Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 1037        SUBSKRYBUJE: 7269
Tematy, które interesują czytelników:  Praca na czarno, Call center, Odprawa pracownicza, Czas pracy możliwości, Biuro rachunkowe, Zdjęcie do CV, Rozliczenie PIT, CV wzór

Rekrutacja przez internet coraz modniejsza

Rekrutacja przez internet coraz modniejsza

Internet odgrywa w naszym życiu coraz większą rolę. Jego możliwości są ogromne, zaś internauci ? poza robieniem zakupów, słuchaniem radia czy też wymianą poglądów na portalach społecznościowych ? poszukują w sieci także ciekawych ofert pracy. Zarówno z punktu widzenia pracowników, jak i pracodawców rekrutacja on-line jest korzystna.

Z roku na rok coraz więcej osób korzysta z sieci. Z dostępnych raportów wynika, że niemal 60% polskich internautów korzysta z internetu przynajmniej raz dziennie. Dalej, sieć jest popularna także w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z badania przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z internetu korzysta nie mal 81% badanych firm. Taka tendencja nie występuje jednak wyłącznie w naszym kraju. I na świecie coraz więcej firm poszukuje nowych pracowników właśnie  za pomocą internetu. Przyczyn takiego zjawiska upatrywać można zarówno w nowym stylu życia, jak i... szukaniu oszczędności.

Dlaczego właśnie internet?

Wśród pracodawców internet uznawany jest przede wszystkim za narzędzie, za pomocą którego dotrzeć można w szybki sposób do potencjalnych pracowników. Dodatkowo sieć daje i inne możliwości, których nie są w stanie zapewnić pozostałe media. Trzeba wskazać, że pracodawca, który chce zamieścić ogłoszenie, może to zrobić zaledwie w kilka minut. Taki anons dociera zaś do szerokiej grupy docelowej, gdyż aktualnie większość portali jest tematyczna lub posiada wyodrębnione działy. Dalej, w e-ogłoszeniu możliwe jest zamieszczenie nie tylko podstawowych danych, ale również umieszczony może zostać link do strony pracodawcy. W ten sposób potencjalny pracownik może sprawdzić, czym dokładnie firma się zajmuje. Fakt ten wpływa również na utrwalanie świadomości marki wśród potencjalnych konsumentów.

Oferta, która nie znika

Inną kwestią jest możliwość opublikowania ogłoszenia na określony czas. Większość pracodawców przeprowadza rekrutację, która trwa od tygodnia do nawet kilku tygodni. W przypadku portali tematycznych, które działają w internecie, możliwe jest ustalenie czasu, przez jaki anons będzie wyświetlany. Inaczej mówiąc, ogłoszenie nie znika ? tak, jak w przypadku ogłoszeń prasowych ? w momencie, gdy pojawia się nowy numer gazety czy czasopisma. Fakty te przekładają się bezpośrednio na liczbę ogłoszeń, które pojawiają się na portalach tematycznych. Można powiedzieć, że ich liczba rośnie lawinowo i przekłada się to także na zainteresowanie kandydatów, którzy coraz częściej pracy poszukują wyłącznie przy pomocy sieci.

Sylwetka kandydata w sieci

Osoby poszukujące odpłatnego zajęcia mogą korzystać z wielu narzędzi. Poza tradycyjną prasą mogą zwrócić się do urzędu pracy czy agencji doradztwa zawodowego. Znacząca jednak część bezrobotnych poszukuje pracy przede wszystkim w internecie. Taki stan rzeczy dotyczy przede wszystkim młodszych szukających, którzy sprawnie poruszają się w sieci. W tym przypadku popularność internetu w odniesieniu do pracy codziennej czy specjalistycznej jest odwrotnie proporcjonalna do wieku badanych. Im starszy ankietowany, tym rzadziej decyduje się on na poszukiwanie pracy za pomocą nowoczesnych narzędzi, w tym internetu. Warto jednak podkreślić, że potencjalni pracownicy wskazują, że internet i poszukiwanie pracy za pomocą sieci jest wygodniejsze ? bez wychodzenia z domu dotrzeć można do bazy ogłoszeń i to każdego dnia.

Bezrobotny szuka

Poza kwestią ogłoszeń trzeba zwrócić uwagę na to, że osoby zainteresowane podjęciem pracy mogą też samodzielnie zamieszczać swoje dokumenty aplikacyjne i poszukiwać pracy. Z tego względu, poza bazami ogłoszeń, pojawiają się także bazy z osobami, które aktualnie poszukują pracy. Z uwagi na tak ogromne zainteresowanie, powstają także strony z poradami dla kandydatów. Mogą oni sprawdzić, czy ich CV jest napisane w przystępny i ciekawy sposób, mogą dowiedzieć się, jaką rolę odgrywa mowa ciała podczas rekrutacji. Wszystko to wpływa na polepszenie się jakości przesyłanych do pracodawców aplikacji. Bezrobotny, który poszukuje płatnego zajęcia otrzymuje vademecum porad i pomysłów na to, w jaki sposób może szukać pracy. Tym samym specjaliści podkreślają, że rozwój internetu w tym zakresie ? w najbliższych latach ? będzie bardzo dynamiczny.

A co z ochroną danych osobowych podczas procesu rekrutacji? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem: Rekrutacja a ochrona danych osobowych.

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.