Na prowadzenie firmy składa się konieczność wykonywania wielu czynności, ale poszukiwanie klientów czy kontrahentów jest jedną z najważniejszych. To, jak będą wyglądały poszukiwania przyszłych klientów, w dużej mierze zależy od tego, w jakiej branży firma działa. Jeżeli jest to hurtownia, to jej klientami naturalnie będą punkty handlowo-usługowe. Gdy mowa o sklepie lub firmie usługowej, klientów trzeba szukać wśród osób fizycznych.
Po pierwsze: znajomi i media społecznościowe
Początkująca firma nie ma wielu możliwości, bo najczęściej jej budżet nie pozwala na efektywną reklamę. Z tego względu warto rozpocząć od zainteresowania działalnością firmy swoich znajomych i rodziny. W ten sposób przedsiębiorca może zdobyć pierwsze zlecenia, które pozwolą mu również na otrzymanie referencji.
Szczególne znaczenie w promocji nowego biznesu mają współcześnie media społecznościowe. O nowym klubie czy sklepie internetowym warto poinformować znajomych i poprosić, by i oni przekazali taką informacje swoim znajomym. Dzięki takiemu „szeptanemu” marketingowi firma może zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.
Strona internetowa – rzecz niezbędna?
Zakład fryzjerski, zakład naprawy obuwia, sklep z zabawkami… Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu warto dać się poznać potencjalnym klientom. Postawienie na stronę internetową jest świetnym rozwiązaniem, bo współcześnie większość osób informacji o usługach i produktach – również w najbliższej okolicy – poszukuje właśnie w sieci.
Strona internetowa nie musi być przy tym rozbudowana. To, w jakim kształcie znajdzie się ona w sieci powinno zależeć wyłącznie od zasięgu działania firmy. Sprzedaż internetowa – funkcjonująca obok tradycyjnych kanałów – pozwala zwiększyć zarobki. W przypadku punktów usługowych takie rozwiązanie się nie sprawdza, zatem w zupełności wystarczy im strona będąca wizytówką.
I na ulicy spotkasz klienta!
Trudno wyobrazić sobie, by przedsiębiorca mógł nie doceniać tłumów ludzi, którzy każdego dnia wychodzą z domów. Wiele osób wciąż jest poza zasięgiem reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej czy nawet internetowej. Skoro tak, warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu w postaci ulotek. Projekt graficzny, podobnie jak druk takich materiałów, to pewien koszt, ale powinien on szybko się zwrócić. Najważniejsze jednak by ulotki były wykonane przez profesjonalistę i przyciągały wzrok. Dzięki temu potencjalni klienci powinni zainteresować się ich treścią.
A może ogłoszenia lokalne?
Jeżeli firma działa wyłącznie lokalnie, dobrym rozwiązaniem może być skorzystanie z lokalnych ogłoszeń. Takie pozwalają na przedstawienie oferty i – co ważne – nie są kosztowne. Jest to kolejny pomysł, jak niskim kosztem wypromować firmę i sprawić, że codziennie jej progi będą przekraczać kolejni klienci zainteresowani towarami lub usługami.
Poszukiwanie klientów jest zajęciem czasochłonnym. Ponieważ nie wszystkie sposoby muszą się sprawdzać w przypadku każdej z firm, najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie przynajmniej kilku metod na to, by pozyskać nowych klientów.
To może Cię również zainteresować