Zawody i ich potencjał

Technik reklamy - praca, zarobki, doświadczenie, zatrudnienie, przyszłość

6 czerwca 2022

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 11 głosów

11 głosów

0 komentarzy

Technik reklamy - praca, zarobki, doświadczenie, zatrudnienie, przyszłość
Technik reklamy to wyjątkowo pożądany w obecnych czasach zawód. Jak sama nazwa wskazuje, w swojej pracy zajmuje się reklamą i wszystkimi procesami z nią związanymi – a więc analizą rynkową, tworzeniem tekstów i sloganów reklamowych czy projektowaniem kampanii.

Z poniższego artykułu dowiesz się:

  • na czym polega praca technika reklamy,
  • jaki powinien być dobry technik reklamy i kto najlepiej nadaje się do tego zawodu,
  • jakie są zarobki na tym stanowisku,
  • gdzie może pracować technik informatyk,
  • czy zawód ten jest przyszłościowy.

Technik reklamy - na czym polega praca?

Technik reklamy należy do zawodów wymagających wyjątkowej kreatywności i abstrakcyjnego myślenia, jest więc nie tylko ciekawy, ale również pożądany na rynku pracy. Osoba na tym stanowisku zajmuje się szeroko pojętą reklamą – analizami marketingowymi, pozyskiwaniem informacji o oczekiwaniach klientów, wyciąganiem wniosków z badań rynkowych oraz projektowaniem i organizowaniem kampanii reklamowych. Technik reklamy jest zawodem łączącym w sobie wiele dziedzin – ekonomię, psychologię, socjologię, sztuki plastyczne, informatykę oraz lingwistykę. Z tego względu wiąże się z wykonywaniem wielu zróżnicowanych zadań, których specyfika zależy w dużej mierze od miejsca pracy i zajmowanego stanowiska.

Zakres obowiązków na stanowisku technika reklamy:

  • tworzenie i sprzedaż usług reklamowych,
  • projektowanie i organizowanie kampanii reklamowych,
  • tworzenie planu mediowego,
  • badanie skuteczności reklamy,
  • praca w programach graficznych,
  • tworzenie tekstów i sloganów reklam,
  • kierowanie zespołem pracowników,
  • pozyskiwanie informacji o bieżących trendach w reklamie.

Cechy dobrego technika reklamy

Dobry technik reklamy powinien być przede wszystkim osobą kreatywną, z bogatą wyobraźnią, otwartą na nowe idee i rozwiązania. W tym zawodzie kluczową rolę odgrywają też zdolności plastyczne, zmysł estetyczny oraz lekkie pióro. Warto, aby osoba na tym stanowisku cechowała się także cierpliwością, krytycznym myśleniem, samodzielnością oraz dobrym zorganizowaniem czasu i miejsca pracy. Wartościowa będzie także koncentracja uwagi, przy jednoczesnej umiejętności przechodzenia z jednego zadania na inne.

Jakie jeszcze kompetencje przydadzą się do pracy jako technik reklamy?

  • Wiedza z zakresu ekonomii, psychologii i socjologii.
  • Umiejętności artystyczne i językowe.
  • Wrodzone poczucie estetyki.
  • Zdolność do jasnego wypowiadania się i formułowania przejrzystych komunikatów.
  • Otwartość na nowe rozwiązania technologiczne.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Bardzo dobre zdolności organizacyjne i efektywne zarządzanie zasobami.

Ile zarabia technik reklamy?

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca Reklama

SPECJALISTA DS. MARKETINGU

Autoryzowany Dealer marki ŠKODA & KIA

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Lektor języka angielskiego

Szkoła Języków Obcych Enjoy

  • Warszawa
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Specjalista ds. marketingu

Grupa Doradcza LEX Sp. z o.o.

  • Warszawa
Dodana

Marketing Manager

Human & Hunter Professional

  • Częstochowa
Dodana

Zarobki osób na stanowisku technika reklamy zależą od wielu czynników – posiadanego wykształcenia, doświadczenia zawodowego, a także zysków z przeprowadzonej kampanii reklamowej. Przeciętne wynagrodzenie mieści się w przedziale od 4 000 do 6 000 złotych brutto miesięcznie. Osoba po skończonych studiach, dodatkowych szkoleniach lub kursach ma szanse na większe zarobki niż po szkole zawodowej czy technikum. Istotną rolę odgrywa też specyfika miejsca pracy i zakres obowiązków. Duża agencja reklamowa niewątpliwie zapewni pracownikom wyższe dochody niż mała, dopiero wchodząca na rynek firma.

Podsumowanie informacji o zarobkach technika reklamy znajdziesz w poniższej tabeli.

POZIOM WYNAGRODZENIA ZAROBKI BRUTTO ZAROBKI NETTO
MINIMALNE 4 200 zł 3 149 zł
ŚREDNIE 4 900 zł 3 597 zł
WYSOKIE 5 700 zł 4 108 zł

Dla kogo najlepsza jest praca na stanowisku technika reklamy?

Praca w charakterze technika reklamy zdecydowanie nie jest dla każdego. Do tego zawodu najlepiej będą nadawać się ludzie kreatywni, z wrodzonymi zdolnościami artystycznymi i pewną intuicją do spraw marketingowych. Jeżeli więc chcesz dzielić się swoimi talentami w szeroko pojętej reklamie, a pasja i ciągły rozwój są dla Ciebie ważne, zawód technika reklamy może być dla Ciebie idealny. Do podjęcia tej pracy niezwykle ważna jest także spostrzegawczość, umiejętność dobrej organizacji oraz brak przeciwskazań fizycznych.

Jakie są predyspozycje zdrowotne na stanowisku technika reklamy?

  • Prawidłowo funkcjonujący zmysł wzroku (widzenie przestrzenne, brak problemów z postrzeganiem kolorów).
  • Zręczność rąk i palców (konieczna do prac manualnych).
  • Brak problemów z narządem głosu.
technik reklamy

Czy do pracy na stanowisku technika reklamy potrzebne są studia lub dodatkowe szkolenia?

Technikiem reklamy może zostać osoba, która ukończyła technikum lub szkołę zawodową o takim profilu. W ramach kształcenia uczniowie nie tylko zdobywają podstawową wiedzę z przedmiotów ogólnokształcących, ale również uczęszczają na praktyki i zajęcia przygotowujące do wykonywania tego zawodu. Warto jednak podjąć się dalszej edukacji w szkole wyższej, gdyż stwarza to większe szanse zatrudnienia oraz możliwość atrakcyjniejszych zarobków. Dobrym wyborem będą różnego rodzaju kierunki związane z reklamą, takie jak: Marketing i zarządzanie, Grafika czy Dziennikarstwo i komunikacja społeczna ze specjalnością Reklama i Public Relations. Niewątpliwie ważny w tym zawodzie jest ciągły rozwój i udział w szkoleniach podnoszących kwalifikacje i umiejętności, chociaż nie jest to niezbędne do podjęcia pracy.

Najważniejsze informacje przedstawiliśmy w formie poniższej tabeli.

CZY POTRZEBNE? SZKOŁY / STUDIA SZKOLENIA / KURSY
WYMAGANE Osoby, które wiążą swoją przyszłość z reklamą powinny zacząć zdobywanie specjalistycznej wiedzy już na poziomie szkoły średniej i wybrać technikum z takim profilem. -
PRZYDATNE - Dobrym uzupełnieniem do wcześniej zdobytej wiedzy będą studia wyższe na kierunku Marketing lub pokrewnym.

Jakie są możliwości zatrudnienia w zawodzie technika reklamy?

Technik reklamy może znaleźć pracę w różnego rodzaju placówkach, w zależności od swojego wykształcenia, doświadczenia i umiejętności. Do najpopularniejszych miejsc należą agencje reklamowe oraz działy marketingu firm produkcyjnych i handlowych. Technik reklamy odnajdzie również pracę w studiach graficznych, agencjach public relations, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji bądź też w agencjach do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej. W tego typu placówkach technicy reklamy mogą być zatrudnieni na wielu stanowiskach – jako copywriter, account manager, pracownik działu badań rynkowych, art designer, pracownik działu kreatywnego, telemarketer czy specjalista do spraw marketingu i handlu. Dobrym rozwiązaniem dla osób kreatywnych i nie bojących się wyzwań będzie również założenie własnej firmy i prowadzenie niezależnej działalności.

technik reklamy

Czy zawód technika reklamy jest przyszłościowy?

Technik reklamy to z pewnością przyszłościowy zawód, gdyż na rynku pracy zawsze jest zapotrzebowanie na specjalistów od szeroko pojętego marketingu. Stanowisko to niesie ze sobą możliwości ciągłego rozwoju i doskonalenia umiejętności – zarówno artystycznych, jak i organizacyjnych czy handlowych. Szczególnie w większych agencjach reklamowych i korporacjach osoby pracujące w zawodzie technika reklamy mogą liczyć na awans i wspinanie się po kolejnych szczeblach kariery. Również praca we własnej firmie jest niewątpliwie przyszłościowym rozwiązaniem, zwłaszcza w obecnych czasach postępu technologicznego i rosnących potrzeb konsumentów.

Najczęściej zadawane pytania

Jakie są możliwości zatrudnienia w zawodzie technika reklamy?

Technik reklamy znajdzie pracę w agencjach reklamowych oraz w firmach handlowych i produkcyjnych, na działach marketingu i promocji. Powszechnymi miejscami zatrudnienia są także biura ogłoszeń środków masowego przekazu czy studia graficzne.

Ile wynoszą zarobki na tym stanowisku?

Przeciętny technik reklamy zatrudniony w Polsce zarabia od 4 000 do 6 000 złotych brutto na miesiąc. Kwota ta zależy jednak od wielu czynników, takich jak rodzaj stanowiska, posiadane wykształcenie czy wysokość zysków z przeprowadzonej kampanii reklamowej.

Kto najlepiej nada się do pracy w charakterze technika reklamy?

W zawodzie technika reklamy najlepiej sprawdzą się osoby uzdolnione artystycznie, o bogatej wyobraźni i dobrej organizacji pracy. Istotne jest także zainteresowanie takimi dziedzinami jak ekonomia, marketing, psychologia, grafika czy informatyka.

Podziel się

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka