warunki pracy
Opinii o pracy na call center jest chyba tyle samo co konsultantów telefonicznych. To prawda, że nie każdy może pracować w tym zawodzie i nie wszyscy są stworzeni do siedzenia przez 8 godzin przy komputerze ze słuchawkami na uszach, ale zdarza się, że taka praca jest świetną profesją. W końcu chwalą ją sobie nie tylko doświadczeni pracownicy, ale także osoby "stawiające pierwsze kroczki" zawodowe. Dlaczego więc za pracą konsultanta telefonicznego "ciągnie się ogon" złych opinii i słów "nigdy więcej"? Okazuje się, że wina często leży po stronie nieuczciwych pracodawców!

 

Bez umowy nie pracuję

"Sam jesteś sobie winny, bo nie upomniałeś się o wydanie dokumentu. Teraz mi nie udowodnisz, że dla mnie pracowałeś"- to jedna z wymówek przedstawiciela firmy, która "naciągnęła" na pracę bez umowy i bez zapłaty. Pracodawca nie może postępować niezgodnie z Kodeksem Pracy i jego pierwszą czynnością powinno być dostarczenie nam koniecznego dokumentu. Nawet jeśli umawiamy się z nim na niepełny wymiar czasu pracy, powinniśmy otrzymać właściwą umowę i to jeszcze przed podjęciem stanowiska.

 

Sprawdzam warunki pracy

Nie ma nic gorszego jak pierwsze dni w pracy bez własnego, wyznaczonego miejsca. Niestety, często słyszy się, że "nowi" na call center muszą zapracować na własny sprzęt. Najpierw zajmują więc stanowiska innych osób i korzystają z ich komputera. Codziennie przychodzą do firmy i czekają, aż ktoś "łaskawie" wskaże im wolne krzesło. Dobry pracodawca przygotowuje stanowisko jeszcze zanim nowy pracownik zjawi się w pracy. Powinien także zapewnić mu niezbędne pomoce.

 

Liczę na wsparcie kadry kierowniczej i trenerów

Na jednej ze stron internetowych ukazała się opinia byłego pracownika call center, który skarżył się, że od pierwszego dnia kazano mu dzwonić do klientów. Nie miał wcześniej żadnych szkoleń, a później - wsparcia trenera. Kierownik był tylko od pilnowania realizacji planu, który zresztą z założenia był nie do wykonania. Okazuje się, że nie jest to odosobniony przypadek. Takie sytuacje zdarzają się najczęściej w firmach, które handlują prostymi produktami: odzieżą, obuwiem czy książkami, ale zapomina się, że ich sprzedawcy także powinni przejść odpowiednie szkolenia.

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca Call center

Specjalista ds. obsługi klienta

Done Deliveries Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością

  • Andrychów
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Player Support Advocate

PTW INTERNATIONAL

  • Wielka Brytania
Dodana
Polecana

Kasjer - Sprzedawca

POLOmarket

  • Krynica Morska
Dodana
Polecana

 

Należy mi się szacunek

To właśnie pracownik działa na sukces firmy. Dlatego ci, którzy go nie doceniają nie powinni liczyć na wysokie wyniki. Obietnice bez pokrycia szybko są demaskowane. Równie źle odbiera się niewłaściwe, obcesowe podejście do pracownika. Jednak "mądrzy" pracodawcy wiedzą, że niezadowolony pracownik szybko opuści firmę i trzeba będzie szkolić nową osobę. To się po prostu nie opłaca. Dlatego wybierają inną drogę: "Szanujemy się wzajemnie. Stosunek pracodawca - pracownik jest tutaj zrównoważony, bo tylko w ten sposób skompletujemy wartościową i efektywną kadrę specjalistów. Podchodzimy "po ludzku" do różnych sytuacji życiowych i w razie potrzeby staramy się być elastyczni" - mówi Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w porównywarce ubezpieczeń rankomat.pl.

Niestety, nie wszystkie firmy są takie same. Gdyby było inaczej nie dochodziłyby do nas skargi od osób, które po kilku miesiącach na call center zwolniły się z powodu złego traktowania i zbyt dużej presji, wyłącznie na wynik sprzedażowy.

 

Pamiętaj!

Praca na call center to "nie taki diabeł jak go malują". Nie daj się tylko wpędzić w pułapkę źle sporządzonej umowy o pracę i nie wierz w obietnice bez pokrycia. Zanim obejmiesz nowe stanowisko popytaj znajomych o przyszłego pracodawcę, jeśli to możliwe - postaraj się skontaktować z jej obecnymi pracownikami. Nigdy nie wierz nikomu na słowo. Twoje warunki pracy i system wynagradzania powinien być jasno określony. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pytaj czy otrzymasz osobne stanowisko i czy będziesz objęty opieką kadry szkoleniowej. Praca na call center może być świetną profesją, sposobem na zdobycie nowych umiejętności, kwalifikacji i przyjaźni. Trzeba tylko sprawdzić gdzie się ją podejmuje.

To może Cię również zainteresować

Praca w call center - wady i zalety

Podziel się

3 komentarze

Bianka

Bianka

W każdej firmie inaczej to wygląda. Artykuły tego rodzaju są bardzo kształcące. Warto o tym wszystkim pamiętać.
Edi

Edi

Zawsze trzeba sprawdzać konkretne zajęcia jakie się ma wykonywać. To przecież nie jest dla wszystkim i zależy co się sprzedaje.
Iza

Iza

Tych artykułów na tym portalu jest dużo. Praca w obsłudze klienta i call center to praca nie dla wszystkich. Dużo się nie zarobi. Jeśli ktoś nie wie, to napiszę Call center (ang. dosłownie – centrum telefoniczne, spotykane tłumaczenie polskie to: centrum obsługi telefonicznej, biuro obsługi klienta (BOK)... Kto taka pracę lubi, niech pracuje.....

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka