Działalność gospodarcza

Kasa fiskalna a sprzedaż w internecie

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 15 głosów

15 głosów

5 komentarzy

Kasa fiskalna a sprzedaż w internecie
Rynek e-commerce jest nieustannie obserwowana przez specjalistów. Nie powinno to dziwić, jeżeli wziąć pod uwagę jej dynamiczny rozwój. Z raportu „Barometr e-commerce 2016” przygotowanego przez Sociomantic Labs wynika, że w 2016 r. wartość rynku e-commerce wyniesie ok. 35,8 mld zł. Nic dziwnego, że zainteresowanych prowadzeniem sklepu internetowego przybywa z roku na rok. Jak jednak poradzić sobie z formalnościami? Czy sprzedaż w sieci oznacza konieczność korzystania z kasy fiskalnej?

Sprzedaż w sieci a założenie firmy

Każda osoba zainteresowana zarabianiem na sprzedaży produktów w e-sklepie musi być przygotowana na założenie firmy. Rejestracja takiej nie stanowi większego problemu – przedsiębiorcą można zostać w ciągu jednego dnia. Co jednak z kasą fiskalną? W 2015 r. miały miejsce nowelizacje ustaw, w efekcie których wielu przedsiębiorców zwolnionych dotychczas z konieczności wręczania klientom paragonów musiało zaopatrzyć się w kasę fiskalną. Jak sytuacja wygląda aktualnie? Czy będziesz musiał zakupić kasę fiskalną? Okazuje się, że zależy to od wielu czynników.


Limit obrotów nadal obowiązuje

Dobrą informacją dla osób zamierzających prowadzić e-sklep jest to, że w dalszym ciągu obowiązuje limit obrotów. Właściciel sklepu, których nie osiągnął w poprzednim lub bieżącym roku podatkowym obrotu w wysokości 20 000 zł, nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Przekroczenie tej kwoty powoduje, że niezbędne jest ewidencjonowanie każdej sprzedaży za pomocą paragonów.

Choć limit obrotów obowiązuje w dalszym ciągu, to jednak od granicznej kwoty 20 000 zł istnieje kilka odstępstw. Zgodnie z przepisami dokumentowanie sprzedaży za pomocą wydawania paragonów z kasy fiskalnej obowiązuje przedsiębiorców handlujących np. sprzętem telewizyjnym czy fotograficznym. Oni mają zatem obowiązek stosować kasę fiskalną od pierwszego dnia prowadzenia e-sklepu.

Szukasz pracy?

Pielęgniarka - Niemcy

BK Care GmbH

  • Niemcy
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY / DORADCA KLIENTA

Jordan matcon sp. z o.o.

  • Środa Wielkopolska
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Fizjoterapeuta

HolisMed Olszowy Łukasz

  • Nisko
Dodana
Polecana


Pamiętaj o dołączeniu paragonu

Jako osoba prowadząca e-sklep i mająca obowiązek korzystania z kasy fiskalnej, musisz pamiętać o dołączeniu paragonu do każdej sprzedanej rzeczy. Ponieważ sprzedany towar najczęściej jest dostarczany przez podmioty trzecie, faktycznie musisz dołączyć wydrukowany paragon do towaru, który zostanie przekazany np. firmie kurierskiej.

Jeżeli chodzi o dołączanie paragonów, to ciekawostką jest, że przepisy nie są wystarczające precyzyjne, gdy mowa o sprzedaży wysyłkowej towarów za tzw. pobraniem. Przesyłki te charakteryzuje to, że sprzedawca wysyła towar przed otrzymaniem zapłaty od klienta. To zaś rodzi pytanie, kiedy należy wystawić paragon. Zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się dołączać paragon do wysyłanego towaru.


Nie ryzykuj – możesz wiele stracić

Skoro rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, to nie brakuje osób zainteresowanych prowadzenie internetowego sklepu. Jeżeli myślisz, że możesz sprzedawać bez wydawania paragonów, bo na te nikt nie zwraca uwagi, to bardzo się mylisz. Sprzedaż produktów bez prowadzenie wymaganej ewidencji jest przestępstwem. W razie kontroli przeprowadzonej przez urząd skarbowy musisz liczyć się z nałożeniem na twoją firmę wysokich kar. Lepiej zatem nie ryzykować i za każdym razem dopełnić ciążących na tobie obowiązków w zakresie ewidencji sprzedaży.

Podziel się

5 komentarzy

Lidia

Lidia

Jak jest dużą sprzedaż to wtedy to jest wymagane. Kasy można nabyć nawet na ciekawych warunkach i jest to pomocne. Wszystko zależy od wielkości sprzedaży i obrotu.
Artur Balica

Artur Balica

Od ilości transakcji w sprzedaży jest to wymagane ale obecnie dość fajne upusty są na kasy i można łatwo dostać dofinansowanie by zakupić taki sprzęt.
Oksana

Oksana

Wiadomości ujęte w tym artykule bardzo przydatne.
Stephan

Stephan

Zależy jaka jest wielkość sprzedaży. Dzisiaj jednak można jakby w leasing taką kasę wziąć. Wiele o tym pisze w poradnikach dla ludzi zakładających pierwszy raz działalność.
Mały

Mały

Myślę, że duża musiałaby być sprzedaż i obroty by kasa fiskalna była potrzebna. W usługach małego kalibru to są duże kwoty ale faktycznie są sytuacje, że jest niezbędna.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka