Własna firma

Własna firma? Postaw na responsywną stronę internetową!

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 5 głosów

5 głosów

7 komentarzy
Własna firma? Postaw na responsywną stronę internetową!
Coraz więcej konsumentów korzysta ze smartfonów. Według raportu „Marketing mobilny w Polsce 2013/2014” w 2015 r. ponad 60% Polaków będzie miało takie urządzenie. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność wprowadzenia szeregu zmian.

 Interaktywność to hasło ściśle związane ze zmianami zachodzącymi na rynku usług informatycznych i telefonicznych. Producenci nowoczesnych technologii tworzą i udostępniają m.in. aplikacje integrujące smartfony z elektronicznymi bilbordami. Fakt, że jesteśmy coraz bardziej interaktywni, sprawia, że przedsiębiorcy muszą inwestować m.in. w responsywne strony internetowe. Pozwalają one użytkownikowi na sprawdzenie np. aktualnej oferty bez konieczności uruchamiania komputera.

Responsywna, czyli jaka?

O jakiej stronie internetowej można powiedzieć, że jest responsywna? Taka strona automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym jest wyświetlana. W praktyce zatem użytkownik, by przejrzeć jej zawartość, nie musi uruchamiać komputera. A trzeba podkreślić, że strony responsywne cieszą się zainteresowaniem, ponieważ wciąż rośnie liczba urządzeń mobilnych, w tym smartfonów czy tabletów. Właśnie po nie konsumenci sięgają coraz częściej.

To, że urządzenia mobilne zyskują na popularności, przekłada się na zmiany zachodzące w poszczególnych branżach. Część firm oferuje już wyłącznie tworzenie stron responsywnych, gdyż w przyszłości będą one powszechne. Warto podkreślić, że strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych ma szereg zalet z punktu widzenia użytkownika, nie trzeba np. denerwować się zbyt małą czcionką.

By nie przegrać z konkurencją

Przedsiębiorcy oferujący produkty czy usługi w sieci muszą brać pod uwagę oczekiwania swoich klientów. A konsumenci coraz częściej i chętniej kupują za pomocą urządzeń mobilnych. Robienie zakupów na stronie niedostosowanej do takich urządzeń jest niewygodne. W praktyce zatem użytkownik może zdecydować się na stronę konkurencji. Dla przedsiębiorcy oznacza to straty.

Co zrobić, by nie przegrać z konkurencją? Wykonanie nowej, responsywnej strony internetowej lub odświeżenie dotychczasowej to nie wymysł, ale konieczność podyktowana preferencjami konsumentów. Strona responsywna ma przewagę nad tradycyjną. Użytkownicy mają do niej dostęp w każdej chwili i nie męczą się, szukając informacji, ponieważ np. litery są na tyle duże, że pozwalają na swobodne czytanie zamieszczonych treści.

To się opłaca!

Na jakie korzyści może liczyć przedsiębiorca, który zdecyduje się na zamówienie responsywnej strony internetowej? Poza tym, że utrzyma dotychczasowych klientów i zdobędzie nowych, może również zaoszczędzić. Strona responsywna nie wymaga bowiem inwestowania w kosztowną wersję mobilną czy dodatkowe aplikacje.

Z punktu widzenia polskich firm postawienie na responsywną stronę internetową to również możliwość wyprzedzenia konkurencji, ponieważ wiele podmiotów działających w sieci jeszcze nie doceniło tego typu rozwiązania. Tymczasem z roku na rok rosną wydatki na reklamę internetową, która… również jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Współpracuj z profesjonalistami

Komu zlecić wykonanie responsywnej strony? W sieci swoje usługi oferuje wiele agencji reklamowych i interaktywnych, są również sklepy reklamowe. Wybierając biznesowego kontrahenta, przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę na jego doświadczenie w branży i dotychczasowe realizacje. Dobrze, by profesjonaliści potrafili sami wyjść z inicjatywą i pomóc w wyborze np. designu.

Zakup strony responsywnej to nie kolejny koszt – to inwestycja w zadowolonych klientów. W poszukiwaniach wykonawcy swojej strony WWW lub sklepu internetowego warto sprawdzić, czy wybrany podmiot będzie w stanie pomóc w realizacji pozostałych elementów wchodzących w skład identyfikacji wizualnej, np. logotypu.

7 komentarzy

Kamil O.

Kamil O.

Nie brakuje dzisiaj możliwości, by tak stronę stworzyć nawet samemu. Inaczej bez problemu znajdzie się firmę co to zrobi.
Aktiwisten

Aktiwisten

Ostatecznie wiek nie powinien być czynnikiem ograniczającym sukces. Dlatego uważam, że to wszystko ma znaczenie.
Giemza

Giemza

Oczywiście, niezależnie od wybranego modelu biznesowego, pierwsze lata wymagają ciężkiej pracy i wytrwałości. Najważniejsze by wszystko zostało starannie zaplanowane i zorganizowane.
Franio

Franio

Własna firma? Postaw na responsywną stronę internetową! Fajna to rada, ale w obecnych czasach oprócz tego, aby własna firma przynosiła zysk to za mało. Musi być odpowiednia reklama....
Mal09

Mal09

To dzisiaj jest podstawa taką stronę mieć przecież wszyscy z wielu urządzeń korzystają z internetu i trzeba do nich się odpowiednio dostosować by nie było lipy.
Marlena

Marlena

Takie strony są dzisiaj podstawą. Wiele też gotowych jest szablonów oraz systemów, na których oparta jest strona, które są dostosowane do każdego urządzenia.
Bartek

Bartek

Dzisiaj trzeba dbać o optymalizację strony pod różne urządzenia mobilne. To jest dzisiaj podstawa. DObrze, że w sieci można to komuś zlecić lub przy odrobinie umiejętności samemu wprowadzić gotowe rozwiązania.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka