Własna firma

Outsourcing to więcej niż księgowość

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 10 głosów

10 głosów

6 komentarzy

Outsourcing to więcej niż księgowość
Być może prowadzisz firmę i nawet nie zdajesz sobie sprawę z tego, że outsourcing już dawno jest obecny we wdrożonym przez ciebie modelu biznesowym. Czym jest zatem wspomniany outsourcing? To działanie sprowadzające się do zlecania niektórych prac wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. W efekcie – jako przedsiębiorca – możesz zaoszczędzić sporo czasu lub pieniędzy.

Outsourcing ma początek w zakładach produkcyjnych

Trudno wyobrazić sobie, aby najlepiej zorganizowany zakład produkcyjny był samowystarczalny. Zdecydowana większość korzysta z pomocy zewnętrznych podmiotów, np. innych zakładów produkcyjnych wytwarzających choćby prefabrykaty. Właśnie z tego względu outsourcing ściśle wiąże się z działalnością zakładów produkcyjnych i fabryk.

W XX w. potencjał outsourcingu został dostrzeżony i doceniony przez przedsiębiorców działających w innych branżach. Wówczas też zaczął on być postrzegany jako element strategii prowadzenia biznesu. Właściciele firm działających w różnych branżach zaczęli zastanawiać się, wykonanie których prac mogą zlecić zewnętrznym podmiotom. Celem było nie tylko zoptymalizowanie kosztów, lecz także dokładniejsze wykonanie przekazanych prac. Dziś trudno wyobrazić sobie firmę chcącą być konkurencyjną, która nie korzysta z outsourcingu.


Zatrudnienie księgowej nie zawsze się opłaca

Większość przedsiębiorców korzysta z outsourcingu już od pierwszy dni prowadzenia firmy. Założenie takiej wiąże się z koniecznością regularnego rozliczania się m.in. z urzędem skarbowym. Ci, którzy dotychczas nie mieli styczności z księgowością, często mają nawet problem z wyborem najkorzystniejszej formy opodatkowania. Pojawia się również konieczność cyklicznego przygotowywania rozliczeń, co – z punktu widzenia przedsiębiorców – jest czasochłonnym zajęciem 

Z raportu „Usługi księgowe w Polsce. Edycja 2013” przygotowanego przez Fundację Rozwoju Biznesu „Starter” wynika, że w 2013 r. na polskim rynku działało ponad 45 tys. biur rachunkowych. Statystycznie każde biuro obsługiwało 25 klientów, a rok wcześniej 21,14 przedsiębiorców. Szczególnie dynamicznie rozwija się księgowość online, a wartość tego segmentu rynku wzrasta co roku.
Właściciele firm sprzątających nie narzekają na brak zleceń

Polscy przedsiębiorcy równie chętnie korzystają z usług firm zajmujących się utrzymywaniem czystości w przestrzeniach biurowych. W odróżnieniu jednak od biur rachunkowych oferujących swoje usługi firmom niezależnie od wielkości, firmy sprzątające współpracują głównie z dużymi podmiotami. Przykładami są banki, urzędy czy inni klienci instytucjonalni.

Właściciele firm sprzątających nie narzekają ani na brak klientów, ani na zarobki. Korzystanie z usług takich podmiotów jest dla wielu przedsiębiorców finansowo korzystniejszym rozwiązaniem niż zatrudnienie na etat osób, których zakres obowiązków sprowadzałby się do dbania o porządek. Co więcej, takie rozwiązanie eliminuje koszty związane z zakupem środków czyszczących i specjalistycznych maszyn.

Szukasz pracy?

OCHRONA Warszawa

Epart Security sp. z o.o.

  • Warszawa
Dodana

Elektromechanik

Aluform Sp. z o.o.

  • Tychy
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Ślusarz narzędziowy

Aluform Sp. z o.o.

  • Tychy
Dodana
Polecana

Magazynier

Aluform Sp. z o.o.

  • Tychy
Dodana
Polecana


Outsourcing a firmy transportowe i kurierskie

Podobnie jak właściciele biur rachunkowych czy firm sprzątających, również właściciele przedsiębiorstw transportowych i kurierskich nie narzekają na brak zleceń. Nawiązanie współpracy z podmiotem zewnętrznym, który będzie odpowiedzialny za przewóz towarów czy przesyłek, to rozwiązanie pozwalające zaoszczędzić przedsiębiorcy zarówno na zakupie pojazdów, jak i zatrudnieniu pracowników. Odpadają również koszty utrzymania czy regularnych przeglądów pojazdów.

Jeżeli chodzi o rynek usług kurierskich, to trzeba pamiętać, że za jego rozwojem stoją firmy działające w sektorze e-commerce. Jak podaje portal Newseria.pl, w Polsce co roku odnotowuje się min. 10% wzrost liczby przesyłek kurierskich.


Rozwiązanie, które się opłaca

Z punktu widzenia przedsiębiorców outsourcing to ekonomicznie opłacalne rozwiązanie. Skorzystanie z wyspecjalizowanych podmiotów gwarantuje, że poszczególne zadania zostaną wykonane z należytą precyzją. Zainteresowanie współpracą z kontrahentami kierującymi swoje usługi do klientów biznesowych to główny powód, dla którego takich przedsiębiorstw przybywa na polskim rynku z roku na rok.

To może Cię również zainteresować

Outsourcing - czy rozwiąże problemy Twojej firmy?

Podziel się

6 komentarzy

Aneta Ćwiąkała

Aneta Ćwiąkała

Takie rozwiązania w księgowości są szczególnie przydatne dla małych firm. Nie brakuje możliwości na rynku by to realizować.
Bartek

Bartek

Jak widać wielkie jest zainteresowanie tematem a to znaczy, że sporo osób korzysta z tych możliwości. Nic więc dziwnego.
Tola

Tola

Możesz zmienić swoją sytuację na rynku jasno określonymi priorytetami, dobrze sformułowanymi pomysłami, przemyślanymi intencjami. Outsourcing jest w tym pomocny.
przedsiębiorca

przedsiębiorca

Wiemy, że Outsourcing stanowi wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom. Dla przedsiębiorców jet to bardzo korzystne rozwiązanie i bardzo dużo przedsiębiorców korzysta z outsourcingu...
Vlad

Vlad

Biorąc pod uwagę niestabilną dynamikę naszego globalnego systemu gospodarczego, stało się warunkiem wstępnym dla każdej firmy, aby skonsolidować swoje inne niż podstawowe usługi finansowe, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.
Kameleon

Kameleon

Z towarami bez inwestycji możesz zacząć tylko jako pośrednik i tylko wtedy, gdy umiesz sprzedawać. Ponieważ bez umiejętności sprzedaży nie możesz znaleźć klienta. Istnieją pomocne opcje outsourcingowe w tym zakresie.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka