W branży stemplarskiej działa wiele firm i oferują one różne produkty. Wystarczy wskazać, że poszczególne pieczątki, które można nabyć, różnią się wielkością, użytym materiałem wykończeniowym czy trwałością. To, czy i na jaką pieczątkę zdecyduje się zainteresowany właściciel firmy, zależy wyłącznie od niego – nie ma prawnego przymusu posiadania pieczątki przez przedsiębiorcę. Z drugiej strony dobra pieczątka firmowa to więcej niż tylko gadżet.
Podziały pieczątek. Czy to istotne?
Zasadniczo pieczątki można podzielić, biorąc pod uwagę choćby zastosowaną przy produkcji technologię. Ta ma znaczenie, bo od niej zależy wytrzymałość produktu. Droższe pieczątki, które powstały w parkach produkcyjnych uznanych w branży stemplarskiej firm, można użytkować dłużej niż wyrób pochodzący z chińskich fabryk.
Poza jakością pieczątki istotne są dane, jakie zostaną na niej zamieszczone. Przedsiębiorca ma sporo możliwości, powinien jednak pamiętać o tym, do czego służy pieczątka – będzie ją użytkował na co dzień, by nie wypełniać np. formularza czy wniosku. Z tego względu dane nie mogą być przypadkowe – powinny znaleźć się tam najważniejsze.
Jakie dane na pieczątce?
Zakładając firmę, konieczne jest pamiętanie o dopełnieniu formalności. W przypadku określenia danych mających znaleźć się na pieczątce, niezbędne jest zwrócenie uwagi na przepisy tak, by pieczątka była nie tylko gadżetem, ale przede wszystkim przydatnym produktem, po który przedsiębiorca będzie mógł sięgać stosunkowo często.
Jakie dane powinny znaleźć się na firmowej pieczątce? Jest ich sporo. Poza nazwą firmy, niezbędne jest podanie imienia i nazwiska przedsiębiorcy. Zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się również na podanie danych adresowych firmy i numeru NIP. Na starszych pieczątkach znajduje się numer REGON, ale dziś zdecydowana większość klientów rezygnuje z jego podawania.
Wymienione dane są podstawowe, by firmowa pieczątka spełniała ona swoje zadania. Nie oznacza to jednak, że nie można umieścić na niej dodatkowych informacji. Przeciwnie – przedsiębiorcy mogą zdecydować się na podanie np. numeru telefonu czy adresu firmowej strony internetowej. Na pieczątkach pojawiają się również adresy poczty elektronicznej. To, jakie dane zdecyduje się podać właściciel firmy, powinno zostać przez niego dokładnie przemyślane.
Tak czy nie dla firmowej pieczątki?
Komu przyda się firmowa pieczątka? Z pewnością przedsiębiorcom prowadzącym stacjonarną działalność gospodarczą. Mając kontakt z klientami, może zdarzyć się, że w firmie zabraknie np. wizytówek. Wówczas zamiast odręcznie wypisywać dane firmy, wystarczy postawić pieczątkę. Z drugiej strony również przedsiębiorcy koncentrujący się na prowadzeniu działalności głównie w sieci mogą na co dzień korzystać z pieczątki, przygotowując np. dokumenty dla klientów.
Firmowa pieczątka ułatwia załatwienie wielu formalności i może być wykorzystywana przez przedsiębiorcę na co dzień. To jednak, czy właściciel firmy zdecyduje się na korzystanie z niej, zależy wyłącznie od niego. Warto przeanalizować wszystkie za i przeciw, by zdecydować, czy ten produkt przyda się w firmie.
To może Cię również zainteresować