Własna firma

Employer branding - czy wiesz, jak budować markę dobrego pracodawcy?

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 27 głosów

27 głosów

8 komentarzy

Employer branding - czy wiesz, jak budować markę dobrego pracodawcy?
Aby znaleźć i zatrudnić najlepszych pracowników, możesz skorzystać z agencji headhuntingowej. Problem jednak w tym, że zatrudnienie najlepszych nie gwarantuje, że nie odejdą oni, gdy otrzymają lepszą ofertę pracy.

Nielojalni pracownicy są zmorą pracodawców na całym świecie. Jeżeli chcesz, aby pracowali u ciebie najlepsi i jednocześnie nie szukasz ich wśród bezrobotnych, ale u konkurencji, to musisz liczyć się z tym, że po otrzymaniu lepszej oferty, zdecydują się oni opuścić również ciebie. Jeżeli jesteś mądrym pracodawcą, to z pewnością wiesz, jak ważna jest budowa marki dobrego pracodawcy. Od czego zacząć?


Zamiast podbierać pracowników, poszukaj ich

Zgłoszenie się do agencji headhuntingowej to pójście na skróty. Co prawda, możesz w ten sposób pozyskać specjalistów, ale minusów takiego rozwiązania jest wiele, oto przykłady:

  • Nie możesz być pewien, że pracownik, który zgodził się dla ciebie pracować, nie odejdzie raptem po kilku miesiącach – wówczas, gdy zostanie mu złożona bardziej atrakcyjna oferta, której ty (z różnych względów) nie będziesz w stanie przebić;
     
  • Informacja o tym, że podkupujesz pracowników u konkurencji szybko rozniesie się wśród osób działających w branży – czy chcesz być postrzegany w ten sposób?;
     
  • Pracownicy, którzy przeszli do ciebie od konkurencji, mają swoje nawyki. Ponieważ z pewnością będzie im schlebiać to, że się o nich ubiegałeś, mogą chcieć realizować własne projekty, które niekoniecznie muszą się podobać tobie.


Jeżeli nie chcesz z dnia na dzień zostać bez pracowników, to lepszym rozwiązaniem będzie budowanie swojej marki – jako pracodawcy – od pierwszego dnia prowadzenia biznesu. Jak to zrobić?

Szukasz pracy?

Inżynier ds. wsparcia projektów technicznych

BERICAP POLSKA

  • Stanisławów Pierwszy
Dodana
Dodana

Samodzielna/y Księgowa/y

Beskidzkie Centrum Medyczne sp z o. o.

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Tłoczarz-praca od zaraz

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana


Atmosfera to podstawa

Chcesz, aby w przyszłości chcieli u ciebie pracować najlepsi? Podstawowa sprawa, o której musisz pamiętać, to atmosfera w miejscu pracy. Jeżeli pracownik będzie miał do wyboru dwie firmy oferujące zbliżone wynagrodzenie i warunki pracy, to sprawdzi, w której panuje lepsza atmosfera. Jak o taką zadbać?

Na dobrą atmosferę w pracy składa się kilka kwestii – liczą się nie tylko relacje między współpracownikami. Na te zresztą nie zawsze masz wpływ. Ważne, abyś stworzył miejsce, w którym pracownicy będą mogli się rozwijać. Wsparcie w postaci szkoleń jest zawsze mile widziane. Cenisz sobie pomysłowość zatrudnionych? Wspaniale! Nie musisz realizować każdego pomysłu podwładnych, ale zawsze powinieneś ich wysłuchać. Jeżeli pracownicy będą wiedzieć, że liczysz się z ich zdaniem, to bardziej zaangażują się w pracę, będą też czuć się docenieni.


Współpraca z uczelnią? To może się opłacić!

Dobrym pomysłem jest również nawiązanie współpracy z uczelnią lub uczelniami wyższymi. Przyjmując na praktyki studentów ostatnich lat, masz możliwość zorientować się w ich wiedzy, a najlepszych zatrudnić. Pamiętaj jednak, że aby studenci – a więc twoi potencjalni pracownicy – mieli o tobie dobre zdanie, powinieneś opracować plan praktyk. Często studenci skarżą się, że podczas praktyk – zamiast się uczyć – parzą kawę…

Przykładając się do kwestii praktyk, możesz jedynie zyskać – studenci będą mieć o twojej firmie świetną opinię, a część z pewnością będzie składać podania o pracę. Pamiętaj, że dobra opinia w środowisku potencjalnych pracowników jest bardzo ważna.


Dodatkowe świadczenia również są istotne

Nie każda firma może zaoferować swoim pracownikom szereg pozapłacowych świadczeń. W miarę tego, jak zyski twojej firmy rosną, powinieneś rozszerzać pakiet takich świadczeń. Dziś w wielu firmach standardem jest oferowanie pracownikom dostępu do prywatnej opieki medycznej. Poza taką, możesz zaproponować zatrudnionym również:

  • szkolenia i kursy – nie wszystkie muszą być związane z pracą w firmie – pamiętaj, że wielu pracowników ceni sobie zwłaszcza kursy językowe,
     
  • karnety na siłownie i do klubów fitness – w ten sposób pomagasz pracownikom zadbać o formę fizyczną,
     
  • żłobek dla dzieci – z oczywistych względów takie rozwiązanie docenią przede wszystkim rodzice.


Choć budowanie marki nie jest łatwe, z pewnością jest realne – wystarczy, że sukcesywnie będziesz realizował powyższe punkty.

Podziel się

8 komentarzy

Szypuła

Szypuła

Wszystko zależy w jakiej branży człowiek pracuje i jakie możliwości warto wykorzystać do budowania marki. Rozpoznawalność jest oczywiście w cenie.
Emil

Emil

Dobra marka to proces długotrwały jednak gdy się go zbuduje to potem korzyści z tego tytułu są bardzo duże.
Lolik

Lolik

Do wszystkiego się znajdą specjaliści jeżeli samemu nie wiadomo jak to realizować. Takie działania zawsze są przełożone w czasie i są pewnego rodzaju stałą.
helfer

helfer

Mało kto wie, co znaczy Employer branding. Employer branding (EB, z ang. budowanie marki pracodawcy) – działania firmy mające na celu budowanie firmy postrzeganej jako „pracodawca z wyboru”. Kogo interesuje ten temat- informacje są zawarte w tym artykule.
Somat

Somat

Przeprowadzenie dokładnych badań rynkowych w Twojej dziedzinie i danych demograficznych potencjalnych klientów jest ważną częścią tworzenia biznesplanu. Dobra marka to podstawa.
Erika

Erika

Dobra marka i dbanie o jej jakość ma wielkie znaczenie w dzisiejszym świecie. W ten sposób można budować zaufanie do marki i to jest bardzo pozytywne rozwiązanie.
Etna

Etna

Można zatrudnić specjalistów od tego jak się oczywiście posiada na ten cel fundusze. W ten sposób wykorzysta się takie rozwiązania do granic możliwości z najlepszą korzyścią.
Adi mielec

Adi mielec

Szkoły biznesu dla wielu stają się drzwiami do świata ich własnej działalności. Kiedyś szkoły biznesu, uważane niegdyś za punkt wyjścia do dobrze płatnej kariery w firmie inwestycyjnej lub konsultingowej, starają się przyciągnąć uwagę tych, którzy pracują w garażu, mając nadzieję na sukces ich projektu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka