Własna firma

Gdzie szukać potencjalnych kontrahentów?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 29 głosów

29 głosów

6 komentarzy

Gdzie szukać potencjalnych kontrahentów?
Zyski na firmowym koncie pojawią się wówczas, gdy zdobędzie ona kontrahentów. Niestety, ich poszukiwanie nie jest wcale sprawą prostą. Gdzie szukać pierwszych klientów, by firma mogła powoli zacząć się rozwijać?

Na prowadzenie firmy składa się konieczność wykonywania wielu czynności, ale poszukiwanie klientów czy kontrahentów jest jedną z najważniejszych. To, jak będą wyglądały poszukiwania przyszłych klientów, w dużej mierze zależy od tego, w jakiej branży firma działa. Jeżeli jest to hurtownia, to jej klientami naturalnie będą punkty handlowo-usługowe. Gdy mowa o sklepie lub firmie usługowej, klientów trzeba szukać wśród osób fizycznych.


Po pierwsze: znajomi i media społecznościowe

Początkująca firma nie ma wielu możliwości, bo najczęściej jej budżet nie pozwala na efektywną reklamę. Z tego względu warto rozpocząć od zainteresowania działalnością firmy swoich znajomych i rodziny. W ten sposób przedsiębiorca może zdobyć pierwsze zlecenia, które pozwolą mu również na otrzymanie referencji.

Szukasz pracy?

Inżynier robót elektrycznych zatrudnimy

Conress Sp. z o.o. Sp. K.

  • Zduńska Wola
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Technolog/programista tokarek CNC

PCO SPÓŁKA AKCYJNA

  • Warszawa
Dodana

Szczególne znaczenie w promocji nowego biznesu mają współcześnie media społecznościowe. O nowym klubie czy sklepie internetowym warto poinformować znajomych i poprosić, by i oni przekazali taką informacje swoim znajomym. Dzięki takiemu „szeptanemu” marketingowi firma może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.


Strona internetowa – rzecz niezbędna?

Zakład fryzjerski, zakład naprawy obuwia, sklep z zabawkami… Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu warto dać się poznać potencjalnym klientom. Postawienie na stronę internetową jest świetnym rozwiązaniem, bo współcześnie większość osób informacji o usługach i produktach – również w najbliższej okolicy – poszukuje właśnie w sieci.

Strona internetowa nie musi być przy tym rozbudowana. To, w jakim kształcie znajdzie się ona w sieci powinno zależeć wyłącznie od zasięgu działania firmy. Sprzedaż internetowa – funkcjonująca obok tradycyjnych kanałów – pozwala zwiększyć zarobki. W przypadku punktów usługowych takie rozwiązanie się nie sprawdza, zatem w zupełności wystarczy im strona będąca wizytówką.


I na ulicy spotkasz klienta!

Trudno wyobrazić sobie, by przedsiębiorca mógł nie doceniać tłumów ludzi, którzy każdego dnia wychodzą z domów. Wiele osób wciąż jest poza zasięgiem reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej czy nawet internetowej. Skoro tak, warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu w postaci ulotek. Projekt graficzny, podobnie jak druk takich materiałów, to pewien koszt, ale powinien on szybko się zwrócić. Najważniejsze jednak by ulotki były wykonane przez profesjonalistę i przyciągały wzrok. Dzięki temu potencjalni klienci powinni zainteresować się ich treścią.


A może ogłoszenia lokalne?

Jeżeli firma działa wyłącznie lokalnie, dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z lokalnych ogłoszeń. Takie pozwalają na przedstawienie oferty i – co ważne – nie są kosztowne. Jest to kolejny pomysł, jak niskim kosztem wypromować firmę i sprawić, że codziennie jej progi będą przekraczać kolejni klienci zainteresowani towarami lub usługami.

Poszukiwanie klientów jest zajęciem czasochłonnym. Ponieważ nie wszystkie sposoby muszą się sprawdzać w przypadku każdej z firm, najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie przynajmniej kilku metod na to, by pozyskać nowych klientów.

To może Cię również zainteresować

Kontrahent - jak sprawdzić czy jest rzetelny?

Podziel się

6 komentarzy

Magda Kubica

Magda Kubica

Fajne są takie porady, które pokazują ścieżkę działań by osiągnąć efekt zamierzony. W tym zakresie to taki typ artykułu.
Grander

Grander

Muszę spróbować tych wskazówek. Dobrych i ciekawych rozwiązań nigdy za wiele. A nóż się uda coś zdziałać.
Ochmar

Ochmar

Podczas fazy realizowania biznesu musisz dopracować najważniejsze szczegóły. Finanse i zaplanowanie wydatków jest tutaj najbardziej znaczącą rzeczą.
Sonia

Sonia

Gdzie szukać potencjalnych kontrahentów Może ten artykuł Wam pomoże?
Sylwia

Sylwia

Bardzo ważne jest ich dobrze sprawdzić. Dzisiaj jednak wiele opcji jest dostępnych w sieci i łatwo sprawdzić dokładnie każdego kontrahenta co jest bardzo korzystne.
Alaska

Alaska

Istota idei jest taka: jeśli możesz szyć, dziać lub haftować, nadszedł czas, aby przekształcić swoje hobby w narzędzie zarabiania. Sprzedając swoje arcydzieła, możesz zarobić dobre pieniądze. W każdej niszy znajdzie się kontrahentów.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka