Spis treści
Bez umowy nie pracuję
"Sam jesteś sobie winny, bo nie upomniałeś się o wydanie dokumentu. Teraz mi nie udowodnisz, że dla mnie pracowałeś"- to jedna z wymówek przedstawiciela firmy, która "naciągnęła" na pracę bez umowy i bez zapłaty. Pracodawca nie może postępować niezgodnie z Kodeksem Pracy i jego pierwszą czynnością powinno być dostarczenie nam koniecznego dokumentu. Nawet jeśli umawiamy się z nim na niepełny wymiar czasu pracy, powinniśmy otrzymać właściwą umowę i to jeszcze przed podjęciem stanowiska.
Sprawdzam warunki pracy
Nie ma nic gorszego jak pierwsze dni w pracy bez własnego, wyznaczonego miejsca. Niestety, często słyszy się, że "nowi" na call center muszą zapracować na własny sprzęt. Najpierw zajmują więc stanowiska innych osób i korzystają z ich komputera. Codziennie przychodzą do firmy i czekają, aż ktoś "łaskawie" wskaże im wolne krzesło. Dobry pracodawca przygotowuje stanowisko jeszcze zanim nowy pracownik zjawi się w pracy. Powinien także zapewnić mu niezbędne pomoce.
Liczę na wsparcie kadry kierowniczej i trenerów
Na jednej ze stron internetowych ukazała się opinia byłego pracownika call center, który skarżył się, że od pierwszego dnia kazano mu dzwonić do klientów. Nie miał wcześniej żadnych szkoleń, a później - wsparcia trenera. Kierownik był tylko od pilnowania realizacji planu, który zresztą z założenia był nie do wykonania. Okazuje się, że nie jest to odosobniony przypadek. Takie sytuacje zdarzają się najczęściej w firmach, które handlują prostymi produktami: odzieżą, obuwiem czy książkami, ale zapomina się, że ich sprzedawcy także powinni przejść odpowiednie szkolenia.
Należy mi się szacunek
To właśnie pracownik działa na sukces firmy. Dlatego ci, którzy go nie doceniają nie powinni liczyć na wysokie wyniki. Obietnice bez pokrycia szybko są demaskowane. Równie źle odbiera się niewłaściwe, obcesowe podejście do pracownika. Jednak "mądrzy" pracodawcy wiedzą, że niezadowolony pracownik szybko opuści firmę i trzeba będzie szkolić nową osobę. To się po prostu nie opłaca. Dlatego wybierają inną drogę: "Szanujemy się wzajemnie. Stosunek pracodawca - pracownik jest tutaj zrównoważony, bo tylko w ten sposób skompletujemy wartościową i efektywną kadrę specjalistów. Podchodzimy "po ludzku" do różnych sytuacji życiowych i w razie potrzeby staramy się być elastyczni" - mówi Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w porównywarce ubezpieczeń rankomat.pl.
Niestety, nie wszystkie firmy są takie same. Gdyby było inaczej nie dochodziłyby do nas skargi od osób, które po kilku miesiącach na call center zwolniły się z powodu złego traktowania i zbyt dużej presji, wyłącznie na wynik sprzedażowy.
Pamiętaj!
Praca na call center to "nie taki diabeł jak go malują". Nie daj się tylko wpędzić w pułapkę źle sporządzonej umowy o pracę i nie wierz w obietnice bez pokrycia. Zanim obejmiesz nowe stanowisko popytaj znajomych o przyszłego pracodawcę, jeśli to możliwe - postaraj się skontaktować z jej obecnymi pracownikami. Nigdy nie wierz nikomu na słowo. Twoje warunki pracy i system wynagradzania powinien być jasno określony. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pytaj czy otrzymasz osobne stanowisko i czy będziesz objęty opieką kadry szkoleniowej. Praca na call center może być świetną profesją, sposobem na zdobycie nowych umiejętności, kwalifikacji i przyjaźni. Trzeba tylko sprawdzić gdzie się ją podejmuje.
To może Cię również zainteresować