Interaktywność to hasło ściśle związane ze zmianami zachodzącymi na rynku usług informatycznych i telefonicznych. Producenci nowoczesnych technologii tworzą i udostępniają m.in. aplikacje integrujące smartfony z elektronicznymi bilbordami. Fakt, że jesteśmy coraz bardziej interaktywni, sprawia, że przedsiębiorcy muszą inwestować m.in. w responsywne strony internetowe. Pozwalają one użytkownikowi na sprawdzenie np. aktualnej oferty bez konieczności uruchamiania komputera.
Responsywna, czyli jaka?
O jakiej stronie internetowej można powiedzieć, że jest responsywna? Taka strona automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana. W praktyce zatem użytkownik, by przejrzeć jej zawartość, nie musi uruchamiać komputera. A trzeba podkreślić, że strony responsywne cieszą się zainteresowaniem, ponieważ wciąż rośnie liczba urządzeń mobilnych, w tym smartfonów czy tabletów. Właśnie po nie konsumenci sięgają coraz częściej.
To, że urządzenia mobilne zyskują na popularności, przekłada się na zmiany zachodzące w poszczególnych branżach. Część firm oferuje już wyłącznie tworzenie stron responsywnych, gdyż w przyszłości będą one powszechne. Warto podkreślić, że strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych ma szereg zalet z punktu widzenia użytkownika, nie trzeba np. denerwować się zbyt małą czcionką.
By nie przegrać z konkurencją
Przedsiębiorcy oferujący produkty czy usługi w sieci muszą brać pod uwagę oczekiwania swoich klientów. A konsumenci coraz częściej i chętniej kupują za pomocą urządzeń mobilnych. Robienie zakupów na stronie niedostosowanej do takich urządzeń jest niewygodne. W praktyce zatem użytkownik może zdecydować się na stronę konkurencji. Dla przedsiębiorcy oznacza to straty.
Co zrobić, by nie przegrać z konkurencją? Wykonanie nowej, responsywnej strony internetowej lub odświeżenie dotychczasowej to nie wymysł, ale konieczność podyktowana preferencjami konsumentów. Strona responsywna ma przewagę nad tradycyjną. Użytkownicy mają do niej dostęp w każdej chwili i nie męczą się, szukając informacji, ponieważ np. litery są na tyle duże, że pozwalają na swobodne czytanie zamieszczonych treści.
To się opłaca!
Na jakie korzyści może liczyć przedsiębiorca, który zdecyduje się na zamówienie responsywnej strony internetowej? Poza tym, że utrzyma dotychczasowych klientów i zdobędzie nowych, może również zaoszczędzić. Strona responsywna nie wymaga bowiem inwestowania w kosztowną wersję mobilną czy dodatkowe aplikacje.
Z punktu widzenia polskich firm postawienie na responsywną stronę internetową to również możliwość wyprzedzenia konkurencji, ponieważ wiele podmiotów działających w sieci jeszcze nie doceniło tego typu rozwiązania. Tymczasem z roku na rok rosną wydatki na reklamę internetową, która… również jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Współpracuj z profesjonalistami
Komu zlecić wykonanie responsywnej strony? W sieci swoje usługi oferuje wiele agencji reklamowych i interaktywnych, są również sklepy reklamowe. Wybierając biznesowego kontrahenta, przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę na jego doświadczenie w branży i dotychczasowe realizacje. Dobrze, by profesjonaliści potrafili sami wyjść z inicjatywą i pomóc w wyborze np. designu.
Zakup strony responsywnej to nie kolejny koszt – to inwestycja w zadowolonych klientów. W poszukiwaniach wykonawcy swojej strony WWW lub sklepu internetowego warto sprawdzić, czy wybrany podmiot będzie w stanie pomóc w realizacji pozostałych elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej, np. logotypu.
To może Cię również zainteresować