Sprzedaż w sieci a założenie firmy
Każda osoba zainteresowana zarabianiem na sprzedaży produktów w e-sklepie musi być przygotowana na założenie firmy. Rejestracja takiej nie stanowi większego problemu – przedsiębiorcą można zostać w ciągu jednego dnia. Co jednak z kasą fiskalną? W 2015 r. miały miejsce nowelizacje ustaw, w efekcie których wielu przedsiębiorców zwolnionych dotychczas z konieczności wręczania klientom paragonów musiało zaopatrzyć się w kasę fiskalną. Jak sytuacja wygląda aktualnie? Czy będziesz musiał zakupić kasę fiskalną? Okazuje się, że zależy to od wielu czynników.
Limit obrotów nadal obowiązuje
Dobrą informacją dla osób zamierzających prowadzić e-sklep jest to, że w dalszym ciągu obowiązuje limit obrotów. Właściciel sklepu, których nie osiągnął w poprzednim lub bieżącym roku podatkowym obrotu w wysokości 20 000 zł, nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Przekroczenie tej kwoty powoduje, że niezbędne jest ewidencjonowanie każdej sprzedaży za pomocą paragonów.
Choć limit obrotów obowiązuje w dalszym ciągu, to jednak od granicznej kwoty 20 000 zł istnieje kilka odstępstw. Zgodnie z przepisami dokumentowanie sprzedaży za pomocą wydawania paragonów z kasy fiskalnej obowiązuje przedsiębiorców handlujących np. sprzętem telewizyjnym czy fotograficznym. Oni mają zatem obowiązek stosować kasę fiskalną od pierwszego dnia prowadzenia e-sklepu.
Pamiętaj o dołączeniu paragonu
Jako osoba prowadząca e-sklep i mająca obowiązek korzystania z kasy fiskalnej, musisz pamiętać o dołączeniu paragonu do każdej sprzedanej rzeczy. Ponieważ sprzedany towar najczęściej jest dostarczany przez podmioty trzecie, faktycznie musisz dołączyć wydrukowany paragon do towaru, który zostanie przekazany np. firmie kurierskiej.
Jeżeli chodzi o dołączanie paragonów, to ciekawostką jest, że przepisy nie są wystarczające precyzyjne, gdy mowa o sprzedaży wysyłkowej towarów za tzw. pobraniem. Przesyłki te charakteryzuje to, że sprzedawca wysyła towar przed otrzymaniem zapłaty od klienta. To zaś rodzi pytanie, kiedy należy wystawić paragon. Zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się dołączać paragon do wysyłanego towaru.
Nie ryzykuj – możesz wiele stracić
Skoro rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, to nie brakuje osób zainteresowanych prowadzenie internetowego sklepu. Jeżeli myślisz, że możesz sprzedawać bez wydawania paragonów, bo na te nikt nie zwraca uwagi, to bardzo się mylisz. Sprzedaż produktów bez prowadzenie wymaganej ewidencji jest przestępstwem. W razie kontroli przeprowadzonej przez urząd skarbowy musisz liczyć się z nałożeniem na twoją firmę wysokich kar. Lepiej zatem nie ryzykować i za każdym razem dopełnić ciążących na tobie obowiązków w zakresie ewidencji sprzedaży.
To może Cię również zainteresować