Osoby wyróżniające się inteligencją emocjonalną są coraz częściej doceniane przez pracodawców. Dzięki umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób, mogą nie tylko im pomóc, lecz także panować nad własnymi emocjami. W niektórych zawodach jest to nieoceniona umiejętność, bez której trudno funkcjonować. W innych bywa inaczej – jednak pracodawcy poszukują takich osób, gdyż wierzą, że właśnie w ten sposób zespół będzie pracował lepiej i wydajniej. Rzeczywiście, posiadanie pracownika, który potrafi rozpoznawać i reagować na uczucia innych jest nieocenione.
Lepsze wyniki podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Ciekawe wnioski płyną z badań przeprowadzanych przez różne podmioty, dotyczących tego, jak pracownicy empatyczni są postrzegani przez osoby przeprowadzające rekrutacje. Okazuje się, że są one znacznie częściej pozytywnie zapamiętywane przez rekrutujących, częściej również zapraszane są na kolejne rozmowy, jeżeli takie są organizowane.
Inteligencja emocjonalna to pożyteczna umiejętność. Przede wszystkim pozwala ona reagować na stany emocjonalne innych i to adekwatnie do ich oczekiwań. Osoby wykazujące lepsze predyspozycje w tym zakresie lepiej i szybciej łapią kontakt z współpracownikami czy przełożonymi. Znacznie łatwiej przychodzi im zmiana środowiska. W efekcie dostosowują się niemal natychmiastowo. W praktyce zatem zatrudnienie takiego pracownika to większa szansa na to, że w zakładzie pracy będzie panowała sprzyjająca atmosfera.
Powierz rekrutację zawodowcom
Przeprowadzenie rekrutacji to, w szczególności w dzisiejszych czasach, skomplikowany proces. Obejmuje on nie tylko konieczność sprawdzenia CV, życiorysu czy listu motywacyjnego kandydata, lecz także dogłębne poznanie jego osobowości. W praktyce zatem pracodawca może mieć trudność, by stwierdzić, że siedzi przed nim osoba, która będzie nadawać się na wybrane stanowisko. Rozwiązanie? Skorzystać z pomocy specjalistów, osób zatrudnionych w agencji pracy.
Zatrudnianie za pomocą agencji pracy jest popularne i w naszym kraju. Pracodawca, który zdecyduje się na takie rozwiązanie może liczyć na to, że otrzyma od doradcy zawodowego sylwetki kandydatów najpełniej spełniających jego oczekiwania. Mowa przy tym nie tylko o wykształceniu czy doświadczeniu, lecz także o konkretnych umiejętnościach. Wszystko dlatego, że doradcy zawodowi korzystają z szeregu narzędzi, w tym m.in. mają dostęp do różnych testów (np. osobowości).
Gdzie inteligencja emocjonalna jest szczególnie ważna?
Jeżeli jesteś pracodawcą, doskonale powinieneś zdawać sobie sprawę z tego, że właściwi ludzie na odpowiednich stanowiskach są szansą na rozwój firmy. Osoby o rozwiniętej inteligencji emocjonalnej sprawdzają się przede wszystkim przy pracy z ludźmi. Obsługa klienta czy handel to tylko przykłady. Zatrudnienie np. menedżera ma olbrzymie znacznie dla tego, by pracownicy byli zmotywowani i każdego dnia przystępowali do wypełniania swoich obowiązków z chęcią. Skoro tak, przełożony musi rozpoznawać ich potrzeby i emocje. Dobry szef nie tylko wciąć poznaje – od zawodowej strony – zatrudnionych, lecz także wie, kiedy samodzielnie zaproponować im pomoc. Z twojego punktu widzenia, jako pracodawcy, może mieć to olbrzymie znaczenie. Warto o tym pamiętać decydując się na utworzenie kolejnego stanowiska pracy w firmie.
To może Cię również zainteresować